Doel:€250.00
Donaties:€345.00

Per saldo:€95.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-01-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Villa VADA door Duizendpoot
Vandaag om 11:39:52
Opstelruimte bij ProRail te weinig? door Rick
Vandaag om 11:33:33
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:33:30
ESU 2020 voorjaarsnieuwtjes door Chris Westerduin
Vandaag om 11:33:13
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Tanks+Treinen
Vandaag om 11:26:40
Mat 54 in Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 11:12:31
Magoo's geheime archief. VERBODEN TOEGANG door Daniel Caso
Vandaag om 11:06:47
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes) door bollen neus
Vandaag om 11:05:51
Fulgurex 2020 door RodeDuivel
Vandaag om 10:57:07
Bahnstrecke 5867 door Peter Kleton
Vandaag om 10:52:52
Treinen op zijlijnen, bij elkaar geraapt spul. door zuylen
Vandaag om 10:50:21
De Hondsrugbaan, H0 door mass am see
Vandaag om 10:44:01
Projekt 083-338 door DE-II
Vandaag om 10:40:03
MSG Drechtsteden is in voorbereiding voor de Modelbouwshow in de Zeelandhallen door St00mboy
Vandaag om 10:26:42
Raadplaatje door Jeronimos
Vandaag om 10:19:12
Den Overslag & Marchan'Dix door tothebeach
Vandaag om 10:10:53
Fleischmann profi koppelingen monteren op oude Piko wagonnetjes. door Eric B
Vandaag om 10:07:11
Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS.... door Frans Peeters
Vandaag om 10:06:13
Marklin 2020 door Daan!
Vandaag om 09:19:38
Baan in Los Angeles door ArjanB
Vandaag om 09:12:49
Dordrecht jaren 70 door Rob Hagg
Vandaag om 09:09:36
Bouwsels van Rik in schaal 0 (1:43.5) door Pauldg
Vandaag om 08:35:50
Heen, En en Weer door Joran
Vandaag om 07:54:10
Nieuw n-spoor baantje...De Albula door Ronaldp
Vandaag om 07:49:24
MB-module: “Roubaix” door tothebeach
21 januari 2020, 23:53:55
Zolderbaan 5 bij 3 meter, Märklin, C-Rail, Digitaal IB+Win Digipet # De bouw door Klaas Zondervan
21 januari 2020, 22:57:56
Igramodel 2020 door Falcon10
21 januari 2020, 22:30:29
Bouw- en Rij-dag Modulebaan.nl februari 2020 door Tjalling
21 januari 2020, 22:29:22
Roßnitz door Dennis.
21 januari 2020, 22:14:18
Roco NS 200/300 Sik, model 2019 door Chris
21 januari 2020, 22:07:41
  

Auteur Topic: Roco NS 200/300 Sik, model 2019  (gelezen 70467 keer)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4196
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #345 Gepost op: 07 oktober 2019, 09:05:31 »
Nee dat denk ik niet, maar met aandrijving op 1 as met 2 slipbandjes is het beslist een kwestie van kunst-en vliegwerk om de lok betrouwbaar te laten lopen en dat geeft nu eenmaal weinig vertrouwen voor de langere termijn. Dat zou jammer zijn, want de cosmetische vooruitgang rechtvaardigt een betrouwbare basis.
RETROBAHN A.G.

Floris Dilz

  • wij wensen u vruchtbare giertijden in 2020
  • Offline Offline
  • Berichten: 9273
    • aersch der visch.
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #346 Gepost op: 07 oktober 2019, 09:49:02 »
Denken jullie nu echt dat Roco een Sik gaat afleveren die niet van zijn plaats komt? Dat lijkt mij toch echt een non item.
Ik kijk in ieder geval uit naar eind december. (y)
als je leest wat we schrijven weet je wat we denken. Tis niet zo moeilijk....

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 18085
    • Pagina van klaas
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #347 Gepost op: 07 oktober 2019, 10:29:20 »
Denken jullie nu echt dat Roco een Sik gaat afleveren die niet van zijn plaats komt?
Ik denk dat hij wel van zijn plek komt dankzij de antislipbandjes. Maar als er geen bandjes zouden zitten op die ene aangedreven as wordt het heel twijfelachtig. Het oude concept met 2 assen aangedreven en stroomafname op alle wielen is technisch veel beter.
Spoorbaan "Uit en Thuis" in aanbouw.

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3986
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #348 Gepost op: 07 oktober 2019, 12:06:25 »
Dan is het een kwestie van gewichtsverdeling.
Heb nog nooit een rocolokje meegemaakt wat door zn aandrijfconcept niet van zn plaats kwam, dus het zal nu ook wel lukken, lijkt me.

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 5645
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #349 Gepost op: 07 oktober 2019, 12:27:37 »
Nee dat denk ik niet, maar met aandrijving op 1 as met 2 slipbandjes is het beslist een kwestie van kunst-en vliegwerk om de lok betrouwbaar te laten lopen en dat geeft nu eenmaal weinig vertrouwen voor de langere termijn. Dat zou jammer zijn, want de cosmetische vooruitgang rechtvaardigt een betrouwbare basis.

nieuwe kap op oud chassis prakken?

groeten
Hendrik Jan

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4196
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #350 Gepost op: 07 oktober 2019, 13:09:52 »
Ach, je kunt een concept niet neersabelen voor het uitgebracht is, maar ik heb persoonlijk geen fijn gevoel bij het 1-as-aandrijving-met-bandjes concept.
Ik verwacht voor zoveel geld eigenlijk een stabielere basis.
RETROBAHN A.G.

Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 525
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #351 Gepost op: 07 oktober 2019, 17:19:48 »
In eating is the proof of the pudding.
Carel
...als je kinderen wil laten groeien moet je er niet boven op gaan zitten...   =Luizenmoeder=

Wijktrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2655
  • 6300 E-A-D-G Klinkt als muziek in m'n oren...
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #352 Gepost op: 07 oktober 2019, 17:26:47 »
Hetzelfde aandrijfconcept is, voor zover ik weet, bedacht voor nog een aantal andere soortgelijke locjes van dit merk, waaronder de Duitse Köf. Ik verwacht niet anders dan dat Roco hier goed over nagedacht heeft voordat ze zoiets in de markt zetten; ze kunnen het zich absoluut niet veroorloven om hiermee een zeperd te begaan. Maar uiteraard ben ook ik heel benieuwd naar het uiteindelijke model en de gebruikte techniek.

Rob

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3978
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #353 Gepost op: 07 oktober 2019, 20:49:05 »
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ze vooral over eenvoud in productie hebben nagedacht (3L en 2L vrijwel gelijk) en wat minder over de betrouwbaarheid in inzet. Dat hebben ze overigens recent ook bij een heruitgave van de V80 gedaan (2 van de 4 assen aangedreven). Dus blijkbaar is dat waar de prioriteiten nu liggen.

Maar voor mij is de keuze daarmee  duidelijk. Ik hoop dat mijn lenz köf2 nog heel lang mee gaat.
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

NL-modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 561
    • Windhoven
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #354 Gepost op: 07 oktober 2019, 20:56:52 »
Nee dat denk ik niet, maar met aandrijving op 1 as met 2 slipbandjes is het beslist een kwestie van kunst-en vliegwerk om de lok betrouwbaar te laten lopen en dat geeft nu eenmaal weinig vertrouwen voor de langere termijn. Dat zou jammer zijn, want de cosmetische vooruitgang rechtvaardigt een betrouwbare basis.

Daarom natuurlijk ook een powerpack voor 15 seconden buffer.
Johan

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1331
  • Modelrailroading is fun
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #355 Gepost op: 07 oktober 2019, 21:08:04 »
Meten is weten. Waarom vragen we niet aan Manuel van Pijplines of de Sik bij hem ook gereden heeft en zo ja wat zijn indruk daarvan is.

Ted

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 487
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #356 Gepost op: 08 oktober 2019, 00:02:01 »
@Eric B,

Klopt die langere sleep. Destijds was in een semi wetenschappelijk programma te zien, dat een Sik een stam E-rijtuigen versleepte op het emplacement van Haarlem. Ik meen zo'n negen rijtuigen Van de stam Zandvoort-Maastricht.

Gr,

Dirk

Och aan trek kracht ligt het niet bij die dingen, t word met zo sleep pas spannend met remmen.. ;D

Marc

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 1447
    • Biesje.nl
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #357 Gepost op: 08 oktober 2019, 04:12:51 »
Met 10 man op de rem gaan staan. En dan nog moet iedereen daarna een schone onderbroek aan denk ik :D .

Ik hoop dat het idd allemaal wel meevalt. Ik wil hem graag hebben. En ik ben iig blij dat ze meteen voor een gewilde uitvoering gaan en niet een Strukton of ander buitenbeentje.

Met de stroombuffer ben ik ook niet bang dat het beroerd zal rijden als het eenmaal rijdt. maar inderdaad zal je net zien dat je de loc stil zet bij het heen en weer rangeren op een stofje of zo en dan loopt de buffer leeg (want geluid en licht) en staat ie zonder prik. Op mijn boekenplank testbaan geef ik dan een ram op de plank en door de trilling maakt de stilstaande trein dan wel weer contact, maar mensen met een mooie baan willen denk ik niet om de 5 minuten een beving van 6.4 op de 1:87 schaal van Richter nabootsen :(

Mvg,

Robert

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18632
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #358 Gepost op: 08 oktober 2019, 05:28:12 »
Volgens mij is het probleem van stilstaan zonder stroomafname ook dat de decoder dan geen instructies kan ontvangen en dus nooit de rijinstructie krijgt. Daar helpt geen stroombuffer tegen.
Nu had Floris een paar berichten geleden een ingewikkelde manier verzonnen waarop het toch kon werken, dus we zijn benieuwd. Ik ging toch al jaren wachten op een uitgave zonder toet en vroem.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 3474
  • NS tijdperk III b/c
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #359 Gepost op: 08 oktober 2019, 10:07:02 »
Och aan trek kracht ligt het niet bij die dingen, t word met zo sleep pas spannend met remmen.. ;D
Vooral als je je bedenkt dat een Sik sneller kon/mocht rijden dan een Bakkie  ;)

Persoonlijk vind ik 'toet en vroem' juist in een dergelijk locje wel toegevoegde waarde hebben, in treinstellen en dergelijke hoeft het van mij ook niet zo, maar lekker rangeren met een Sik of een Bakkie gepaard met de daarbij passende geluiden op een gepast niveau vind ik wel wat toevoegen.
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.