Doel:€250.00
Donaties:€82.50

Per saldo:€-167.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 18-05-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 01:31:40
N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm. door NS264
Vandaag om 01:11:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door barry1972
Vandaag om 01:09:53
Brawa 2021 door Marcel112
Vandaag om 00:56:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:05:51
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door Hendrik Jan
12 juni 2021, 23:50:06
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
12 juni 2021, 23:28:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
12 juni 2021, 23:13:50
Nederdam, H0 1970 - 1990 door AntonM
12 juni 2021, 23:00:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door tuurtje
12 juni 2021, 22:47:09
Stroompunten onder baan door De eerste Ivo
12 juni 2021, 22:22:22
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
12 juni 2021, 22:16:19
Loop ik tegen het maximum aantal treinen op mijn baan aan? door Weerd
12 juni 2021, 22:05:32
Een stukje raccordement de Zwette in 1:87 door RieX
12 juni 2021, 21:51:01
Piko NS 2000, aankondiging 2021 door Spoors
12 juni 2021, 21:50:42
Pimp my Fleischmann BR01 164 ==> Lofzang op een Fleischmann BR 01 door Albert de Heer
12 juni 2021, 21:37:54
Toon hier je (model)TRAM foto's. door eemstede
12 juni 2021, 21:30:58
Roco Blokkendoos: welke stroomvoerende koppelingen? door treinengup
12 juni 2021, 20:13:50
Oneindige Overslag 0e RC door EricZmS
12 juni 2021, 19:07:53
Een soort modules voor onder de bank door Klaas Zondervan
12 juni 2021, 19:04:59
Bruggen-IG: de Hef in N schaal... door MOVisser
12 juni 2021, 18:58:01
Waar is dit? door Hans Reints
12 juni 2021, 17:54:36
Een ouderwetsch bakkerijtje in H0 door jandcargo
12 juni 2021, 17:37:30
Raadplaatje door Cc72000
12 juni 2021, 17:35:42
Roco 63123: TEE RAm 4 bak, sounddecoder problemen. door wob
12 juni 2021, 17:35:06
Modelspoorbeurs in Houten 17 juli 2021 door Wim Vink
12 juni 2021, 17:04:28
Opschriften verwijderen van metalen lok. Met Cif? door VAM65
12 juni 2021, 17:00:52
Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000 door Remunj
12 juni 2021, 16:57:33
Van Swarzach naar Swarzburg door Rondje_HO
12 juni 2021, 16:46:18
De bouw van ''Industriepark'' NL in spoor N. door Chrissie
12 juni 2021, 16:00:00
  

Auteur Topic: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?  (gelezen 12459 keer)

thijs

  • Offline Offline
  • Berichten: 110
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #75 Gepost op: 18 april 2021, 14:30:31 »
Nou ja met wel een knoeperd van een fout in de Drontenmeertunel.
Koste €90 miljoen om het op te lossen.
Dat vond men te duur...

Thijs

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 21041
    • Pagina van klaas
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #76 Gepost op: 18 april 2021, 16:10:52 »
Dat is dan precies die 90 miljoen die ze overhielden.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 3794
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #77 Gepost op: 18 april 2021, 16:25:06 »
En waarom niet de oplossing uit het noorden? Alleen bovenleiding in de stations, voor het opladen van de accu's. Lijkt mij beduidend goedkoper.
Groet, Frank

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 21041
    • Pagina van klaas
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #78 Gepost op: 18 april 2021, 16:31:05 »
Daar moet je wel aangepaste treinen voor hebben.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 838
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #79 Gepost op: 18 april 2021, 16:35:45 »
Het probleem van het elektrificeren van de Maaslijn gaat Venlo worden, want de Maaslijn kruist het gedeelte wat geëlektrificeerd met 15 kV Wisselstroom. Hoe ze dat willen gaan doen is volgens mij ook niet duidelijk. 

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6885
  • Spoor N
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #80 Gepost op: 18 april 2021, 16:42:12 »
spanningssluis tussen Kaldenkirchen en Venlo gebouwd moet worden in plaats van de schakelbare bovenleiding in Venlo.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 328
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #81 Gepost op: 18 april 2021, 17:40:09 »
Dan kunnen Duitse éénspanning-treinen niet meer bij de perrons in Venlo komen.
Ik zie meer in verlengde omschakelbare sporen 3 en 4 tot aan de overweg Broekestraat.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1908
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #82 Gepost op: 18 april 2021, 20:32:10 »
Een spanningssluis richting Kaldenkirchen is ook niet echt mogelijk omdat dat stuk te steil is. De tijd die het omschakelen kost, is te lang - dan staan ze al stil op de helling.

Meer goederentreinen over de Maaslijn wordt 'm trouwens niet want het blijft ATB NG dus je blijft aangewezen op dieseltractie - tot er ERTMS ligt.

RobK

  • Offline Offline
  • Berichten: 239
    • Blog: Eiland Waan (el. tram in 0)
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #83 Gepost op: 18 april 2021, 20:45:49 »
@Andre82, kruisingen van verschillend geëlectrificeerde trajecten zijn geen probleem, daar is ervaring mee, al heel lang. Leiden NS/NZH bij Lammenschans. NS/NBM bij Driebergen. En een handvol tram/treinkruisingen in het Ruhrgebiet.

Stroomloos passeren op rolsnelheid. En een seinstelsel waarin beide kruisende baanvakken zijn opgenomen.
Trams in spoor nul * Trammodelbouwblog * Webman Tramweg-Stichting

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 838
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #84 Gepost op: 19 april 2021, 14:39:26 »
Het is niet alleen kruisen, je moet vanaf de Maaslijn ook nog het goederen emplacement opkomen, want er is best heel wat verkeer wat via de Maaslijn naar het DSM in Geleen gaat.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6885
  • Spoor N
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #85 Gepost op: 19 april 2021, 15:20:17 »
Dat lijkt me makkelijker dan een goederentrein van het emplacement de helling bij Kaldenkirchen op krijgen terwijl je het eerste stuk moet rollen.

Dan kunnen Duitse éénspanning-treinen niet meer bij de perrons in Venlo komen.
Ik zie meer in verlengde omschakelbare sporen 3 en 4 tot aan de overweg Broekestraat.
Inderdaad, ik zou Venlo bereikbaar houden voor 15 kV-materieel.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 3794
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #86 Gepost op: 19 april 2021, 16:06:26 »
Daar moet je wel aangepaste treinen voor hebben.
Ja, dat is natuurlijk wel zo. Maar ze moeten toch ook andere treinen kopen als je er wel overal waslijn boven hangt.
Groet, Frank

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 2095
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #87 Gepost op: 19 april 2021, 16:31:25 »
Volgens mij zijn die al gekocht en dat is ook t punt.
Want het leasecontract van de diesels schijnt af te lopen.

ReneN

  • Offline Offline
  • Berichten: 594
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #88 Gepost op: 19 april 2021, 16:40:47 »
Misschien is het juist vanwege de situatie in Venlo idd wel de moeite waard om waterstof- of accutreinen te overwegen, al zullen er weer kosten voor de extra voorzieningen zijn... maar het project loopt nu inmiddels zó lang dat ik er niet echt meer in geloof, want het uitstel wordt steeds weer ingehaald door kostenstijgingen. Dan kun je wel aan de gang blijven. Het onderzoek naar de calculatie van ProRail zal ook weer vertragend werken.

Het gedrag van ProRail is moeilijk of niet uit te leggen. Het is alsof je een nieuwe auto bestelt, je handtekening zet en hem na een maand komt ophalen. De dealer zegt dan: "Ja sorry, u krijgt hem wel mee maar u moet eerst een paar duizend euro bijleggen." Het lijkt erop dat bij de provincies ook niemand op het idee van een bindende prijsafspraak is gekomen. Een deadline voor zichzelf hebben ze al helemaal niet gesteld, want tja het is toch maar belastinggeld. Als de bestelling van de Flirts wel bindend is, wordt het een dure afkoop en hebben ze zich aardig in de nesten gewerkt.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2590
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #89 Gepost op: 20 april 2021, 12:44:13 »
Nee, dat is een foute vergelijking. Je kan het beter vergelijken dat je een exclusieve aanbieding krijgt van de dealer die tot eind van de maand geldig is en dan 3 maanden later komt, dat je toch nog gebruik wil maken van die aanbieding.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS3 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de