Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 12:26:42
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
  

Auteur Topic: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?  (gelezen 25914 keer)

thijs

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #75 Gepost op: 18 april 2021, 14:30:31 »
Nou ja met wel een knoeperd van een fout in de Drontenmeertunel.
Koste €90 miljoen om het op te lossen.
Dat vond men te duur...

Thijs

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 25182
    • Pagina van klaas
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #76 Gepost op: 18 april 2021, 16:10:52 »
Dat is dan precies die 90 miljoen die ze overhielden.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5176
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #77 Gepost op: 18 april 2021, 16:25:06 »
En waarom niet de oplossing uit het noorden? Alleen bovenleiding in de stations, voor het opladen van de accu's. Lijkt mij beduidend goedkoper.
Groet, Frank

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 25182
    • Pagina van klaas
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #78 Gepost op: 18 april 2021, 16:31:05 »
Daar moet je wel aangepaste treinen voor hebben.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #79 Gepost op: 18 april 2021, 16:35:45 »
Het probleem van het elektrificeren van de Maaslijn gaat Venlo worden, want de Maaslijn kruist het gedeelte wat geëlektrificeerd met 15 kV Wisselstroom. Hoe ze dat willen gaan doen is volgens mij ook niet duidelijk. 

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8041
  • Spoor N
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #80 Gepost op: 18 april 2021, 16:42:12 »
spanningssluis tussen Kaldenkirchen en Venlo gebouwd moet worden in plaats van de schakelbare bovenleiding in Venlo.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 534
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #81 Gepost op: 18 april 2021, 17:40:09 »
Dan kunnen Duitse éénspanning-treinen niet meer bij de perrons in Venlo komen.
Ik zie meer in verlengde omschakelbare sporen 3 en 4 tot aan de overweg Broekestraat.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2047
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #82 Gepost op: 18 april 2021, 20:32:10 »
Een spanningssluis richting Kaldenkirchen is ook niet echt mogelijk omdat dat stuk te steil is. De tijd die het omschakelen kost, is te lang - dan staan ze al stil op de helling.

Meer goederentreinen over de Maaslijn wordt 'm trouwens niet want het blijft ATB NG dus je blijft aangewezen op dieseltractie - tot er ERTMS ligt.

RobK

  • Offline Offline
  • Berichten: 339
    • Blog: Eiland Waan (el. tram in 0)
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #83 Gepost op: 18 april 2021, 20:45:49 »
@Andre82, kruisingen van verschillend geëlectrificeerde trajecten zijn geen probleem, daar is ervaring mee, al heel lang. Leiden NS/NZH bij Lammenschans. NS/NBM bij Driebergen. En een handvol tram/treinkruisingen in het Ruhrgebiet.

Stroomloos passeren op rolsnelheid. En een seinstelsel waarin beide kruisende baanvakken zijn opgenomen.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #84 Gepost op: 19 april 2021, 14:39:26 »
Het is niet alleen kruisen, je moet vanaf de Maaslijn ook nog het goederen emplacement opkomen, want er is best heel wat verkeer wat via de Maaslijn naar het DSM in Geleen gaat.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8041
  • Spoor N
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #85 Gepost op: 19 april 2021, 15:20:17 »
Dat lijkt me makkelijker dan een goederentrein van het emplacement de helling bij Kaldenkirchen op krijgen terwijl je het eerste stuk moet rollen.

Dan kunnen Duitse éénspanning-treinen niet meer bij de perrons in Venlo komen.
Ik zie meer in verlengde omschakelbare sporen 3 en 4 tot aan de overweg Broekestraat.
Inderdaad, ik zou Venlo bereikbaar houden voor 15 kV-materieel.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5176
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #86 Gepost op: 19 april 2021, 16:06:26 »
Daar moet je wel aangepaste treinen voor hebben.
Ja, dat is natuurlijk wel zo. Maar ze moeten toch ook andere treinen kopen als je er wel overal waslijn boven hangt.
Groet, Frank

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3844
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #87 Gepost op: 19 april 2021, 16:31:25 »
Volgens mij zijn die al gekocht en dat is ook t punt.
Want het leasecontract van de diesels schijnt af te lopen.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

ReneN

  • Gast
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #88 Gepost op: 19 april 2021, 16:40:47 »
Misschien is het juist vanwege de situatie in Venlo idd wel de moeite waard om waterstof- of accutreinen te overwegen, al zullen er weer kosten voor de extra voorzieningen zijn... maar het project loopt nu inmiddels zó lang dat ik er niet echt meer in geloof, want het uitstel wordt steeds weer ingehaald door kostenstijgingen. Dan kun je wel aan de gang blijven. Het onderzoek naar de calculatie van ProRail zal ook weer vertragend werken.

Het gedrag van ProRail is moeilijk of niet uit te leggen. Het is alsof je een nieuwe auto bestelt, je handtekening zet en hem na een maand komt ophalen. De dealer zegt dan: "Ja sorry, u krijgt hem wel mee maar u moet eerst een paar duizend euro bijleggen." Het lijkt erop dat bij de provincies ook niemand op het idee van een bindende prijsafspraak is gekomen. Een deadline voor zichzelf hebben ze al helemaal niet gesteld, want tja het is toch maar belastinggeld. Als de bestelling van de Flirts wel bindend is, wordt het een dure afkoop en hebben ze zich aardig in de nesten gewerkt.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2739
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #89 Gepost op: 20 april 2021, 12:44:13 »
Nee, dat is een foute vergelijking. Je kan het beter vergelijken dat je een exclusieve aanbieding krijgt van de dealer die tot eind van de maand geldig is en dan 3 maanden later komt, dat je toch nog gebruik wil maken van die aanbieding.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de