Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 23:31:58
W.V. Kalender 2026
door
Wim Vink
Vandaag
om 23:19:18
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen?
door
Nijboer
Vandaag
om 23:14:28
Raadplaatje
door
eemstede
Vandaag
om 23:04:07
Duits transport, waar in NL?
door
R1954
Vandaag
om 22:51:30
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 22:47:44
De Projecten van RetroJack
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:32:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:25:07
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag
om 21:57:25
Bahnstrecke 5867
door
einte
Vandaag
om 21:28:31
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Ronald69
Vandaag
om 20:51:02
Camp 3
door
Lucien
Vandaag
om 20:35:09
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 20:34:37
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32)
door
rbroerse
Vandaag
om 20:33:37
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 20:25:50
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
Vandaag
om 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
basjuh1981
Vandaag
om 20:00:37
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Huup
Vandaag
om 19:51:02
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:46:28
VAM containerwagens spoor-0
door
FritsT
Vandaag
om 19:23:06
ACME 2024 met NS ICNG!
door
Teoalessandro
Vandaag
om 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0
door
Overet
Vandaag
om 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Syb030
Vandaag
om 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen
door
Eenerspoor
Vandaag
om 18:29:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Huup
Vandaag
om 18:29:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 18:28:00
Märklin 2025
door
borotof
Vandaag
om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:19:12
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel
door
bellejt
Vandaag
om 16:53:03
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
Vandaag
om 15:51:34
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Artitec
|
AVT NS6300 reactiedraadje
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
7
Omlaag
Auteur
Topic: AVT NS6300 reactiedraadje (gelezen 31548 keer)
DavidNS400 Grote sik
IV V NS
Offline
Berichten: 333
NL Train! 🇳🇱
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
«
Reactie #45 Gepost op:
28 September 2018, 22:03:13 »
Dag Ted, ik had een Vraagje hoe rijden de 3 rail versie 6300 op dit moment door bochten wissels ect ect... voor men die 3 Rail Digitaal hebben zo alles op C Rails op een overgang Naar K rails Gr David
Gelogd
ATB
Offline
Berichten: 1588
Modelrailroading is fun
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
«
Reactie #46 Gepost op:
01 October 2018, 08:08:39 »
David,
de AVT 6300 locomotieven zijn identiek aan de Artitec 6300 locomotieven. Het enige verschil is dat een gelede koppelstang is vervangen door een starre. De locomotieven rijden gegarandeerd door R2 , de meeste ook door R1. Ik bezit geen wisselstroombaan met alle soorten van kruisingen en wissels en dan ook nog in 2 railsoorten (C en K rails). Ik kan je derhalve geen exacte antwoord geven op je vraag. Misschien dat je je vraag eens moet herhalen maar dan gericht aan bezitters van een NS6300-model en naar hun ervaringen vragen.
Ted
Gelogd
Ted is op 25 augustus 2023 overleden
RutgerSHM
Offline
Berichten: 442
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
«
Reactie #47 Gepost op:
02 October 2018, 20:18:06 »
De 3-rail 6300 rijdt bij mij gewoon door R1.
Groeten,
Rutger
Gelogd
NS2200
Offline
Berichten: 93
NS 2200
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
«
Reactie #48 Gepost op:
02 October 2018, 21:08:27 »
Ik heb zelf K rails en de 6317 hier rijdt prima op R1 maar minder op gebogen wissels (en dat was bekend).
Wat minder is het feit dat ik kortsluiting krijg als hij over een regulier wissel rijdt, want de sleper maakt ergens contact met het metalen frame van de remblok- imitatie.
Als ik dat eraf haal, geen problemen. Heb nog ergens een los frame waar ik misschien mee kan pielen maar het luistert i.i.g. heel nauw met hoever de sleper omhoogkomt.
Ik ben desondanks nog wel geïnteresseerd in een ander exemplaar dan een 6317 dus als die nog voor 3rail om te bouwen door AVT, ben ik benieuwd.
«
Laatst bewerkt op: 02 October 2018, 21:10:07 door NS2200
»
Gelogd
ATB
Offline
Berichten: 1588
Modelrailroading is fun
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
«
Reactie #49 Gepost op:
02 October 2018, 22:24:37 »
#NS2200
ik moet je teleurstellen, ik heb van AC-locs alleen nog twee NS6317 exemplaren in voorraad.
Ted
Gelogd
Ted is op 25 augustus 2023 overleden
NS2200
Offline
Berichten: 93
NS 2200
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
«
Reactie #50 Gepost op:
02 October 2018, 23:33:47 »
Ted,
Dat was snel. Jammer, ik dacht dat jullie wellicht een kap konden wisselen.
Groet,
Iwan
Gelogd
ATB
Offline
Berichten: 1588
Modelrailroading is fun
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
«
Reactie #51 Gepost op:
03 October 2018, 00:05:31 »
Bericht verwijderd, het kwartje viel pas later. Verder per PB.
Ted
«
Laatst bewerkt op: 03 October 2018, 08:52:17 door ATB
»
Gelogd
Ted is op 25 augustus 2023 overleden
DavidNS400 Grote sik
IV V NS
Offline
Berichten: 333
NL Train! 🇳🇱
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
«
Reactie #52 Gepost op:
03 October 2018, 18:18:32 »
Dankjewel voor de recaties over de 3 Rail versie dan, @Ted en NS 2200 en Rutger'' Dan zie je me op Eurospoor even Langs Komen Ted... tot dan!
Gelogd
Gerke
Mcn NSR
Offline
Berichten: 2308
NS 4503!
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
«
Reactie #53 Gepost op:
07 October 2018, 17:03:59 »
Omdat 'ie zo mooi is:
20181007_164432
by
Tuup Tien
, on Flickr
20181007_164452
by
Tuup Tien
, on Flickr
Hier is voor de na-oorlogse met krans gekozen. Machine rijdt geweldig. Op de rollenbank geen gehobbel. Soundversie genomen. Heb wél het e.e.a. aan de file vertimmerd en ben nog niet helemaal tevreden. Wel inmiddels 4 slagen per omwentelingIn overleg met Ted kan ik mogelijk nog wat verder sleutelen. Maar dat loopt nog.
Blij met de aanwinst!
Gelogd
Met groet,
Ger.
puntenglijder
Offline
Berichten: 6099
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
«
Reactie #54 Gepost op:
07 October 2018, 20:20:08 »
Dat is jammer.
Aangezien deze locomotief 4 cilinders heeft moet hij 8 uitslagen per wielomwenteling hebben.
Dus maar weer terug zetten zou ik zeggen.
Kees.
Gelogd
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
Br 41 Weinert loop of sloop
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=114740.new;topicseen#
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11728
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
«
Reactie #55 Gepost op:
07 October 2018, 21:00:11 »
Ehm, nee dus. Jammer dat een bepaalde kniesoor hier niet meer kan reageren. Ik citeer Kapitein Kniesoor daarom maar even:
"Dit maakt dat een twee cilinder stoomloc dus vier slagen per omwenteling heeft. Bij een drie cilinder loc staan de krukken veelal onder 120o, dus daarmee krijg je zes slagen per omwenteling. Dus de gedachte dat je bij een vier cilinder loc 8 slagen per omwenteling zou moeten hebben is niet onverklaarbaar.
Alleen daarmee wordt geen rekening gehouden met een aantal technisch zeer praktische zaken. Bij de meeste 4 cilinder locomotieven staan de krukken tussen binnen en buiten (aan een kant) onder 180o graden. Dit is handig voor de uitbalancering en maakt de aandrijving van de stoomschuiven (voor de stoomverdeling) een stuk makkelijk, namelijk door simpele tuimelhefbomen. Maar hierdoor vallen dus de uitlaatslagen van een kant samen. D.w.z. De buitenvoorkant valt samen met de binnenachterkant enz. enz. En daarmee komt een vier cilinder uit op hetzelfde geluid als een twee cilinder loc. "
«
Laatst bewerkt op: 07 October 2018, 21:03:32 door NS8714
»
Gelogd
Gerke
Mcn NSR
Offline
Berichten: 2308
NS 4503!
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
«
Reactie #56 Gepost op:
07 October 2018, 21:08:21 »
Juistem. Mooi boek om daar meer over te weten te komen: "Wie funktioniert sie eigentlich, die Dampflok?" Wel in het Duits.
De soundfile heeft standaard véél te véél slagen.
Dus NIET terugzetten, zou ik zeggen.
Gelogd
Met groet,
Ger.
Gerke
Mcn NSR
Offline
Berichten: 2308
NS 4503!
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
«
Reactie #57 Gepost op:
07 October 2018, 21:10:07 »
Citaat van: NS8714 op 07 October 2018, 21:00:11
Ehm, nee dus. Jammer dat een bepaalde kniesoor hier niet meer kan reageren.
Want?
Gelogd
Met groet,
Ger.
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11728
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
«
Reactie #58 Gepost op:
07 October 2018, 21:13:18 »
Ik stuur je even pb.
Gelogd
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 4295
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
«
Reactie #59 Gepost op:
08 October 2018, 08:49:08 »
Gerke
Ga je eea hier ook delen qua file?
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
7
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Artitec
|
AVT NS6300 reactiedraadje