Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 02:58:18
Ronald doet de Fork Challenge! door Lobomotion69
Vandaag om 02:52:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dave.......
Vandaag om 02:21:00
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Edwin2121992
Vandaag om 00:13:50
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door laurent
Vandaag om 00:07:56
Klein baantje 1200x1200mm door Wim Vink
16 July 2025, 23:02:19
Piko 2025 door Railpassie
16 July 2025, 22:51:35
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
16 July 2025, 22:21:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
16 July 2025, 21:47:03
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
16 July 2025, 21:44:15
Gewoon wat busfoto's door Bolramer
16 July 2025, 21:43:57
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Eric B
16 July 2025, 21:43:35
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
16 July 2025, 21:25:56
Railpro 607 door Bob11
16 July 2025, 21:11:55
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
16 July 2025, 21:11:42
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
16 July 2025, 20:00:59
DCM motor van Märklin demonteren. door bellejt
16 July 2025, 19:17:08
Raadplaatje door grossraumwagen
16 July 2025, 18:59:30
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door puntenglijder
16 July 2025, 18:32:29
Boek over de oorsprong NS 500/600 door sneek
16 July 2025, 18:15:23
Lima plan E bankjes door klusser
16 July 2025, 18:02:28
Sikje 225 door Huup
16 July 2025, 17:26:36
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
16 July 2025, 15:50:59
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door Jip
16 July 2025, 13:58:06
Spoor 1 nem of finescale door Hirschsprung
16 July 2025, 13:22:31
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door Jelmer
16 July 2025, 13:06:06
Bauarbeiten im gange door tijgernootje
16 July 2025, 12:29:54
Station Roodeschool door Eric B
16 July 2025, 12:17:40
Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
16 July 2025, 11:05:38
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
16 July 2025, 11:03:46
  

Auteur Topic: AVT NS6300 reactiedraadje  (gelezen 29606 keer)

DavidNS400 Grote sik

  • IV V NS
  • Offline Offline
  • Berichten: 333
  • NL Train! 🇳🇱
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #45 Gepost op: 28 September 2018, 22:03:13 »
Dag Ted, ik had een Vraagje hoe rijden de 3 rail versie 6300 op dit moment door bochten wissels ect ect...  voor men die 3 Rail Digitaal hebben zo alles op C Rails op een overgang Naar K rails Gr David :police:

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1588
  • Modelrailroading is fun
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #46 Gepost op: 01 October 2018, 08:08:39 »
David,

de AVT 6300 locomotieven zijn identiek aan de Artitec 6300 locomotieven. Het enige verschil is dat een gelede koppelstang is vervangen door een starre. De locomotieven rijden gegarandeerd door R2 , de meeste ook door R1. Ik bezit geen wisselstroombaan met alle soorten van kruisingen en wissels en dan ook nog in 2 railsoorten (C en K rails). Ik kan je derhalve geen exacte antwoord geven op je vraag. Misschien dat je je vraag eens moet herhalen maar dan gericht aan bezitters van een NS6300-model en naar hun ervaringen vragen.

Ted
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

RutgerSHM

  • Offline Offline
  • Berichten: 442
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #47 Gepost op: 02 October 2018, 20:18:06 »
De 3-rail 6300 rijdt bij mij gewoon door R1.

Groeten,
Rutger

NS2200

  • Offline Offline
  • Berichten: 93
  • NS 2200
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #48 Gepost op: 02 October 2018, 21:08:27 »
Ik heb zelf K rails en de 6317 hier rijdt prima op R1 maar minder op gebogen wissels (en dat was bekend).

Wat minder is het feit dat ik kortsluiting krijg als hij over een regulier wissel rijdt, want de sleper maakt ergens contact met het metalen frame van de remblok- imitatie.

Als ik dat eraf haal, geen problemen. Heb nog ergens een los frame waar ik misschien mee kan pielen maar het luistert i.i.g. heel nauw met hoever de sleper omhoogkomt.
 
Ik ben desondanks nog wel geïnteresseerd in een ander exemplaar dan een 6317 dus als die nog voor 3rail om te bouwen door AVT, ben ik benieuwd.
« Laatst bewerkt op: 02 October 2018, 21:10:07 door NS2200 »

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1588
  • Modelrailroading is fun
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #49 Gepost op: 02 October 2018, 22:24:37 »
#NS2200

ik moet je teleurstellen, ik heb van AC-locs alleen nog twee NS6317 exemplaren in voorraad.

Ted
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

NS2200

  • Offline Offline
  • Berichten: 93
  • NS 2200
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #50 Gepost op: 02 October 2018, 23:33:47 »
Ted,

Dat was snel. Jammer, ik dacht dat jullie wellicht een kap konden wisselen.

Groet,

Iwan

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1588
  • Modelrailroading is fun
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #51 Gepost op: 03 October 2018, 00:05:31 »
Bericht verwijderd, het kwartje viel pas later. Verder per PB.

Ted
« Laatst bewerkt op: 03 October 2018, 08:52:17 door ATB »
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

DavidNS400 Grote sik

  • IV V NS
  • Offline Offline
  • Berichten: 333
  • NL Train! 🇳🇱
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #52 Gepost op: 03 October 2018, 18:18:32 »
Dankjewel voor de recaties over de 3 Rail versie dan, @Ted en NS 2200 en Rutger'' Dan zie je me op Eurospoor even Langs Komen Ted... tot dan!

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2307
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #53 Gepost op: 07 October 2018, 17:03:59 »
Omdat 'ie zo mooi is:

20181007_164432 by Tuup Tien, on Flickr

20181007_164452 by Tuup Tien, on Flickr

Hier is voor de na-oorlogse met krans gekozen. Machine rijdt geweldig. Op de rollenbank geen gehobbel. Soundversie genomen. Heb wél het e.e.a. aan de file vertimmerd en ben nog niet helemaal tevreden. Wel inmiddels 4 slagen per omwentelingIn overleg met Ted kan ik mogelijk nog wat verder sleutelen. Maar dat loopt nog.

Blij met de aanwinst!
Met groet,

Ger.

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 5764
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #54 Gepost op: 07 October 2018, 20:20:08 »
Dat is jammer.

Aangezien deze locomotief 4 cilinders heeft moet hij 8 uitslagen per wielomwenteling hebben.
Dus maar weer terug zetten zou ik zeggen. :-\

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
Br 41 Weinert loop of sloop
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=114740.new;topicseen#

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #55 Gepost op: 07 October 2018, 21:00:11 »
Ehm, nee dus. Jammer dat een bepaalde kniesoor hier niet meer kan reageren. Ik citeer Kapitein Kniesoor daarom maar even:

"Dit maakt dat een twee cilinder stoomloc dus vier slagen per omwenteling heeft. Bij een drie cilinder loc staan de krukken veelal onder 120o, dus daarmee krijg je zes slagen per omwenteling. Dus de gedachte dat je bij een vier cilinder loc 8 slagen per omwenteling zou moeten hebben is niet onverklaarbaar.

Alleen daarmee wordt geen rekening gehouden met een aantal technisch zeer praktische zaken. Bij de meeste 4 cilinder locomotieven staan de krukken tussen binnen en buiten (aan een kant) onder 180o graden. Dit is handig voor de uitbalancering en maakt de aandrijving van de stoomschuiven (voor de stoomverdeling) een stuk makkelijk, namelijk door simpele tuimelhefbomen. Maar hierdoor vallen dus de uitlaatslagen van een kant samen. D.w.z. De buitenvoorkant valt samen met de binnenachterkant enz. enz. En daarmee komt een vier cilinder uit op hetzelfde geluid als een twee cilinder loc. "
« Laatst bewerkt op: 07 October 2018, 21:03:32 door NS8714 »

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2307
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #56 Gepost op: 07 October 2018, 21:08:21 »
Juistem. Mooi boek om daar meer over te weten te komen: "Wie funktioniert sie eigentlich, die Dampflok?" Wel in het Duits.

De soundfile heeft standaard véél te véél slagen.

Dus NIET terugzetten, zou ik zeggen.  :P
Met groet,

Ger.

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2307
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #57 Gepost op: 07 October 2018, 21:10:07 »
Ehm, nee dus. Jammer dat een bepaalde kniesoor hier niet meer kan reageren.
Want?  ???

Met groet,

Ger.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #58 Gepost op: 07 October 2018, 21:13:18 »
Ik stuur je even pb.

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4247
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #59 Gepost op: 08 October 2018, 08:49:08 »
Gerke

Ga je eea hier ook delen qua file?
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor