Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

mDDM, waarom 3 draaistellen? door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:14:16
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:58:49
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:41
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
Vandaag om 20:51:02
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door ruudns
Vandaag om 20:39:50
Camp 3 door Lucien
Vandaag om 20:35:09
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:34:37
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 20:33:37
Duits transport, waar in NL? door Oosterspoor
Vandaag om 20:27:32
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:25:50
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
Vandaag om 20:00:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 19:57:40
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Huup
Vandaag om 19:51:02
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:46:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 19:39:39
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
Vandaag om 19:23:06
ACME 2024 met NS ICNG! door Teoalessandro
Vandaag om 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Overet
Vandaag om 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
Vandaag om 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 18:29:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
Vandaag om 18:29:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:28:00
Raadplaatje door ajb42
Vandaag om 17:36:58
Märklin 2025 door borotof
Vandaag om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:12
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel door bellejt
Vandaag om 16:53:03
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:51:34
ESU 2025 door Marcel112
Vandaag om 15:44:52
Het verdwenen spoorwegmuseum van Piraeus door Bob R.
Vandaag om 14:32:13
  

Auteur Topic: AVT NS6300 reactiedraadje  (gelezen 31539 keer)

DavidNS400 Grote sik

  • IV V NS
  • Offline Offline
  • Berichten: 333
  • NL Train! 🇳🇱
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #45 Gepost op: 28 September 2018, 22:03:13 »
Dag Ted, ik had een Vraagje hoe rijden de 3 rail versie 6300 op dit moment door bochten wissels ect ect...  voor men die 3 Rail Digitaal hebben zo alles op C Rails op een overgang Naar K rails Gr David :police:

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1588
  • Modelrailroading is fun
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #46 Gepost op: 01 October 2018, 08:08:39 »
David,

de AVT 6300 locomotieven zijn identiek aan de Artitec 6300 locomotieven. Het enige verschil is dat een gelede koppelstang is vervangen door een starre. De locomotieven rijden gegarandeerd door R2 , de meeste ook door R1. Ik bezit geen wisselstroombaan met alle soorten van kruisingen en wissels en dan ook nog in 2 railsoorten (C en K rails). Ik kan je derhalve geen exacte antwoord geven op je vraag. Misschien dat je je vraag eens moet herhalen maar dan gericht aan bezitters van een NS6300-model en naar hun ervaringen vragen.

Ted
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

RutgerSHM

  • Offline Offline
  • Berichten: 442
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #47 Gepost op: 02 October 2018, 20:18:06 »
De 3-rail 6300 rijdt bij mij gewoon door R1.

Groeten,
Rutger

NS2200

  • Offline Offline
  • Berichten: 93
  • NS 2200
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #48 Gepost op: 02 October 2018, 21:08:27 »
Ik heb zelf K rails en de 6317 hier rijdt prima op R1 maar minder op gebogen wissels (en dat was bekend).

Wat minder is het feit dat ik kortsluiting krijg als hij over een regulier wissel rijdt, want de sleper maakt ergens contact met het metalen frame van de remblok- imitatie.

Als ik dat eraf haal, geen problemen. Heb nog ergens een los frame waar ik misschien mee kan pielen maar het luistert i.i.g. heel nauw met hoever de sleper omhoogkomt.
 
Ik ben desondanks nog wel geïnteresseerd in een ander exemplaar dan een 6317 dus als die nog voor 3rail om te bouwen door AVT, ben ik benieuwd.
« Laatst bewerkt op: 02 October 2018, 21:10:07 door NS2200 »

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1588
  • Modelrailroading is fun
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #49 Gepost op: 02 October 2018, 22:24:37 »
#NS2200

ik moet je teleurstellen, ik heb van AC-locs alleen nog twee NS6317 exemplaren in voorraad.

Ted
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

NS2200

  • Offline Offline
  • Berichten: 93
  • NS 2200
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #50 Gepost op: 02 October 2018, 23:33:47 »
Ted,

Dat was snel. Jammer, ik dacht dat jullie wellicht een kap konden wisselen.

Groet,

Iwan

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1588
  • Modelrailroading is fun
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #51 Gepost op: 03 October 2018, 00:05:31 »
Bericht verwijderd, het kwartje viel pas later. Verder per PB.

Ted
« Laatst bewerkt op: 03 October 2018, 08:52:17 door ATB »
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

DavidNS400 Grote sik

  • IV V NS
  • Offline Offline
  • Berichten: 333
  • NL Train! 🇳🇱
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #52 Gepost op: 03 October 2018, 18:18:32 »
Dankjewel voor de recaties over de 3 Rail versie dan, @Ted en NS 2200 en Rutger'' Dan zie je me op Eurospoor even Langs Komen Ted... tot dan!

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2308
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #53 Gepost op: 07 October 2018, 17:03:59 »
Omdat 'ie zo mooi is:

20181007_164432 by Tuup Tien, on Flickr

20181007_164452 by Tuup Tien, on Flickr

Hier is voor de na-oorlogse met krans gekozen. Machine rijdt geweldig. Op de rollenbank geen gehobbel. Soundversie genomen. Heb wél het e.e.a. aan de file vertimmerd en ben nog niet helemaal tevreden. Wel inmiddels 4 slagen per omwentelingIn overleg met Ted kan ik mogelijk nog wat verder sleutelen. Maar dat loopt nog.

Blij met de aanwinst!
Met groet,

Ger.

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 6099
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #54 Gepost op: 07 October 2018, 20:20:08 »
Dat is jammer.

Aangezien deze locomotief 4 cilinders heeft moet hij 8 uitslagen per wielomwenteling hebben.
Dus maar weer terug zetten zou ik zeggen. :-\

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
Br 41 Weinert loop of sloop
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=114740.new;topicseen#

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11727
    • Mijn fotoarchief
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #55 Gepost op: 07 October 2018, 21:00:11 »
Ehm, nee dus. Jammer dat een bepaalde kniesoor hier niet meer kan reageren. Ik citeer Kapitein Kniesoor daarom maar even:

"Dit maakt dat een twee cilinder stoomloc dus vier slagen per omwenteling heeft. Bij een drie cilinder loc staan de krukken veelal onder 120o, dus daarmee krijg je zes slagen per omwenteling. Dus de gedachte dat je bij een vier cilinder loc 8 slagen per omwenteling zou moeten hebben is niet onverklaarbaar.

Alleen daarmee wordt geen rekening gehouden met een aantal technisch zeer praktische zaken. Bij de meeste 4 cilinder locomotieven staan de krukken tussen binnen en buiten (aan een kant) onder 180o graden. Dit is handig voor de uitbalancering en maakt de aandrijving van de stoomschuiven (voor de stoomverdeling) een stuk makkelijk, namelijk door simpele tuimelhefbomen. Maar hierdoor vallen dus de uitlaatslagen van een kant samen. D.w.z. De buitenvoorkant valt samen met de binnenachterkant enz. enz. En daarmee komt een vier cilinder uit op hetzelfde geluid als een twee cilinder loc. "
« Laatst bewerkt op: 07 October 2018, 21:03:32 door NS8714 »

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2308
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #56 Gepost op: 07 October 2018, 21:08:21 »
Juistem. Mooi boek om daar meer over te weten te komen: "Wie funktioniert sie eigentlich, die Dampflok?" Wel in het Duits.

De soundfile heeft standaard véél te véél slagen.

Dus NIET terugzetten, zou ik zeggen.  :P
Met groet,

Ger.

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2308
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #57 Gepost op: 07 October 2018, 21:10:07 »
Ehm, nee dus. Jammer dat een bepaalde kniesoor hier niet meer kan reageren.
Want?  ???

Met groet,

Ger.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11727
    • Mijn fotoarchief
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #58 Gepost op: 07 October 2018, 21:13:18 »
Ik stuur je even pb.

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4295
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #59 Gepost op: 08 October 2018, 08:49:08 »
Gerke

Ga je eea hier ook delen qua file?
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor