Doel:€250.00
Donaties:€107.00

Per saldo:€-143.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-06-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door RdJ
Vandaag om 14:46:14
Het Veluws landschap door Harold Content
Vandaag om 14:46:03
MB-module "Dolce far N-te" door Marc tramt
Vandaag om 14:44:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:41:31
Modulebaan, waar kun je schaduwstation maken, en andere vragen. door St00mboy
Vandaag om 14:36:08
Roco levert verkeerd onderdeel 2400 door Duikeend
Vandaag om 14:34:18
V-IRM in 1:45 door Mitchell
Vandaag om 14:15:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Lobomotion69
Vandaag om 14:10:30
Kolomboor, wat is een goede keuze, hulp gevraagd! door arnaudns
Vandaag om 13:21:35
Austria Express D 217 door Madelon
Vandaag om 13:21:22
Roco Fccpps door Albert.H0
Vandaag om 13:20:43
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 12:43:17
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 11:45:03
Raadplaatje door tothebeach
Vandaag om 11:19:06
Bröckenbahn door Frank 123
Vandaag om 11:13:16
GATX zans knikketelwagon H0 door Daan!
Vandaag om 11:05:53
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
Vandaag om 10:39:02
Intellibox IR 60 550, hoe te updaten? door Peter Spruit
Vandaag om 10:26:55
Vitrinekast ipv baan door steven346
Vandaag om 09:12:20
Artikeltje op nu.nl door Illya Vaes
Vandaag om 08:13:42
Baanbouw met Ecos besturing genaamd: Giessenstad Rbf door Esufreak
Vandaag om 07:56:45
FS verschil livrei XMPR - XMPR1 door Falcon10
Vandaag om 06:39:47
De bouw van Rehausen. door Lobomotion69
Vandaag om 04:59:17
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Thom
Vandaag om 01:34:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:44:51
Wie herkent deze sfeervolle beschrijving? door Joost O
Vandaag om 00:24:12
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door NS1220
Vandaag om 00:14:36
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
18 juni 2019, 23:28:11
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 juni 2019, 23:20:44
Tandwielen van as Roco-motortje afkrijgen? door Sven
18 juni 2019, 23:15:20
  

Auteur Topic: AVT NS6300 reactiedraadje  (gelezen 14018 keer)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4079
  • Team Mitropa - OHMB
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #15 Gepost op: 20 augustus 2018, 15:26:26 »
Ik denk dat garantieklachten met betrekking tot Artitec leveringen gewoon via hen moeten worden opgelost (via je winkelier), dat is normaalgesproken de juiste weg. Tenzij Ted aangeeft die garanties over te nemen.
Overigens een bewonderenwaardig initiatief om de zo fraai ontwikkelde 6300 levensvatbaar te houden, mijn volkomen onrijvaardige DJH moet toch echt een keer vervangen worden en ik ben vast niet de enige.
Morgen ben ik klaar

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1249
  • Modelrailroading is fun
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #16 Gepost op: 20 augustus 2018, 15:30:23 »
Allen hartelijke dank voor jullie reacties.

Ik wil van deze gelegenheid gebruik maken om 1 keer iets over mijn betrokkenheid in de projecten NS3700 en NS6300 te zeggen. De A in AVT staat voor aardigheidje, de N in NS 6300 staat voor noodzakelijk. Dat AVT de rest van de NS 6300 project nu in haar verkoopprogramma heeft opgenomen is omdat ik op deze wijze hoop een niet al te groot verlies te lijden in beide genoemde projecten tesamen. Jullie hoeven geen medelijden met mij te hebben, ik heb het gedaan omdat ik veel plezier aan onze hobby beleef. Het was mij vooraf duidelijk dat het investeren in een model van een Nederlandse stoomlocomotief risico's met zich mee zou brengen. Het is niet voor niets dat geen der grote merken zich hieraan heeft gewaagd. Echter zonder trekpaard geen wagons. Zonder de beschikbaarheid van beide stoomlocomotieven is het maar de vraag of we nu modellen zouden hebben gehad van o.a. Ovaalramers en Stalen D's.

De door Floris en mij in China geteste locomotieven waren al grotendeels geproduceerd voor Artitec. Het zijn dus exact dezelfde machines. Het enige verschil is dat de drijfstangen nu bestaan uit 1 stuk in plaats van 3 losse stukken. Deze verandering/verbetering zat al in de planning. Het testen in China was een kostenafweging, verbeteren daar (in de afgesproken prijs inbegrepen) is nu eenmaal goedkoper dan hier op eigen kosten herstellen. En ja, je bent stom als je niet het aangename combineert met het nuttige ;D. Voor alle duidelijkheid: op is op en er komt geen rerun. Het moge tevens duidelijk zijn dat jullie van mij geen nieuwe treinmodellen hoeven te verwachten. AVT beperkt zich verder tot aardigheidjes, dat is ook beter voor een goede verstandhouding binnens huis.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4079
  • Team Mitropa - OHMB
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #17 Gepost op: 20 augustus 2018, 15:39:37 »
Dank voor je openhartigheid Ted, het zijn dus wel degelijk 'limiTED edition' collectors items ;D
Goed om rekening mee te houden als je er nog 1 wil aanschaffen.
Morgen ben ik klaar

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 5609
  • Spaar ze allemaal.
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #18 Gepost op: 20 augustus 2018, 16:08:43 »
Goede actie, maar zie ik het goed en is de AVT NS6300 nu goedkoper dan de Artitec?

Zijn er allebei toch van Philotrain.

Oh ja, en heb je een adres voor mij waar ze te koop zijn, graag een naoorlogse.

Stephan.

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1249
  • Modelrailroading is fun
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #19 Gepost op: 20 augustus 2018, 16:32:03 »
Stephan,

ja dat klopt, € 70 goedkoper. Ik heb er voor gekozen om ze buiten de winkels om te verkopen, dus alleen via mijn website www.avtproducts.com of op beurzen. Ik hoop dat de hierdoor mogelijke lagere verkoopprijs een hogere verkoopsnelheid tot gevolg zal hebben. Maar zoals een bekend Chinees spreekwoord stelt: De toekomst voorspellen is moeilijk, vooral als het vooraf moet gebeuren. We zullen het dus wel zien, maar doe er je voordeel mee.

Ted

Martijn de Kuiper

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 1999
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #20 Gepost op: 20 augustus 2018, 18:14:33 »
Ted

Top. Ik neem aan dat alle te bestellen  items de technische verbetering hebben?

Martijn

A propos, ik heb besteld!
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2018, 18:24:49 door MDK193 »
Martijn

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1249
  • Modelrailroading is fun
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #21 Gepost op: 20 augustus 2018, 19:47:22 »
ja, de uit de voorraad afkomstige locomotieven krijgen ook de nieuwe koppelstangen.

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3184
    • Klein Ende
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #22 Gepost op: 20 augustus 2018, 20:13:00 »
Beste Ted,

Allereerst, wat een prachtig initiatief! Ik vraag mij af waarom jullie voor een starre koppelstang hebben gekozen als verbetering op de drie losse stangen. Is dit om het schommelen te onderdrukken? Daarnaast vraag ik mij af of dit onderdeel ook los leverbaar is om de bestaande Artitec 6300-en zelf te verbeteren.

Groet, Mathyn

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1249
  • Modelrailroading is fun
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #23 Gepost op: 20 augustus 2018, 21:01:00 »
Martyn,

de reden dat er gekozen is voor een starre drijfstang is omdat er soms problemen optraden vanwege de noodzakelijke speling in de verbindingen van de losse drijfstangen. Als gevolg hiervan blokkeerden soms de wielen. Analoog geen probleem, maar een decoder reageert met het verhogen van de stroom naar de motor met als gevolg grote kans op doorbranden.

Op je vraag of dit onderdeel ook los leverbaar is moet ik je op dit moment teleurstellen. Ik heb, met het oog op garantieverplichtingen, wel een hoeveelheid reserve exemplaren, maar die houdt ik voorlopig zelf als reserve. 

NS8714

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 9349
    • Mijn fotoarchief
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #24 Gepost op: 20 augustus 2018, 21:10:09 »
Graag een 1700.....

Ik heb al een 1700.... Ik denk dat veel mensen weinig besef hebben van hoezeer het produceren van een Nederlandse stoomloc liefdewerk oud papier is. Het kost bakken vol geld en je krijgt er maar weinig voor terug. Artitec durfde het aan met de 3700 en 6300. En daar blijft het bij.

Mensen als Maykel Kastelein en Dido Geluk maken gebruik van 3D printen en bestaande onderstellen, een prima compromis. Maar een volledig nieuw ontwikkeld, kant en klaar model van een Nederlandse stomer (1700, 2100, 3900, 6000, vul maar aan) zit er voorlopig niet meer in, afgaande op wat ik uit diverse bronnen vernomen heb.

Ted: mooi dat je de 6300'en weer kunt aanbieden, het zijn schitterende machines en mooie modellen. Budgettair voor mij net even buiten bereik. Maar je kunt niet alles hebben  ;)

Eelco
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.modulebaan.nl Dit jaar op OnTraxs :)

Marcel112

  • Lid EMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1026
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #25 Gepost op: 20 augustus 2018, 21:28:34 »
3900 als kit nog altijd in Engeland bij DJH bestelbaar anders hoor.  (y)

Moet je alleen dan wel zelf in elkaar zetten en spuiten.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1868
  • Bruggen-IG:
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #26 Gepost op: 20 augustus 2018, 21:37:26 »
Wat is de minimum boogstraal van die 6300?

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1249
  • Modelrailroading is fun
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #27 Gepost op: 20 augustus 2018, 21:42:59 »
R2 wordt gegarandeerd, R1 veelal mogelijk maar wordt niet gegarandeerd.

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1868
  • Bruggen-IG:
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #28 Gepost op: 20 augustus 2018, 22:04:28 »
OK, dank, dat is knap voor zo'n lengte en dan toch de boel optisch zo goed houden. Heel stoer om dit project toch weer voort te zetten!

NS8714

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 9349
    • Mijn fotoarchief
Re: AVT NS6300 reactiedraadje
« Reactie #29 Gepost op: 20 augustus 2018, 22:11:06 »
3900 als kit nog altijd in Engeland bij DJH bestelbaar anders hoor.  (y)

Moet je alleen dan wel zelf in elkaar zetten en spuiten.

*kuch*

een volledig nieuw ontwikkeld, kant en klaar model van een Nederlandse stomer
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.modulebaan.nl Dit jaar op OnTraxs :)