BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Artitec => Topic gestart door: ATB op 20 augustus 2018, 10:23:54
-
L.S.,
omdat er op een commercieel bericht niet gereageerd kan worden en ik toch wel benieuwd ben naar eventuele op- en/of aanmerkingen, dit draadje. Met Pasen dit jaar zijn Flolis (;D) en ik in China geweest om de locomotieven te testen. Tot aller tevredenheid. Floris staat er niet scherp op, maar dat betreft niet zijn beoordelingsvermogen. Dat ik blij kijk, spreekt vanzelf.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0674_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0674_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0680_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0680_3.jpg)
-
Ted,
Ik vind het top dat je dit doet. Mooi dat de 6300'den weer te koop zijn. Wel een groot aardigheidje. ;)
Ooit koop ook ik er één. Ik vind hem geweldig!
Veel succes met de verkoop!
Gr.
Edsko
-
Ted,
We hadden elkaar hierover al gesproken op "Houten" en nu is het dan zover.
Prachtig initiatief voor een prachtige machine.
Veel succes gewenst
Hendrik Jan
-
(y)
-
Hartstikke goed! (y)
-
Nice Ted!
En chapeau dat je dit doet als 'kleine' fabrikant! Het is wel een kostbaar kleinood, maar daar moet je dan maar voor sparen.
In dat licht, wel een paar vragen:
- zijn het exact dezelfde machines of zijn er veranderingen/verbeteringen doorgevoerd?
- is het de bedoeling dat het ding in het assortiment blijft of verdwijnt hij over een bepaalde tijd weer?
Martijn
-
Goed te lezen Ted. Goeie verkoop gewenst (y) (y)
Rob
-
Succes Ted!
En dan nu graag een NS5500.. :P
Gr, Bert
-
Bert, wij zijn vrienden! ;D
-
Kunnen een poll starten voor Ted....
-
Top, overweeg om er nu toch ook maar eentje te kopen ... (y) (y) (y)
gr. Rob
-
En dan nu graag een NS5500.. :P
Graag een 1700.....
Hoop op een commercieel succes en hierdoor nog vele modellen!
Groet,
Allie
-
Zijn er allebei toch van Philotrain.
-
Leuk en interessant reisje denk ik.
-
Toch wel leuk dat ie weer leverbaar is! By the way, mijn Artitec stoomloc heeft een niet goed gemonteerde "Johnson bar" (Amerikaanse benaming) ofwel die stang waarbij je de stoomloc in voor/ of achteruit zet. Ik weet dat het nu officieel om een andere fabrikant gaat, maar is het te verhelpen? Ev door het leveren van een extra Johnson bar?
-
Ik denk dat garantieklachten met betrekking tot Artitec leveringen gewoon via hen moeten worden opgelost (via je winkelier), dat is normaalgesproken de juiste weg. Tenzij Ted aangeeft die garanties over te nemen.
Overigens een bewonderenwaardig initiatief om de zo fraai ontwikkelde 6300 levensvatbaar te houden, mijn volkomen onrijvaardige DJH moet toch echt een keer vervangen worden en ik ben vast niet de enige.
-
Allen hartelijke dank voor jullie reacties.
Ik wil van deze gelegenheid gebruik maken om 1 keer iets over mijn betrokkenheid in de projecten NS3700 en NS6300 te zeggen. De A in AVT staat voor aardigheidje, de N in NS 6300 staat voor noodzakelijk. Dat AVT de rest van de NS 6300 project nu in haar verkoopprogramma heeft opgenomen is omdat ik op deze wijze hoop een niet al te groot verlies te lijden in beide genoemde projecten tesamen. Jullie hoeven geen medelijden met mij te hebben, ik heb het gedaan omdat ik veel plezier aan onze hobby beleef. Het was mij vooraf duidelijk dat het investeren in een model van een Nederlandse stoomlocomotief risico's met zich mee zou brengen. Het is niet voor niets dat geen der grote merken zich hieraan heeft gewaagd. Echter zonder trekpaard geen wagons. Zonder de beschikbaarheid van beide stoomlocomotieven is het maar de vraag of we nu modellen zouden hebben gehad van o.a. Ovaalramers en Stalen D's.
De door Floris en mij in China geteste locomotieven waren al grotendeels geproduceerd voor Artitec. Het zijn dus exact dezelfde machines. Het enige verschil is dat de drijfstangen nu bestaan uit 1 stuk in plaats van 3 losse stukken. Deze verandering/verbetering zat al in de planning. Het testen in China was een kostenafweging, verbeteren daar (in de afgesproken prijs inbegrepen) is nu eenmaal goedkoper dan hier op eigen kosten herstellen. En ja, je bent stom als je niet het aangename combineert met het nuttige ;D. Voor alle duidelijkheid: op is op en er komt geen rerun. Het moge tevens duidelijk zijn dat jullie van mij geen nieuwe treinmodellen hoeven te verwachten. AVT beperkt zich verder tot aardigheidjes, dat is ook beter voor een goede verstandhouding binnens huis.
-
Dank voor je openhartigheid Ted, het zijn dus wel degelijk 'limiTED edition' collectors items ;D
Goed om rekening mee te houden als je er nog 1 wil aanschaffen.
-
Goede actie, maar zie ik het goed en is de AVT NS6300 nu goedkoper dan de Artitec?
Zijn er allebei toch van Philotrain.
Oh ja, en heb je een adres voor mij waar ze te koop zijn, graag een naoorlogse.
Stephan.
-
Stephan,
ja dat klopt, € 70 goedkoper. Ik heb er voor gekozen om ze buiten de winkels om te verkopen, dus alleen via mijn website www.avtproducts.com of op beurzen. Ik hoop dat de hierdoor mogelijke lagere verkoopprijs een hogere verkoopsnelheid tot gevolg zal hebben. Maar zoals een bekend Chinees spreekwoord stelt: De toekomst voorspellen is moeilijk, vooral als het vooraf moet gebeuren. We zullen het dus wel zien, maar doe er je voordeel mee.
Ted
-
Ted
Top. Ik neem aan dat alle te bestellen items de technische verbetering hebben?
Martijn
A propos, ik heb besteld!
-
ja, de uit de voorraad afkomstige locomotieven krijgen ook de nieuwe koppelstangen.
-
Beste Ted,
Allereerst, wat een prachtig initiatief! Ik vraag mij af waarom jullie voor een starre koppelstang hebben gekozen als verbetering op de drie losse stangen. Is dit om het schommelen te onderdrukken? Daarnaast vraag ik mij af of dit onderdeel ook los leverbaar is om de bestaande Artitec 6300-en zelf te verbeteren.
Groet, Mathyn
-
Martyn,
de reden dat er gekozen is voor een starre drijfstang is omdat er soms problemen optraden vanwege de noodzakelijke speling in de verbindingen van de losse drijfstangen. Als gevolg hiervan blokkeerden soms de wielen. Analoog geen probleem, maar een decoder reageert met het verhogen van de stroom naar de motor met als gevolg grote kans op doorbranden.
Op je vraag of dit onderdeel ook los leverbaar is moet ik je op dit moment teleurstellen. Ik heb, met het oog op garantieverplichtingen, wel een hoeveelheid reserve exemplaren, maar die houdt ik voorlopig zelf als reserve.
-
Graag een 1700.....
Ik heb al een 1700.... Ik denk dat veel mensen weinig besef hebben van hoezeer het produceren van een Nederlandse stoomloc liefdewerk oud papier is. Het kost bakken vol geld en je krijgt er maar weinig voor terug. Artitec durfde het aan met de 3700 en 6300. En daar blijft het bij.
Mensen als Maykel Kastelein en Dido Geluk maken gebruik van 3D printen en bestaande onderstellen, een prima compromis. Maar een volledig nieuw ontwikkeld, kant en klaar model van een Nederlandse stomer (1700, 2100, 3900, 6000, vul maar aan) zit er voorlopig niet meer in, afgaande op wat ik uit diverse bronnen vernomen heb.
Ted: mooi dat je de 6300'en weer kunt aanbieden, het zijn schitterende machines en mooie modellen. Budgettair voor mij net even buiten bereik. Maar je kunt niet alles hebben ;)
Eelco
-
3900 als kit nog altijd in Engeland bij DJH bestelbaar anders hoor. (y)
Moet je alleen dan wel zelf in elkaar zetten en spuiten.
-
Wat is de minimum boogstraal van die 6300?
-
R2 wordt gegarandeerd, R1 veelal mogelijk maar wordt niet gegarandeerd.
-
OK, dank, dat is knap voor zo'n lengte en dan toch de boel optisch zo goed houden. Heel stoer om dit project toch weer voort te zetten!
-
3900 als kit nog altijd in Engeland bij DJH bestelbaar anders hoor. (y)
Moet je alleen dan wel zelf in elkaar zetten en spuiten.
*kuch*
een volledig nieuw ontwikkeld, kant en klaar model van een Nederlandse stomer
-
Bij voorbaat sorry als ik iets dubbel vraag hoor. En als ik iets vraag wat me geen m**r aangaat dan ook alvast excuses ;D
Als ik het dus goed begrijp dan hebben jullie een productie batch overgenomen (die geproduceerd zou worden/al gedeeltelijk was geproduceerd voor Artitec) en daarna worden er geen nieuwe 6300'en meer geproduceerd. Uit hoeveel stuks bestaat deze laatste productierun? En hoeveel tijd gaat eroverheen voordat de hele voorraad is geproduceerd en bij jullie is?
En hebben jullie ook de productierechten op deze loc/dit ontwerp overgenomen? Ik heb er wel eens iets over gelezen maar ik weet niet in hoeverre dit nog klopt.
Sorry, ik ben nu eenmaal altijd nieuwsgierig hoe dit soort dingen gaan :)
Met vr. groet, Martijn.
-
Goed initiatief (y)
Gemaakt in China begrijp ik. Niets ten nadele overigens.
Ik dacht altijd dat de Artitec 6300 modellen ook door LIK ENTERPRISE in Zuid-Korea gemaakt werden.
Gr. Maarten
-
Martijn:
je conclusie is juist, ik heb een productie batch overgenomen inclusief alle rechten etc. Er worden geen nieuwe 6300'en meer geproduceerd. Alle geproduceerde exemplaren zijn aanwezig in Nederland.
Maarten:
Zowel de NS3700 als de NS6300 zijn ontworpen door LIK ENTERPRICE in Zuid-Korea en gemaakt door Jiaxing LIK Precision Model Co.,Ltd (formerly known as LIK Korea Co) in China, omgeving Sjanghai.
-
Bedankt :)
Edit:
....
Ooit koop ook ik er één. Ik vind hem geweldig!
...
Dan is het dus nu of nooit ;)
-
Ho, ho. In DC zijn er nog voldoende locomotieven op voorraad. Dus geen paniek :police:
-
Martyn,
de reden dat er gekozen is voor een starre drijfstang is omdat er soms problemen optraden vanwege de noodzakelijke speling in de verbindingen van de losse drijfstangen. Als gevolg hiervan blokkeerden soms de wielen. Analoog geen probleem, maar een decoder reageert met het verhogen van de stroom naar de motor met als gevolg grote kans op doorbranden.
Op je vraag of dit onderdeel ook los leverbaar is moet ik je op dit moment teleurstellen. Ik heb, met het oog op garantieverplichtingen, wel een hoeveelheid reserve exemplaren, maar die houdt ik voorlopig zelf als reserve.
Oké, helder! Jammer dat ze niet los leverbaar zijn, maar wel begrijpelijk. Mocht dit ooit veranderen dan heb ik zeker interesse in twee setjes. (y)
Groet, Mathyn
-
Ted
Nog wel een relevante vraag, heb jij ook het ESU file voor de sound overgenomen? Dat kan voor best wat mensen interessant zijn.
Martijn
-
Zowel Artitec als ATV Products B.V. kunnen beschikken over ESU-decoders met het NS6300-geluid.
-
Naar aanleiding van Houten gisteren. Het is meer dan logisch dat potentiële kopers eerst de betreffende locomotief in ogenschouw willen nemen voordat ze definitief beslissen om hem te kopen. En dat bekijken kan natuurlijk alleen maar op beurzen waar ik sta. Aangezien er maar een beperkt aantal AC-modellen beschikbaar zijn is het volgende misschien een optie voor hen die er wel een zouden willen reserveren. Bestel de betreffende loc op mijn website met als betalingsoptie "vooraf overmaken" en geef op de pagina "Uw gegevens" onder "Eventuele opmerkingen" aan op welke beurs je komt kijken en beslissen. Tot dat moment is de loc voor je gereserveerd. Op de beurs betaal je dan wel of niet de loc (pinnen is mogelijk). De verzendkosten hoef je dan natuurlijk niet te betalen. Ditzelfde verhaal geldt natuurlijk ook voor DC(gelijkstroom)rijders, alhoewel de noodzaak om hier alvast een model te reserveren op dit moment nog niet aanwezig is.
Groeten
Ted
-
Ted
Ik heb het precies zo gedaan. Niet met dit doel voor ogen, maar mag iemand die het al heeft gedaan ook gebruik maken van deze optie? Ik ga er overigens vanuit dat het eigenlijk niet nodig is, toch? Als het toch dezelfde modellen zijn..... Of hadden deze mensen ze nog nooit gezien ?
Kan je ook vertellen op welke beurzen je staat?
Martijn
-
Ted, we hadden er al eens over gesproken met elkaar (jij, RonaldK en ik) en ik vind het een tof initiatief van je. Zonder mensen als jou die durven investeren in best een lastige branche zouden er geen modellen als deze zijn.
Super :) (y)
-
Heb een AC model besteld.
Is de 6300 gemakkelijk om te bouwen naar een geluids lok?
Groet,
Arkadas
-
Martijn,
vooraf betalen betekent dat je betaalt voordat je de loc geleverd krijgt. Als je hem eerst wilt zien om pas daarna te besluiten of je hem ook koopt en vervolgens betaald, dan is dat gewoon "vooraf betalen" ;D. Deze optie staat dus ook open voor iemand die om een geheel andere reden al heeft gekozen voor de optie "vooraf betalen".
Voor de beurzen waarop ik aanwezig ben zie mijn website onder beursagenda (https://www.avtproducts.com/c-3876386/beursagenda/)
Ted
-
Dat ga ik dus niet zelf doen, AVT bouwd voor mij de loksound in.
Was al blij met mijn AC versie, maar dit is helemaal top.
Groet,
Arkadas
Heb een AC model besteld.
Is de 6300 gemakkelijk om te bouwen naar een geluids lok?
Groet,
Arkadas
-
Nou, volgens mij het is wel te doen. Ik heb dat voor mijn Artitec NS3700 zelf gedaan. En uiteraard is een NS3700 van Artitec geen NS6300 van AVT, maar ik neem aan dat de constructie behoorlijk hetzelfde is gehouden. Je kunt nogal gemakkelijk bij de decoder. AVT heeft de productie van Artitec heeft overgenomen en aan de constructie van Artitec/AVT is niets gewijzigd.
-
Dag Ted, ik had een Vraagje hoe rijden de 3 rail versie 6300 op dit moment door bochten wissels ect ect... voor men die 3 Rail Digitaal hebben zo alles op C Rails op een overgang Naar K rails Gr David :police:
-
David,
de AVT 6300 locomotieven zijn identiek aan de Artitec 6300 locomotieven. Het enige verschil is dat een gelede koppelstang is vervangen door een starre. De locomotieven rijden gegarandeerd door R2 , de meeste ook door R1. Ik bezit geen wisselstroombaan met alle soorten van kruisingen en wissels en dan ook nog in 2 railsoorten (C en K rails). Ik kan je derhalve geen exacte antwoord geven op je vraag. Misschien dat je je vraag eens moet herhalen maar dan gericht aan bezitters van een NS6300-model en naar hun ervaringen vragen.
Ted
-
De 3-rail 6300 rijdt bij mij gewoon door R1.
Groeten,
Rutger
-
Ik heb zelf K rails en de 6317 hier rijdt prima op R1 maar minder op gebogen wissels (en dat was bekend).
Wat minder is het feit dat ik kortsluiting krijg als hij over een regulier wissel rijdt, want de sleper maakt ergens contact met het metalen frame van de remblok- imitatie.
Als ik dat eraf haal, geen problemen. Heb nog ergens een los frame waar ik misschien mee kan pielen maar het luistert i.i.g. heel nauw met hoever de sleper omhoogkomt.
Ik ben desondanks nog wel geïnteresseerd in een ander exemplaar dan een 6317 dus als die nog voor 3rail om te bouwen door AVT, ben ik benieuwd.
-
#NS2200
ik moet je teleurstellen, ik heb van AC-locs alleen nog twee NS6317 exemplaren in voorraad.
Ted
-
Ted,
Dat was snel. Jammer, ik dacht dat jullie wellicht een kap konden wisselen.
Groet,
Iwan
-
Bericht verwijderd, het kwartje viel pas later. Verder per PB.
Ted
-
Dankjewel voor de recaties over de 3 Rail versie dan, @Ted en NS 2200 en Rutger'' Dan zie je me op Eurospoor even Langs Komen Ted... tot dan!
-
Omdat 'ie zo mooi is:
(https://farm2.staticflickr.com/1978/30218832927_fc5934646c_z.jpg) (https://flic.kr/p/N3kqdP)20181007_164432 (https://flic.kr/p/N3kqdP) by Tuup Tien (https://www.flickr.com/photos/155995401@N05/), on Flickr
(https://farm2.staticflickr.com/1903/30218832587_d59a1becd9_z.jpg) (https://flic.kr/p/N3kq7X)20181007_164452 (https://flic.kr/p/N3kq7X) by Tuup Tien (https://www.flickr.com/photos/155995401@N05/), on Flickr
Hier is voor de na-oorlogse met krans gekozen. Machine rijdt geweldig. Op de rollenbank geen gehobbel. Soundversie genomen. Heb wél het e.e.a. aan de file vertimmerd en ben nog niet helemaal tevreden. Wel inmiddels 4 slagen per omwentelingIn overleg met Ted kan ik mogelijk nog wat verder sleutelen. Maar dat loopt nog.
Blij met de aanwinst!
-
Dat is jammer.
Aangezien deze locomotief 4 cilinders heeft moet hij 8 uitslagen per wielomwenteling hebben.
Dus maar weer terug zetten zou ik zeggen. :-\
Kees.
-
Ehm, nee dus. Jammer dat een bepaalde kniesoor hier niet meer kan reageren. Ik citeer Kapitein Kniesoor daarom maar even:
"Dit maakt dat een twee cilinder stoomloc dus vier slagen per omwenteling heeft. Bij een drie cilinder loc staan de krukken veelal onder 120o, dus daarmee krijg je zes slagen per omwenteling. Dus de gedachte dat je bij een vier cilinder loc 8 slagen per omwenteling zou moeten hebben is niet onverklaarbaar.
Alleen daarmee wordt geen rekening gehouden met een aantal technisch zeer praktische zaken. Bij de meeste 4 cilinder locomotieven staan de krukken tussen binnen en buiten (aan een kant) onder 180o graden. Dit is handig voor de uitbalancering en maakt de aandrijving van de stoomschuiven (voor de stoomverdeling) een stuk makkelijk, namelijk door simpele tuimelhefbomen. Maar hierdoor vallen dus de uitlaatslagen van een kant samen. D.w.z. De buitenvoorkant valt samen met de binnenachterkant enz. enz. En daarmee komt een vier cilinder uit op hetzelfde geluid als een twee cilinder loc. "
-
Juistem. Mooi boek om daar meer over te weten te komen: "Wie funktioniert sie eigentlich, die Dampflok?" Wel in het Duits.
De soundfile heeft standaard véél te véél slagen.
Dus NIET terugzetten, zou ik zeggen. :P
-
Ehm, nee dus. Jammer dat een bepaalde kniesoor hier niet meer kan reageren.
Want? ???
-
Ik stuur je even pb.
-
Gerke
Ga je eea hier ook delen qua file?
-
Ja hoor, maar pas als ik alles heb aangepast. Ted leest hier mee, dus nog even geduld.
-
Hoe dat technisch zit weet ik niet, maar je hoort wel degelijk het verschil tussen een loc met twee, drie of vier cylinders. Alsof steeds een klap wat harder is dan de andere klap(pen).
-
Van 4 zal zeker harder klinken dan 2, maar het blijven 4 slagen per wiel omwenteling.
-
Nais
Dus Ted neemt het dan ook mee bij nieuwe leveringen? Ik ga de mijne op Eurospoor ophalen namelijk.
Martijn
-
Hoe dat technisch zit weet ik niet, maar je hoort wel degelijk het verschil tussen een loc met twee, drie of vier cylinders. Alsof steeds een klap wat harder is dan de andere klap(pen).
nee, dus, voor wat betreft viercilinders. Zijn gewoon twee parallel lopende tweecilindermachines, blazen uit door 1 blaaspijp onder de schoorsteen, dus daar hoor je ook geen verschil.
-
Zit dan zeker tussen de oren ;D
-
denkelijk. Nou heeft een 6300 ook daadwerkelijk flinke oren. :angel:
-
Nais
Dus Ted neemt het dan ook mee bij nieuwe leveringen? Ik ga de mijne op Eurospoor ophalen namelijk.
Martijn
Nee, die afspraken heb ik niet met Ted lopen. Dit is vooralsnog een privé initiatief waarbij Ted mij wil helpen. Tot hoever hij mij wil helpen bepaald Ted zelf. Hij krijgt t.z.t. Wel mijn aangepaste instellingen. Of hij die ook als "update" gaat gebruiken weet ik niet.
Ik maak bij gelegenheid wel een filmpje waarop e.e.a. te zien en te horen is. Eventueel ook de CV lijst.
-
Top
-
Dat komt dan mooi in mijn Philo, heeft die ook meteen sound! Topwerk mannen!
Verstuurd vanaf mijn SM-T815 met Tapatalk
-
Voor jouw Philo heb ik mijn Philo sound bestand ter beschikking. Wel even rook inbouwen, hè... :P
-
Dit weekend op Eurospoor de mijne opgehaald: AC met locsound, een van de allerlaatsten! Heb helaas nog geen tijd gehad voor uitpakken en uitproberen.
-
Iemand enig idee of ombouw van 2 rail naar 3 rail te doen is? Los van de wielafstand?
-
Je zou sowieso Artitec eens kunnen benaderen. Die hebben dat model in eerste instantie uitgebracht....
Rob
-
Nou, de wielen van een AC-loc zijn totaal anders dus succes... de rest zal wel lukken, al zitten de stroomafnemers op de print gesoldeerd dus je moet wel iets van printplaten snappen, ergens een verbinding doorhalen en de draad van de sleper er ergens aan bakken.
-
Ik had zaterdag ook mijn 6300 ac sound opgehaald... nog erg Bedankt @Ted... ik vind het
Zelf een erg stoere loc... ik heb er zelfs deels al mee gereden thuis van de week’
Maar ik kan je echt erop wijzen koop er 1 het is echt een snoepje...
(Geweldig) (y) 10+
Meer kan ik er niet overnemen...
tja en dan zie je een ombouw 2 rail versie naar 3 rail
Volgens mij kan je tegenwoordig alles ombouwen.... vooral succes ermee...
Tevens heb ik zelf ook geen modellen hier die zijn omgebouwd.... dus ik weet het niet...
Groetjes David (y)
-
Dan is de hamvraag of er genoeg ruimte is onder de DC lok. Iemand een foto of iemand die dat weet?
-
onderstel is verder gelijk behalve de wielen.
-
Top
Heb al een originele 3 rail, maar voor deze prijzen...
Toch eens over denken
Martijn
-
je zou er zowat tweerail voor gaan rijden he. :angel:
-
Bijna wel ja !
Ik zag na een paar reacties hierboven dat de prijzen naar beneden zijn bijgesteld voor mij een reden om toch een DC versie te bestellen.
-
je zou er zowat tweerail voor gaan rijden he. :angel:
Nope. Iig niet voor het prijsverschil tegenwoordig. Ik zie dit wel als een éénmalige actie waarbij de 3-railers geen mazzel hebben.
-
...en dan gaan ze je hier ook nog zitten pesten :angel:
-
Bof, ik mezelf ook. Op Eurospoor dus één van de laatste af fabriek AC modellen opgehaald voor de volle poet.
Nja.....
-
@MDK193;
Dan bestel je er toch eentje (analoog) in een andere uitvoering met een ander nummer....
( hoef je alleen de wielen en beetje af te draaien om hogere flenzen te krijgen en er een sleper onder te hangen ::)
Decoder (met geluid) is via A* of MTE nog te verkrijgen.
-
Dat was het idee ja...
-
Bof, ik mezelf ook. Op Eurospoor dus één van de laatste af fabriek AC modellen opgehaald voor de volle poet.
Nja.....
En is dat pesten? achteraf kijk je een koe in de kont, en jij wilde op dat moment die loc hebben voor dat geld, en daar heb je vast wel even over nagedacht en je vond het een goeie deal, hoef je achteraf niet te gaan lopen balen.... alles is altijd weleens ergens ooit goedkoper, boeie. Tenminste, zo kijk ik ernaar, die anderhalf keer per jaar dat er uberhaupt iets aan treinenzooi te koop is die ik hebben wil. :-X :angel:
-
True.
Nee hoor, ik ben er heel blij mee!. En steun Ted ook graag door een tweede te overwegen (ja, overwegen).
M
-
(y)
Ted
-
Je kunt ook een 2 railer kopen.
Hoef je geen wielen af te draaien, loopt prima op K rail.
Wel even de isolatie tussen de assen en wielen weg halen, zit er in het echt ook niet op.
En die paar draadje om solderen is ook geen punt. ;)
Kees.
-
Je kunt ook een 2 railer kopen.
Hoef je geen wielen af te draaien, loopt prima op K rail.
Wel even de isolatie tussen de assen en wielen weg halen, zit er in het echt ook niet op.
Kees.
ik heb t risico ook genomen en een analoge tweerail-versie besteld omdat het (nog) kan.
deze gaat (als het goed gaat) straks zn trajecten over de Moerputtenbrug maken op K-rail,
-
De Langstraatspoorlijn of Halvezolenlijn, daar hebben deze loc's ook dienst gedaan, er is er zelfs 1 op n 3900 geknald in de vorige eeuw.
binnenkort ga ik de brug bouwen,
Een deel vd overlaatversie is als proef al gebouwd.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/BEF3A0A9-2959-44AC-B9EE-2D1D4BCB2FE8.jpeg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/BEF3A0A9-2959-44AC-B9EE-2D1D4BCB2FE8.jpeg)
-
Zo, sinds gisteren in het bezit van de tweede AVT 6300. De 6308. Mét nieuwe geluidsfile.
Hieronder een filmpje met de eerste meters van deze fantastische loc. Er zijn wat geluiden gewijzigd, de volumes zijn gelijk getrokken en de verlichting is nu gedimd. Verder zijn ook de rij instellingen fors aangepast.
https://youtu.be/LagHdyG9gDQ
Blij mee!
-
Mooi duidelijk filmpje (y)
-
Ik vergeet erbij te vermelden dat er ook een nieuwe Lopi file is en dat de Loksound nu ook van een fader is voorzien onder F20. Fijn voor thuis... ;D (3.58)
Één andere verbetering die het noemen waard is is dat de dubbele luchtpomp nu ook via de F toets op te roepen is en niet alleen meer in de toevalsgeluiden voorbij komt. De "Luftpumpe schnell" is hiermee komen te vervallen. Nu dus onder F7 en F8 de "Luftpumpe einzeln" en "Luftpumpe Doppelt". Zoals in het echt. (y)
Ook zijn het raillassen "klok klok"geluid vervangen door de wat ik noem "het wisselknerpen" geluid (te horen vanaf 1.08), klinkt veel realistischer. Erg leuk geluid als je met de losse loc door de wisselstraat naar de kolenbunker rangeert. ;D
Verder zijn de cilinderslagen nu veel beter kloppend.
-
Leuk om te lezen.
En waar is dit nieuwe loksound - bestand te vinden ?
Mss voor mij ook interessant.
-
Bij AVT ;D
-
En zij die al een sound versie geleverd hebben gekregen van AVT?
-
Ik zou zeggen: Even contact opnemen met AVT. Bovendien leest Ted hier mee, hij komt vast met een reactie. Hier of in het commerciële draadje. (y)