Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Huup
Vandaag om 12:59:37
Rail away door bellejt
Vandaag om 12:56:48
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door Hans GJ
Vandaag om 12:23:55
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:47
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ronald Halma
Vandaag om 11:12:25
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:05:22
Piko blauwe 1000 door Benelux795
Vandaag om 10:58:08
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 10:56:36
Piko Hobby lok welke condensator er uit? door Josephes
Vandaag om 10:39:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door klusser
Vandaag om 10:33:17
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards door henk
Vandaag om 10:24:07
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:24:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:02:20
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 09:51:54
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 09:45:46
Märklin spoor 1 glaskast buffers breken af. door Kees-Jan
Vandaag om 08:52:04
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 08:21:55
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 07:29:56
Platine vraag door henk
Vandaag om 05:37:56
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Ronald A.
03 December 2025, 23:40:37
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
03 December 2025, 23:29:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
03 December 2025, 22:49:56
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
03 December 2025, 22:19:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
03 December 2025, 22:18:59
13 en 14 december Christmas-Express door Seinhuis
03 December 2025, 21:30:50
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
03 December 2025, 20:36:08
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
03 December 2025, 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
03 December 2025, 20:19:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
03 December 2025, 19:22:02
W.V. Kalender 2026 door puntenglijder
03 December 2025, 19:18:38
  

Auteur Topic: Heen, En en Weer: de tram.  (gelezen 109740 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9090
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #120 Gepost op: 29 July 2019, 18:54:51 »
Vandaag de tramhalte Heen voorzien van een extra perronzijde. Dat maakt het in en uitstappen een stuk makkelijker en dus ook de tramloop eenvoudiger.
Om als reiziger makkelijker van perron te kunnen wisselen ook een 9mm brede strip keien tussen de rails gelegd.
De ballast is inmiddels doorgestrooid tot de remisezijde van de halte.


Zoedelaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
  • Den Zoedel; modeltramstad
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #121 Gepost op: 30 July 2019, 09:51:26 »
Opmerkelijke abri...... erg leuk die weer eens wat andersoortige buitenlandse architectuur op een trambaan  :D
Trammetje zelf mag er natuurlijk zelf ook zijn, zeker na zo´n verbouwproces!
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9090
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #122 Gepost op: 30 July 2019, 12:45:51 »
Dank! De abri heeft een Amsterdams voorbeeld.... 😉

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9090
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #123 Gepost op: 30 July 2019, 12:50:52 »


Dit dus.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9090
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #124 Gepost op: 13 October 2019, 16:52:27 »


Op het dorp Stepantsjikovo

 ;)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9090
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #125 Gepost op: 14 October 2019, 13:50:02 »
Ik kom een abri tekort. Iemand?



Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9090
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #126 Gepost op: 15 October 2019, 20:19:57 »
Done :)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9090
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #127 Gepost op: 23 October 2019, 17:31:49 »
Een onverwachte verrassing. Na het ongeluk met de open bijwagen, zie een paar berichten terug, is er nu deze bijwagen. Niet open, maar wel een mooi alternatief.






Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9090
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #128 Gepost op: 30 October 2019, 20:49:44 »
En als zoon trammetje mislukt, maak je er gewoon een werktram van...... 🙃



Morning
Čepikova Tatiana Alekseevna, 1984
« Laatst bewerkt op: 30 October 2019, 20:52:05 door DE-II »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9090
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #129 Gepost op: 05 November 2019, 18:52:00 »
De bijwagen heeft z'n asjes ingelegd gekregen. Sven had de goede as- en wielmaat klaar liggen 🙂
Simpel uitwisselen was genoeg. Onee, de draaistelbinnenzijden heb ik moeten afvijlen maar dat was het dan ook.
Onee, ook aan èèn kant wagenbaksteunen gemaakt van twee halfronde stukjes styreen.
De wagenbak staat daardoor een mm hoger op zn wielen dan voorheen, maar heeft nu wel voldoende draaistelspeling.
Ik ben tevreden in ieder geval.
« Laatst bewerkt op: 05 November 2019, 19:38:14 door DE-II »

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8383
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #130 Gepost op: 06 November 2019, 11:00:12 »
Tja, dan zou je er 7mm wielen onder moeten zetten, staat ie weer lager. Ik weet wel waar die te halen zijn.  ;)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9090
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #131 Gepost op: 06 November 2019, 12:11:02 »
Joh....  ;D
 Zou best kunnen dat met 7mm de draaistellen over de rails schuren. Nee, ik blijf tevreden

Hugo Baart

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
  • Hugo Baart
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #132 Gepost op: 07 November 2019, 22:18:27 »
Hallo Huibert,

Een mooie bijwagen maar je moet er een passende motorwagen bij hebben.
Jammer dat er heel moeilijk is een Halling te monteren. De ketel zit daarvoor in de weg.
Maar smalspoor H0e heeft toch zijn voordeel.
Ik heb een motorwagen waar een KATO chassis onder heb gebouwd . Het heeft wat hoofdbrekens gekost maar ik heb het toch voor elkaar.

Kant en klare motorwagen. Alleen het hek werkje ontbreekt.


Onder de bodemplaat is eerst een plaatje bladlood geplakt en daaronder het chassis gemonteerd. De bovenkant van de bodemplaat komt gelijk te liggen met de bovenkant van de instap. Daarvoor is de ketel gedeeltelijk aan de onderzijde verwijderd. Maar als je alles zwart schildert valt het nauwelijks op. Zelfs niet dat de machinist boven zijn knieën is geamputeerd.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9090
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #133 Gepost op: 08 November 2019, 12:14:15 »
Ziet er keurig uit, Hugo.  1 van de grote nadelen van de electris he motorwagens is dat zo een groot deel van het interieur vervalt door de ruimte die de motor nodig heeft.
Ik heb een geschiktere motorwagen voor de bijwagen dan de Berlijner. Daar moet tzt nog wel een aandrijving  in.....



Groet
Huibert

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9090
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #134 Gepost op: 27 November 2019, 09:24:43 »


De bijwagen van Hugo met wielen van Sven. Combi met een Atlas Neurenberger.
De hele combi in de krapste bocht van de tramlijn. De neurenberger motorwagen moet nog worden omgebouwd (maar hoe?), de bijwagen rijdt zonder verdere aanpassingen keurig door de boog :)
Ik vinnum geslaagd!