Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Aachenau West
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:39:43
Digitale Infodag 2025 Ermelo (20 september)
door
Overet
Vandaag
om 19:27:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:26:58
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
Eelco Storm
Vandaag
om 19:17:54
lima spoor N lok schoonmaken
door
Tjalling
Vandaag
om 19:09:34
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller
door
Pollux
Vandaag
om 19:07:13
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet)
door
AP3737
Vandaag
om 18:49:54
Au bord de la Cèze
door
Paul1969
Vandaag
om 18:38:59
La Fabrique des petits réseaux (1:87)
door
Wim1969
Vandaag
om 18:35:55
Op Zuid (NL H0)
door
741230
Vandaag
om 18:21:42
Een nieuw begin
door
741230
Vandaag
om 18:17:49
CTA’s jaren …70? / 80…
door
Petertje
Vandaag
om 18:15:20
VERPLAATST: tka G.P.P. vouwbalgen HO
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 17:56:36
Ons woonkamer pendelbaantje 480x20cm
door
R1954
Vandaag
om 17:07:34
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 16:43:41
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:34:02
Roco 290 digtaliseren
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 16:33:28
Messing op z'n Zweeds (h0)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:24:01
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 16:10:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
phdirk
Vandaag
om 15:49:43
Pendel module
door
Mar-Cas
Vandaag
om 14:49:58
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
Vislijn
Vandaag
om 13:27:02
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:25:44
De modeltreinen van Spoorijzer
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:24:43
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 13:20:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
hervé
Vandaag
om 13:19:48
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september
door
MOVisser
Vandaag
om 13:05:16
Haperende locs
door
Hasenwald
Vandaag
om 12:59:18
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
Vandaag
om 12:31:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:21:00
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Heen, En en Weer: de tram.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Vorige
-
Volgende
-
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
35
Omlaag
Auteur
Topic: Heen, En en Weer: de tram. (gelezen 106091 keer)
Huup
Offline
Berichten: 8717
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #120 Gepost op:
29 July 2019, 18:54:51 »
Vandaag de tramhalte Heen voorzien van een extra perronzijde. Dat maakt het in en uitstappen een stuk makkelijker en dus ook de tramloop eenvoudiger.
Om als reiziger makkelijker van perron te kunnen wisselen ook een 9mm brede strip keien tussen de rails gelegd.
De ballast is inmiddels doorgestrooid tot de remisezijde van de halte.
Gelogd
Duin aanZee II
Zoedelaar
Offline
Berichten: 585
Den Zoedel; modeltramstad
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #121 Gepost op:
30 July 2019, 09:51:26 »
Opmerkelijke abri...... erg leuk die weer eens wat andersoortige buitenlandse architectuur op een trambaan
Trammetje zelf mag er natuurlijk zelf ook zijn, zeker na zo´n verbouwproces!
Gelogd
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling
* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'
Huup
Offline
Berichten: 8717
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #122 Gepost op:
30 July 2019, 12:45:51 »
Dank! De abri heeft een Amsterdams voorbeeld.... 😉
Gelogd
Duin aanZee II
Huup
Offline
Berichten: 8717
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #123 Gepost op:
30 July 2019, 12:50:52 »
Dit dus.
Gelogd
Duin aanZee II
Huup
Offline
Berichten: 8717
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #124 Gepost op:
13 October 2019, 16:52:27 »
Op het dorp Stepantsjikovo
Gelogd
Duin aanZee II
Huup
Offline
Berichten: 8717
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #125 Gepost op:
14 October 2019, 13:50:02 »
Ik kom een abri tekort. Iemand?
Gelogd
Duin aanZee II
Huup
Offline
Berichten: 8717
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #126 Gepost op:
15 October 2019, 20:19:57 »
Done
Gelogd
Duin aanZee II
Huup
Offline
Berichten: 8717
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #127 Gepost op:
23 October 2019, 17:31:49 »
Een onverwachte verrassing. Na het ongeluk met de open bijwagen, zie een paar berichten terug, is er nu deze bijwagen. Niet open, maar wel een mooi alternatief.
Gelogd
Duin aanZee II
Huup
Offline
Berichten: 8717
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #128 Gepost op:
30 October 2019, 20:49:44 »
En als zoon trammetje mislukt, maak je er gewoon een werktram van...... 🙃
Morning
Čepikova Tatiana Alekseevna, 1984
«
Laatst bewerkt op: 30 October 2019, 20:52:05 door DE-II
»
Gelogd
Duin aanZee II
Huup
Offline
Berichten: 8717
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #129 Gepost op:
05 November 2019, 18:52:00 »
De bijwagen heeft z'n asjes ingelegd gekregen. Sven had de goede as- en wielmaat klaar liggen 🙂
Simpel uitwisselen was genoeg. Onee, de draaistelbinnenzijden heb ik moeten afvijlen maar dat was het dan ook.
Onee, ook aan èèn kant wagenbaksteunen gemaakt van twee halfronde stukjes styreen.
De wagenbak staat daardoor een mm hoger op zn wielen dan voorheen, maar heeft nu wel voldoende draaistelspeling.
Ik ben tevreden in ieder geval.
«
Laatst bewerkt op: 05 November 2019, 19:38:14 door DE-II
»
Gelogd
Duin aanZee II
Sven
Offline
Berichten: 8348
Eton Wick, UK
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #130 Gepost op:
06 November 2019, 11:00:12 »
Tja, dan zou je er 7mm wielen onder moeten zetten, staat ie weer lager. Ik weet wel waar die te halen zijn.
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Huup
Offline
Berichten: 8717
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #131 Gepost op:
06 November 2019, 12:11:02 »
Joh....
Zou best kunnen dat met 7mm de draaistellen over de rails schuren. Nee, ik blijf tevreden
Gelogd
Duin aanZee II
Hugo Baart
Offline
Berichten: 265
Hugo Baart
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #132 Gepost op:
07 November 2019, 22:18:27 »
Hallo Huibert,
Een mooie bijwagen maar je moet er een passende motorwagen bij hebben.
Jammer dat er heel moeilijk is een Halling te monteren. De ketel zit daarvoor in de weg.
Maar smalspoor H0e heeft toch zijn voordeel.
Ik heb een motorwagen waar een KATO chassis onder heb gebouwd . Het heeft wat hoofdbrekens gekost maar ik heb het toch voor elkaar.
Kant en klare motorwagen. Alleen het hek werkje ontbreekt.
Onder de bodemplaat is eerst een plaatje bladlood geplakt en daaronder het chassis gemonteerd. De bovenkant van de bodemplaat komt gelijk te liggen met de bovenkant van de instap. Daarvoor is de ketel gedeeltelijk aan de onderzijde verwijderd. Maar als je alles zwart schildert valt het nauwelijks op. Zelfs niet dat de machinist boven zijn knieën is geamputeerd.
Gelogd
www.msgvalkenswaard.nl
Huup
Offline
Berichten: 8717
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #133 Gepost op:
08 November 2019, 12:14:15 »
Ziet er keurig uit, Hugo. 1 van de grote nadelen van de electris he motorwagens is dat zo een groot deel van het interieur vervalt door de ruimte die de motor nodig heeft.
Ik heb een geschiktere motorwagen voor de bijwagen dan de Berlijner. Daar moet tzt nog wel een aandrijving in.....
Groet
Huibert
Gelogd
Duin aanZee II
Huup
Offline
Berichten: 8717
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #134 Gepost op:
27 November 2019, 09:24:43 »
De bijwagen van Hugo met wielen van Sven. Combi met een Atlas Neurenberger.
De hele combi in de krapste bocht van de tramlijn. De neurenberger motorwagen moet nog worden omgebouwd (maar hoe?), de bijwagen rijdt zonder verdere aanpassingen keurig door de boog
Ik vinnum geslaagd!
Gelogd
Duin aanZee II
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Vorige
-
Volgende
-
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
35
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Heen, En en Weer: de tram.