Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vreemd probleem door Josephes
Vandaag om 14:08:50
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door NS 1100
Vandaag om 13:38:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
Vandaag om 12:58:53
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
  

Auteur Topic: Heen, En en Weer: de tram.  (gelezen 104050 keer)

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #120 Gepost op: 29 July 2019, 18:54:51 »
Vandaag de tramhalte Heen voorzien van een extra perronzijde. Dat maakt het in en uitstappen een stuk makkelijker en dus ook de tramloop eenvoudiger.
Om als reiziger makkelijker van perron te kunnen wisselen ook een 9mm brede strip keien tussen de rails gelegd.
De ballast is inmiddels doorgestrooid tot de remisezijde van de halte.


Zoedelaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 597
  • Den Zoedel; modeltramstad
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #121 Gepost op: 30 July 2019, 09:51:26 »
Opmerkelijke abri...... erg leuk die weer eens wat andersoortige buitenlandse architectuur op een trambaan  :D
Trammetje zelf mag er natuurlijk zelf ook zijn, zeker na zo´n verbouwproces!
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #122 Gepost op: 30 July 2019, 12:45:51 »
Dank! De abri heeft een Amsterdams voorbeeld.... 😉

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #123 Gepost op: 30 July 2019, 12:50:52 »


Dit dus.

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #124 Gepost op: 13 October 2019, 16:52:27 »


Op het dorp Stepantsjikovo

 ;)

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #125 Gepost op: 14 October 2019, 13:50:02 »
Ik kom een abri tekort. Iemand?



Huup

  • Online Online
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #126 Gepost op: 15 October 2019, 20:19:57 »
Done :)

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #127 Gepost op: 23 October 2019, 17:31:49 »
Een onverwachte verrassing. Na het ongeluk met de open bijwagen, zie een paar berichten terug, is er nu deze bijwagen. Niet open, maar wel een mooi alternatief.






Huup

  • Online Online
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #128 Gepost op: 30 October 2019, 20:49:44 »
En als zoon trammetje mislukt, maak je er gewoon een werktram van...... 🙃



Morning
Čepikova Tatiana Alekseevna, 1984
« Laatst bewerkt op: 30 October 2019, 20:52:05 door DE-II »

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #129 Gepost op: 05 November 2019, 18:52:00 »
De bijwagen heeft z'n asjes ingelegd gekregen. Sven had de goede as- en wielmaat klaar liggen 🙂
Simpel uitwisselen was genoeg. Onee, de draaistelbinnenzijden heb ik moeten afvijlen maar dat was het dan ook.
Onee, ook aan èèn kant wagenbaksteunen gemaakt van twee halfronde stukjes styreen.
De wagenbak staat daardoor een mm hoger op zn wielen dan voorheen, maar heeft nu wel voldoende draaistelspeling.
Ik ben tevreden in ieder geval.
« Laatst bewerkt op: 05 November 2019, 19:38:14 door DE-II »

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8331
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #130 Gepost op: 06 November 2019, 11:00:12 »
Tja, dan zou je er 7mm wielen onder moeten zetten, staat ie weer lager. Ik weet wel waar die te halen zijn.  ;)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #131 Gepost op: 06 November 2019, 12:11:02 »
Joh....  ;D
 Zou best kunnen dat met 7mm de draaistellen over de rails schuren. Nee, ik blijf tevreden

Hugo Baart

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
  • Hugo Baart
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #132 Gepost op: 07 November 2019, 22:18:27 »
Hallo Huibert,

Een mooie bijwagen maar je moet er een passende motorwagen bij hebben.
Jammer dat er heel moeilijk is een Halling te monteren. De ketel zit daarvoor in de weg.
Maar smalspoor H0e heeft toch zijn voordeel.
Ik heb een motorwagen waar een KATO chassis onder heb gebouwd . Het heeft wat hoofdbrekens gekost maar ik heb het toch voor elkaar.

Kant en klare motorwagen. Alleen het hek werkje ontbreekt.


Onder de bodemplaat is eerst een plaatje bladlood geplakt en daaronder het chassis gemonteerd. De bovenkant van de bodemplaat komt gelijk te liggen met de bovenkant van de instap. Daarvoor is de ketel gedeeltelijk aan de onderzijde verwijderd. Maar als je alles zwart schildert valt het nauwelijks op. Zelfs niet dat de machinist boven zijn knieën is geamputeerd.

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #133 Gepost op: 08 November 2019, 12:14:15 »
Ziet er keurig uit, Hugo.  1 van de grote nadelen van de electris he motorwagens is dat zo een groot deel van het interieur vervalt door de ruimte die de motor nodig heeft.
Ik heb een geschiktere motorwagen voor de bijwagen dan de Berlijner. Daar moet tzt nog wel een aandrijving  in.....



Groet
Huibert

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #134 Gepost op: 27 November 2019, 09:24:43 »


De bijwagen van Hugo met wielen van Sven. Combi met een Atlas Neurenberger.
De hele combi in de krapste bocht van de tramlijn. De neurenberger motorwagen moet nog worden omgebouwd (maar hoe?), de bijwagen rijdt zonder verdere aanpassingen keurig door de boog :)
Ik vinnum geslaagd!