Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Vreemd probleem
door
Josephes
Vandaag
om 14:08:50
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
Vandaag
om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen
door
willyTEE
Vandaag
om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 13:39:42
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
NS 1100
Vandaag
om 13:38:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
paazhaas
Vandaag
om 13:04:47
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
jerrytrein
Vandaag
om 12:58:53
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
sncf231e
Vandaag
om 12:55:31
Bahnstrecke 5867
door
RobVille
Vandaag
om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W?
door
André82
Vandaag
om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc?
door
bellejt
Vandaag
om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
jerdenberg
Vandaag
om 12:13:23
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Dick55
Vandaag
om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t.
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:24:38
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:16:04
Arlbergbahn.. ?
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw.
door
defender
Vandaag
om 11:00:27
Allereerste lok(je)
door
henk
Vandaag
om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
bellejt
Vandaag
om 10:52:45
Terugverende koppeling
door
ex-DR V100
Vandaag
om 10:27:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 09:58:15
YaMoRC YD8248 Servodecoder
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 08:56:31
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Heen, En en Weer: de tram.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Vorige
-
Volgende
-
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
35
Omlaag
Auteur
Topic: Heen, En en Weer: de tram. (gelezen 104050 keer)
Huup
Online
Berichten: 8527
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #120 Gepost op:
29 July 2019, 18:54:51 »
Vandaag de tramhalte Heen voorzien van een extra perronzijde. Dat maakt het in en uitstappen een stuk makkelijker en dus ook de tramloop eenvoudiger.
Om als reiziger makkelijker van perron te kunnen wisselen ook een 9mm brede strip keien tussen de rails gelegd.
De ballast is inmiddels doorgestrooid tot de remisezijde van de halte.
Gelogd
Zee. Land.
Zoedelaar
Offline
Berichten: 597
Den Zoedel; modeltramstad
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #121 Gepost op:
30 July 2019, 09:51:26 »
Opmerkelijke abri...... erg leuk die weer eens wat andersoortige buitenlandse architectuur op een trambaan
Trammetje zelf mag er natuurlijk zelf ook zijn, zeker na zo´n verbouwproces!
Gelogd
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling
* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'
Huup
Online
Berichten: 8527
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #122 Gepost op:
30 July 2019, 12:45:51 »
Dank! De abri heeft een Amsterdams voorbeeld.... 😉
Gelogd
Zee. Land.
Huup
Online
Berichten: 8527
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #123 Gepost op:
30 July 2019, 12:50:52 »
Dit dus.
Gelogd
Zee. Land.
Huup
Online
Berichten: 8527
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #124 Gepost op:
13 October 2019, 16:52:27 »
Op het dorp Stepantsjikovo
Gelogd
Zee. Land.
Huup
Online
Berichten: 8527
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #125 Gepost op:
14 October 2019, 13:50:02 »
Ik kom een abri tekort. Iemand?
Gelogd
Zee. Land.
Huup
Online
Berichten: 8527
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #126 Gepost op:
15 October 2019, 20:19:57 »
Done
Gelogd
Zee. Land.
Huup
Online
Berichten: 8527
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #127 Gepost op:
23 October 2019, 17:31:49 »
Een onverwachte verrassing. Na het ongeluk met de open bijwagen, zie een paar berichten terug, is er nu deze bijwagen. Niet open, maar wel een mooi alternatief.
Gelogd
Zee. Land.
Huup
Online
Berichten: 8527
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #128 Gepost op:
30 October 2019, 20:49:44 »
En als zoon trammetje mislukt, maak je er gewoon een werktram van...... 🙃
Morning
Čepikova Tatiana Alekseevna, 1984
«
Laatst bewerkt op: 30 October 2019, 20:52:05 door DE-II
»
Gelogd
Zee. Land.
Huup
Online
Berichten: 8527
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #129 Gepost op:
05 November 2019, 18:52:00 »
De bijwagen heeft z'n asjes ingelegd gekregen. Sven had de goede as- en wielmaat klaar liggen 🙂
Simpel uitwisselen was genoeg. Onee, de draaistelbinnenzijden heb ik moeten afvijlen maar dat was het dan ook.
Onee, ook aan èèn kant wagenbaksteunen gemaakt van twee halfronde stukjes styreen.
De wagenbak staat daardoor een mm hoger op zn wielen dan voorheen, maar heeft nu wel voldoende draaistelspeling.
Ik ben tevreden in ieder geval.
«
Laatst bewerkt op: 05 November 2019, 19:38:14 door DE-II
»
Gelogd
Zee. Land.
Sven
Offline
Berichten: 8331
Eton Wick, UK
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #130 Gepost op:
06 November 2019, 11:00:12 »
Tja, dan zou je er 7mm wielen onder moeten zetten, staat ie weer lager. Ik weet wel waar die te halen zijn.
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Huup
Online
Berichten: 8527
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #131 Gepost op:
06 November 2019, 12:11:02 »
Joh....
Zou best kunnen dat met 7mm de draaistellen over de rails schuren. Nee, ik blijf tevreden
Gelogd
Zee. Land.
Hugo Baart
Offline
Berichten: 265
Hugo Baart
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #132 Gepost op:
07 November 2019, 22:18:27 »
Hallo Huibert,
Een mooie bijwagen maar je moet er een passende motorwagen bij hebben.
Jammer dat er heel moeilijk is een Halling te monteren. De ketel zit daarvoor in de weg.
Maar smalspoor H0e heeft toch zijn voordeel.
Ik heb een motorwagen waar een KATO chassis onder heb gebouwd . Het heeft wat hoofdbrekens gekost maar ik heb het toch voor elkaar.
Kant en klare motorwagen. Alleen het hek werkje ontbreekt.
Onder de bodemplaat is eerst een plaatje bladlood geplakt en daaronder het chassis gemonteerd. De bovenkant van de bodemplaat komt gelijk te liggen met de bovenkant van de instap. Daarvoor is de ketel gedeeltelijk aan de onderzijde verwijderd. Maar als je alles zwart schildert valt het nauwelijks op. Zelfs niet dat de machinist boven zijn knieën is geamputeerd.
Gelogd
www.msgvalkenswaard.nl
Huup
Online
Berichten: 8527
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #133 Gepost op:
08 November 2019, 12:14:15 »
Ziet er keurig uit, Hugo. 1 van de grote nadelen van de electris he motorwagens is dat zo een groot deel van het interieur vervalt door de ruimte die de motor nodig heeft.
Ik heb een geschiktere motorwagen voor de bijwagen dan de Berlijner. Daar moet tzt nog wel een aandrijving in.....
Groet
Huibert
Gelogd
Zee. Land.
Huup
Online
Berichten: 8527
May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #134 Gepost op:
27 November 2019, 09:24:43 »
De bijwagen van Hugo met wielen van Sven. Combi met een Atlas Neurenberger.
De hele combi in de krapste bocht van de tramlijn. De neurenberger motorwagen moet nog worden omgebouwd (maar hoe?), de bijwagen rijdt zonder verdere aanpassingen keurig door de boog
Ik vinnum geslaagd!
Gelogd
Zee. Land.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Vorige
-
Volgende
-
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
35
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Heen, En en Weer: de tram.