En Google eens naar voorbeelden 1:1Als ik deze tekening bekijk zit er een sprong tussen de waterbakken en de omloop.
Was er ook iets getordeerd? Misschien kun je proberen... Maar wees voorzichtig!
Ik volg dit met belangstelling. Ik heb nl ook nog zoiets liggen.
Je had het dan alleen niet meer los kunnen koken
Zie dit draadje pas vandaag (niet opgelet ). Leuk een Weinert kit. Ik heb er sinds vorig jaar een van de Br95, maar ik ben er nog niet aan begonnen. Wel heb ik alle DJH kits van NS loks uit witmetaal al in elkaar gezet. Vanuit die ervaring mijn opmerkingen.
Witmetaal laat zich best een beetje buigen. Natuurlijk geen 90 graden, maar een beetje buigen gaat prima, zeker als het alleen maar gaat om de waterkasten in lijn te krijgen met het machinistenhuis. Daarnaast ben ik zoals bekend geen voorstander van lijmen. Witmetaal laat zich uitstekend solderen, lees daarvoor solderologie van Piet Peetoom. In verschillende draadjes hier wordt dat ook gedemonstreerd. Je had het dan alleen niet meer los kunnen koken , maar wel lossolderen, hoewel dat lastig is.
Ik denk wel dat dit geen makkelijke kit is als eerste witmetaal kit. En de hoeveelheid appendages is ook fors op een duitse lok. Misschien kun je nog ergens een DJH kit vinden (vooral de 5500 is een goede start) om te goed witmetaal te leren waarderen.
Ik was onaangenaam verrast dat je een chassis hebt getroffen dat slecht loopt. Ik heb het chassis van de Br93 van Weinert toegepast onder een Philotrain 6200 en dat loopt als een speer. Maar als ze in de handleiding er al op wijzen zal het wel vaker voorkomen.
Dat speciale soldeer heeft een smeltpunt van 700C dus kan zelfs dat nog werken.Volgens mij heb ik zo ook weer iets losgehaald dat mij nog niet naar de zin was bij het H0e locje.
Hallo Bas.Ik zie dat je lekker bezig bent met je 93 er van Weinert.Aangezien ik ook al diverse locomotieven heb na/om gebouwd ken ik je problemen.Ik wens je dan ook veel succes met de bouw en volg je vorderingen vanaf nu op de voet. Kees.