Doel:€250.00
Donaties:€107.00

Per saldo:€-143.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-06-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 04:42:00
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:21:19
Baanbouw met Ecos besturing genaamd: Giessenstad Rbf door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:03:56
De bouw van Rehausen. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:56:45
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Thom
Vandaag om 01:34:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:44:51
Wie herkent deze sfeervolle beschrijving? door Joost O
Vandaag om 00:24:12
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door NS1220
Vandaag om 00:14:36
Modulebaan, waar kun je schaduwstation maken, en andere vragen. door Eegtrain
Vandaag om 00:12:47
Vitrinekast ipv baan door Eegtrain
Vandaag om 00:08:52
Raadplaatje door PaulC
Vandaag om 00:00:23
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
18 juni 2019, 23:28:11
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 juni 2019, 23:20:44
Tandwielen van as Roco-motortje afkrijgen? door Sven
18 juni 2019, 23:15:20
BNLS-Module: "Spoormuseum in H0" door Rondje_HO
18 juni 2019, 22:44:12
GATX zans knikketelwagon H0 door W. Thomas
18 juni 2019, 22:42:19
Projekt 083-338 door Rondje_HO
18 juni 2019, 22:41:07
NS Gbs voor het vasteland en het antwoord van de DB voor Engeland door Ronet-1981
18 juni 2019, 21:44:01
25 jaar geleden door Rondje_HO
18 juni 2019, 21:43:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rondje_HO
18 juni 2019, 21:32:54
Van Swarzach naar Swarzburg door Rondje_HO
18 juni 2019, 21:29:31
Exacttrain, SBB Gbs, een nieuwe variant. door Rondje_HO
18 juni 2019, 21:28:12
FS verschil livrei XMPR - XMPR1 door Rondje_HO
18 juni 2019, 21:26:52
Intellibox IR 60 550, hoe te updaten? door Ronald Koerts
18 juni 2019, 21:07:25
Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord door lokloods
18 juni 2019, 21:03:28
Atlas Reko DDR tram 'T59' gesuperd door DE-II
18 juni 2019, 20:13:12
ARBED-A Wagens, wie heeft hier meer info over? door Ronet-1981
18 juni 2019, 19:59:58
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Edsko Hekman
18 juni 2019, 18:35:57
Roco Fccpps door VAM65
18 juni 2019, 17:33:22
'even voorstellen’ uit Las Vegas door thonis
18 juni 2019, 17:20:09
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik  (gelezen 71356 keer)

HuubvG

  • Train Jaune de Cerdagne
  • Offline Offline
  • Berichten: 2061
  • Le Canari
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #315 Gepost op: 22 januari 2014, 22:43:20 »
Het gaat niet zo snel, maar ik heb er geen haast mee. De messing geëtste onderdelen zijn er al een tijdje en de eerste pronken dan ook al op hun plek. Het gaat er nu heel anders aan toe dan met de eerste grote sik. Ik kijk nu beter naar de tekeningen en foto's en heb meer door hoe het eigenlijk zit. Vandaar dat dit model meer op schaal wordt.


Station Villefranche de Conflent: dubbel kopstation H0m><H0.

Rockerbox2

  • Offline Offline
  • Berichten: 963
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #316 Gepost op: 23 januari 2014, 09:44:38 »
Hoi Huub

Welkom terug
Fraai die messing aspotten en dan de houders waar ze in zitten, ik weet hoe klein ze zijn, jij moet wel goeie ogen en een hoop geduld hebben. Compliment.

Build On

Rino
Ride On

Rino

HuubvG

  • Train Jaune de Cerdagne
  • Offline Offline
  • Berichten: 2061
  • Le Canari
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #317 Gepost op: 07 december 2014, 18:25:06 »
Even netjes afronden dit, na geruime tijd. Op dit forum hou ik me in het vervolg alleen bezig met de bouw van Villefranche in H0m. Grote sikken grazen zolang op de achtergrond verder. Laat wel zien als er weer eentje klaar is.
Station Villefranche de Conflent: dubbel kopstation H0m><H0.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 4648
  • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #318 Gepost op: 07 december 2014, 21:14:02 »
Laat je op ander forum dan wel meer zien?

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 1553
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #319 Gepost op: 08 december 2014, 07:52:06 »
Het gaat niet zo snel,
Gelukkig.. dan ben ik niet de enige.  ;)
Excuus is ben verhuisd, tuin rondom aangepakt, nieuwe bestrating rondom, grote garage gebouwd,  huis van binnen helemaal kaal gemaakt en opnieuw behangen geschilderd en de hobbykamer is net een week klaar. Nu nog (boeken) kasten bouwen, werktafel maken enz, enz, enz...
Hoop toch eindelijk dit jaar de hobby uit de dozen te kunnen halen en weer te gaan bouwen....

Vraag voor Huub; waar heb je die fraaie schildjes vandaan?
Gerrit F

Van de draad af....

HuubvG

  • Train Jaune de Cerdagne
  • Offline Offline
  • Berichten: 2061
  • Le Canari
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #320 Gepost op: 29 maart 2015, 10:59:05 »
Roadster en Gerrit, ik zie nu pas jullie reacties.

Er is geen ander forum waar ik de bouw verder ga bespreken, maar heb besloten dat toch hier te gaan doen. Ik heb even een jaartje wat andere bezigheden gehad, en nog, ben net als Gerrit druk doende in mijn woning. Maar de bouw van de NS 400 zal ik gewoon hier blijven tonen zodra ik weer verder ga.

De messing aspotten, schilden en toebehoren heb ik van Richard, Dieselloco, Dutzrail, die in het begin van dit topic ook het een en ander heeft uitgedeeld aan de bouwers, hier een kopie van het bericht:

Citaat
Reactie #127

Hallo,
Ik volg dit draad je met genoegen. Leuk dat de grote Sik aan het revivalen is. Ben niet bang voor concurrentie hoor ;).

Een antwoord op een paar vragen.
Citaat van: Gerrit F op 28 april 2008, 14:11:57

    Radstand volgens Sobat: 45 mm.
    Radstand Fleischmann: 40 mm.
    Radstand volgens "mijn" tekeningetje: 47mm.


De radstand (fabrieks/NS tekening) is 4000 mm, dus 1:87 is 46 mm.

Van het schuifdak zijn helaas geen goede foto's. De enige bruikbare staat in het boek Diesellocomotieven in Nederland op p. 138. Gesprekken met personen (waaronder een machinist van toen) bevestigen de uitvoering zoals op de mijn uitvoering (Dutzrail.nl). ook op de tekeningen (Utrechts Archief) staan het luik niet (wat zeer vreemd is). Ook op de tekeningen van de NVM staat het luik niet.

Kleurenfoto's heb ik tot op heden niet gezien; zullen er ongetwijfeld zijn in de (niet toegankelijke of niet ondekte) archieven van deze en genen. Moeten er echt wel zijn.

Ik heb overigens voor de bouwers (5 maal?) in dit draadje nog wel locschilden, werkspoorplaten en SKF logo's ter beschikking. Ik heb er ruim voldoende van. Ook nog decals voor op de bufferbalken.

Als je me een PM stuurt of mailtje naar info@dutzrail.nl stuur ik ze graag (kosteloos) toe.

Succes met bouwen verder.

Met vriendelijke groeten,
Richard

Bij het vervolg van de bouw heb ik Richard gevraagd of hij nog wat had liggen en ik heb het restant van hem overgenomen. Je kunt hem vragen of hij nog wat heeft liggen. Ik heb gisteren met hem gesproken in Houten, en een tijdlang zijn gebouwde NS 400 mogen bewonderen. Een heel fraai model!

Leuk als je weer mee gaat bouwen Gerrit!
Station Villefranche de Conflent: dubbel kopstation H0m><H0.

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 1553
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #321 Gepost op: 29 maart 2015, 17:08:48 »
Bouwen?  Huub ik wou dat ik al zo ver was....  :-\

De ruimte is al op wat kleine details na, wel klaar maar de benodigde boekenkasten zijn nog niet af. Moet ongeveer 2,5 ton aan boeken opbergen en daar is dus veel kastruimte voor nodig. En aangezien die weer een deel van de werktafel gaan uitmaken, wacht min of meer de een op de andere. Maar dit jaar moet het af want nu staat alles in een van de slaapkamers en dat is oorspronkelijk de slaapkamer waar m'n bedje stond. Ben nu logéé in mijn eigen huis.... :)
Hoop eind van dit jaar alles te hebben afgerond want waarschijnlijk moet er ook nog cv in. Heb nu warme-tocht verwarming en dat is duur in gebruik en een volslagen wanhoopsproduct om een aangename temperatuur mee af te regelen.

Maar heb er zin in want er licht inmiddels ook een messing bouwpakket van een NCS 41/NS 7001 op mij te wachten  (y)
Gerrit F

Van de draad af....

HuubvG

  • Train Jaune de Cerdagne
  • Offline Offline
  • Berichten: 2061
  • Le Canari
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #322 Gepost op: 12 juni 2019, 13:56:26 »
Citaat
Waarschuwing: er is al bijna 5 jaar geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.
Inmiddels met pensioen, dus hopelijk weer wat meer tijd voor de treinenhobby. Verder met wat ik aan het doen was.
Voor wie geen zin heeft in terugbladeren:

Met deze was ik bezig, het verzaagde Fleischmann 1306 onderstel met de assen op de juiste plek en afstand:

Ook de hoogte en de breedte kunnen nu kloppend gemaakt worden.
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2019, 08:34:03 door HuubvG »
Station Villefranche de Conflent: dubbel kopstation H0m><H0.