Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 18:39:49
Piko NS 2015 stroomafname probleem door hmmglaser
Vandaag om 17:41:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
  

Auteur Topic: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden  (gelezen 7128 keer)

Hobojohn

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #30 Gepost op: 12 mei 2018, 14:49:59 »
Hm ja Unimog
Universal Motor Gerät...........
Zou die wel sterk genoeg zijn?

Als die de volle stukke treinen niet kan trekken:

https://www.youtube.com/watch?v=fcNxQl8Jcpw

Dat bespaart die arme treinreizigers vast twee uur extra wachten............ ;D

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8417
Jeroen

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #32 Gepost op: 12 mei 2018, 15:14:37 »
http://www.zwiehoff.com/produkte/rangierfahrzeuge/unimog-bis-1000t/
hier, ding jenkt gewoon betrouwbaar 1000 ton weg. Bedenk wel dat zo'n unimog wél antislipbandjes heeft he ;D

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 661
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #33 Gepost op: 12 mei 2018, 15:32:11 »
Het lijkt mij niet dat een procedure van het slepen met een Unimog nu al in een handboek staat.
Alsnog ben ik wel benieuwd waar je de max 5 km/u dan op baseert?

Daarnaast zal de inzet van die Unimog alleen in buitendienst gesteld spoor mogen, en dan is het hele handboek NSR niet meer van toepassing.

Dat baseer ik op mijn handboek machinist waar in staat dat geduwde bewegingen niet harder mogen dan 5 km/h. Dus er zou hier een uitzondering voor gemaakt moeten worden willen se dat sneller doen.
Geduwd is iets anders dan slepen. Aangezien jij het nu over slepen hebt.

Er zal best wel weer een regeltje voor gemaakt worden (:
Marc
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2018, 15:40:18 door gtw6016 »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #34 Gepost op: 12 mei 2018, 15:36:59 »
In sommige berichten is er ook sprake van dat er twee wegsleep loks voor prorail komen. Er zou een wetswijziging zijn of komen waardoor prorail die zelf kan rijden.

 Spoorfan
Je moet de artikelen wat beter lezen, de twee wegsleeploks zijn er reeds en dat word gedaan in opdracht van Prorail door Independent Rail Partner, en dat zijn de hier al besproken lokken te Amsterdam en Eindhoven.

De wetswijziging ging juist over de nog aan te schaffen Unimog's.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #35 Gepost op: 12 mei 2018, 15:41:34 »
maar goed, als we alle regelgeving gehad hebben waar niemand t fijne nog van weet kunnen we ondertussen wel weer fijn verder dreutelen over het steeds kleinere aantal overwegen in nederland, dus dat je die unimog nergens het spoor meer op of af krijgt.  :angel:

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #36 Gepost op: 12 mei 2018, 15:44:19 »
Dat baseer ik op mijn handboek machinist waar in staat dat geduwde bewegingen niet harder mogen dan 5 km/h. Dus er zou hier een uitzondering voor gemaakt moeten worden willen se dat sneller doen.
Geduwd is iets anders dan slepen. Aangezien jij het nu over slepen hebt.

Er zal best wel weer een regeltje voor gemaakt worden (:
Marc
Je kunt de Unimog in het spoor plaatsen waar je wilt, die slepen is vele voor de hand liggender dan duwen.

NSR zal het handboek niet aan hoeven passen, immers word de trein afgesleept door Prorail (onder leiding van de Algemeen Leider Prorail waarschijnlijk) en op dat moment dus onder diens verantwoording en is het handboek NSR dus niet meer van toepassing.
 
Daarnaast is geduwd rangeren met max 5 km/u een typische NSR regel, goederenvervoerders met geduwde treinen op radio bediening doen dat ook niet met 5 km/u.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4451
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #37 Gepost op: 12 mei 2018, 16:37:40 »
GVB RET en HTM hebben al jaren Unimogs voor het afslepen van trams en andere klussen.

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1616
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #38 Gepost op: 12 mei 2018, 17:15:01 »
Echt geweldig te zien hoe bepaalde zaken in de media komen en hoe prorail zich daadwerkelijk opsteld in de praktijk.

Al meerdere malen meegemaakt dat er totaal niet geluisterd wordt naar ervaren machinisten. Treinen welke gestrand zijn worden veelal weggesleept door locomotieven of treinen van de firma van welke gestrand staat. Is dit niet mogelijk of zal het te lang duren volgens prorail dan wordt er een krachtvoertuig met machinist gevorderd. Zelf als machinist al meerdere malen meegemaakt dat je er gewoon achter of naast staat te wachten tot er eindelijk iets gaat gebeuren waarbij jijzelf dat klusje al 12x klaar had kunnen hebben.

Dit geldt ook voor andere zaken, vraag je een dienst regeling aan geeft prorail aan "geen infra beschikbaar" te hebben, met name op de havenspoorlijn of de betuweroute.... treindienstleider laat je toch rijden en je loopt nergens voor een rode pit en kan overal doorrijden zonder andere bewegingen in de weg te zitten.
Prorail zelf is een van de factoren dat de infra niet optimaal benut wordt.

En dan de gedurfde Directeur welke durft uit te spreken dat machinisten "te snel op de rem trappen" als er mensen langs de baan lopen... alleen de zin getuigt al dat de beste man totaal geen idee heeft wat er zich in de cabine afspeeld. Kennelijk is hij ook niet op de hoogte dat juist zijn organisatie de machinisten aanwijzingen geeft (schriftelijke opdracht waar de machinist zich aan moet houden) In deze gevallen krijgen we een aanwijzing voorzichtig rijden van tot met een max snelheid van 40 km/u.
Het is dus niet eens de beslissing van de machinist...

En nu dit weer, een project waarvan je nu al weet dat het niks op zal brengen. Vermoedelijk bedacht door een manager die het spoor ook niet door en door kent. Helaas lijkt dit in de maatschappij steeds vaker voor te komen.

Ik wens ze in elk geval veel succes met de unimogs ;D
Gr. Silvester

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1220
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #39 Gepost op: 12 mei 2018, 18:06:44 »
Waar op de rails zetten? Men heeft liever ongelijkvloers kruisingen tegenwoordig.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #40 Gepost op: 12 mei 2018, 18:35:51 »
Er zijn ook her en der per baanvak inzetstukken. Hoeft dus niet speciaal een overweg te zijn ;)
Groeten Joop, machinist Lls

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4451
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #41 Gepost op: 12 mei 2018, 21:18:53 »
Krijgen die dan ook een blauwe zwaailamp met sirene?

Al een paar keer hier in Apeldoorn een prorail busje met blauwe zwaailampen en sirene door het verkeer zien manoeuvreren. 

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1372
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #42 Gepost op: 12 mei 2018, 22:29:55 »
Als ze de trekker van Hobojohn aanschaffen dan staan de vrijwilligers om hem te berijden in de rij , zeker als ze ook stevig aan die toeter mogen trekken. Gewoon 10 kopen en over het land verdelen. Oproepje voor vrijwilligers en je bent van een dure kostenpost personeel af.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #43 Gepost op: 12 mei 2018, 23:06:23 »
Bij de beelden van de trekker van Hobo John, kreeg ik een visioen van een Migthy Antar op spoor onderstel  ;D
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1724
  • Dieselpower rules!
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #44 Gepost op: 13 mei 2018, 07:35:07 »
Maar waarom nu pas, eerstruim twee duizend treinen per jaar laten stranden.

Het is helemaal niet nieuw, hier is Prorail al een paar jaar mee bezig. Blijkbaar is het traject van testen, bestek schrijven, budget begroten en aanbesteden afgerond en daadwerkelijke bestelling gedaan.

In 2012 zijn al testen geweest met een Unimog, zie voor foto's: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=35770.0
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526