Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

h0 diorama USA “The Paintshops” door Ronald Halma
Vandaag om 17:22:08
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Daan de leeuw
Vandaag om 17:20:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 17:17:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 17:12:45
US diorama in H0 door Bert55
Vandaag om 16:57:54
Bisonkit verdunner door Pauldg
Vandaag om 16:48:33
Doornvliet door Daan de leeuw
Vandaag om 16:41:21
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door MaraNCS
Vandaag om 16:27:22
Titel aangepastL Sik problemen! door Ronald69
Vandaag om 16:16:55
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
Vandaag om 16:07:36
Een kantoorbaan in schaal N door bord4kop
Vandaag om 15:57:06
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:54:49
Foamplaten door basjuh1981
Vandaag om 15:28:53
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door San-Markos
Vandaag om 15:13:49
Het betere bochtenwerk door p-kokkie
Vandaag om 14:43:32
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 13:34:22
20 en 21 april MobExpo door bollen neus
Vandaag om 13:32:32
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 13:29:10
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 13:29:09
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door bollen neus
Vandaag om 13:27:19
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Mudhen
Vandaag om 13:26:49
Starten met messing kits door Tomasso
Vandaag om 13:11:19
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door basjuh1981
Vandaag om 13:02:22
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door MarkSpoor
Vandaag om 13:01:24
Laag-Baarlo door basjuh1981
Vandaag om 12:59:58
Station Baarn HIJSM door MaraNCS
Vandaag om 12:38:55
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 12:03:03
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:57:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ric
Vandaag om 10:50:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
  

Auteur Topic: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden  (gelezen 7182 keer)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #15 Gepost op: 11 mei 2018, 19:13:27 »
Geen hoge pet op van de hedendaagse machinist  :-\ , ik weet het niet hoe het bij anderen is, maar mij is wel iets meer geleerd dan een eenvoudige reset
Ik heb ook nog wel het e.e.a geleerd behalve dan alleen een reset of shut-down van een SLT ;) En elk jaar herinstructie op 2 materieel soorten in Amersfoort. Maar helaas is het wel zo dat in we tegenwoordig onder nr1 het nummer van het MBN (moeten)hebben staan.
Groeten Joop, machinist Lls

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #16 Gepost op: 11 mei 2018, 19:19:04 »
Is een unimog sterk genoeg om een trein met reizigers een heel stuk te verplaatsen ?
Voor een korte afstand kan het prima
En hoe ga dat dan met detectie en seinen die men onderweg moet passeren ?
Detectie is geen probleem. Er hangt genoeg achter om dat te garanderen (een trein dus)
Als zo'n trein word geduwd of gesleept ,werkt de beveiliging dan nog,en kan die dan met een defecte trein worden gepasseerd  ???
Seinen en ATB werken gewoon. ATB van de trein niet. Die wordt afgesloten/uitgeschakeld. Niet te veel beren op de weg zien Floris. Is niet nodig, want die zijn er echt niet.
Groeten Joop, machinist Lls

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #17 Gepost op: 11 mei 2018, 19:20:53 »
Dit is allemaal oud nieuws . In mijn NS tijd (storingsmonteur te ASD-CS ) werden defecte treinen met dieselloks of treinstellen opgehaald . Maar met de opdeling NS ;Prorail ; cargo , werden de reserve dieselloks wegbezuinigd .
Onzin, want er staat er één op Amsterdam en één op Eindhoven 7 dagen in de week van 0600 tot 2200 paraat te zijn.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #18 Gepost op: 11 mei 2018, 19:23:13 »
Ware het niet dat dat ook pas sinds kort is, Thom.  ;D
Groeten Joop, machinist Lls

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #19 Gepost op: 11 mei 2018, 19:27:15 »
Ware het niet dat dat ook pas sinds kort is, Thom.  ;D
Nouja  ;D Inmiddels ook al weer even :)

En links of rechtsom maakt het wel dat het onjuist is om te roepen dat het niet meer kan door alle opsplitsingen :)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #20 Gepost op: 11 mei 2018, 19:30:29 »
Da's een ander verhaal  ;D Maar ja, vroeger was alles beter  ;D ;D (y)
Groeten Joop, machinist Lls

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 662
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #21 Gepost op: 11 mei 2018, 21:41:19 »
Word een flinke reis dan als je een trein gaat duwen met max 5 km/h.. :-\

Marc

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #22 Gepost op: 11 mei 2018, 21:44:52 »
...Brandweerkorpsen zijn opgelijd om de bovenleiding te aarden...

Dat zit inmiddels alweer 15 jaar niet meer in de (standaard) opleiding. Nu is het natuurlijk zo dat eenmaal opgedane kennis niet snel meer vergeten wordt... Doch behoort het materieel om dergelijke werkzaamheden uit te voeren niet meer tot de standaard bepakking meer. Ook niet op hulpverleningsvoertuigen. Taken zijn voorzien bij andere partijen. Althans in de veiligheidsregio waar ik actief ben. Het kan wel zo zijn dat veiligheidsregio's eigen afspraken maken. Echter met de Europese aanbestedingen en steeds uniformere regels van IFV qua oefenen/opleiden en voertuigbepakkingen word het steeds lastiger dergelijk spul en kennis in actie te houden...

BMT

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #23 Gepost op: 11 mei 2018, 21:47:27 »
Geen hoge pet op van de hedendaagse machinist  :-\ , ik weet het niet hoe het bij anderen is, maar mij is wel iets meer geleerd dan een eenvoudige reset
Even lezen Remco, bedoel het toch iets anders ,heb absoluut vertrouwen in mijn collega's ,maar de regelgeving laat ons soms  niet in de mogelijkheid ,en voor het resetten staat BV  dat " Bijvoorbeeld" aangeeft en niet dat dat het enige is dat we kunnen doen ,maar vaak de snelste oplossing als er iets niet meer werkt ,doe maar een reset ...
Met wat Joop al aangeeft na overleg MBN.
Moet toch wel bekend voorkomen ,tenzij er nooit wat in de storing raakt dan ,ja ....
keep them roling    ;D   (y)

Marc ,naar het eerst volgende station ,zodat de reizigers er uit kunnen,  want daar draait het allemaal om ,dan is 5 km/u toch wel te doen .
Bert

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #24 Gepost op: 11 mei 2018, 23:17:33 »
Word een flinke reis dan als je een trein gaat duwen met max 5 km/h.. :-\

Marc
Vergis je niet in wat een Unimog aan vermogen kan hebben hoor, luchtreminstallatie erop en dan kun je wel wat harder dan doet hoor :p

Daarnaast, hoever ligt het volgende perron nou in Nederland, want dat is het hele doel; de trein naar een punt brengen waar evacueren makkelijker mogelijk is.

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 662
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #25 Gepost op: 12 mei 2018, 01:02:12 »
Je kan zeker wel harder alleen mag dat niet van het handboek machinist  :).

En wat betreft station afstand er zijn zeker in Nederland stations heel dicht op elkaar denk maar aan bv vleuten en Utrecht terwijde.
Maar er zit toch al vaak gauw zo 5 km tussen de stations. Daar doe je dan toch al gouw een uurtje over..
Marc
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2018, 02:31:04 door gtw6016 »

Debvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #26 Gepost op: 12 mei 2018, 09:28:08 »
Wat zegt dat handboek erover dan? (nieuwsgierigheid)

Mag je niet in gesleepte toestand harder dan 5km of icm met de Unimog....Zag de stoomtram toch echt harder gaan dan 5 km/u  ;D

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #27 Gepost op: 12 mei 2018, 13:08:57 »
Je kan zeker wel harder alleen mag dat niet van het handboek machinist  :).

En wat betreft station afstand er zijn zeker in Nederland stations heel dicht op elkaar denk maar aan bv vleuten en Utrecht terwijde.
Maar er zit toch al vaak gauw zo 5 km tussen de stations. Daar doe je dan toch al gouw een uurtje over..
Marc
Het lijkt mij niet dat een procedure van het slepen met een Unimog nu al in een handboek staat.
Alsnog ben ik wel benieuwd waar je de max 5 km/u dan op baseert?

Daarnaast zal de inzet van die Unimog alleen in buitendienst gesteld spoor mogen, en dan is het hele handboek NSR niet meer van toepassing.

spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #28 Gepost op: 12 mei 2018, 13:43:10 »
In sommige berichten is er ook sprake van dat er twee wegsleep loks voor prorail komen. Er zou een wetswijziging zijn of komen waardoor prorail die zelf kan rijden.

 Spoorfan

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #29 Gepost op: 12 mei 2018, 14:23:29 »
het een sluit het ander niet uit toch? unimogs zijn een mooie toevoeging op normale locs lijkt me.