Geen hoge pet op van de hedendaagse machinist , ik weet het niet hoe het bij anderen is, maar mij is wel iets meer geleerd dan een eenvoudige reset
Is een unimog sterk genoeg om een trein met reizigers een heel stuk te verplaatsen ?
En hoe ga dat dan met detectie en seinen die men onderweg moet passeren ?
Als zo'n trein word geduwd of gesleept ,werkt de beveiliging dan nog,en kan die dan met een defecte trein worden gepasseerd
Dit is allemaal oud nieuws . In mijn NS tijd (storingsmonteur te ASD-CS ) werden defecte treinen met dieselloks of treinstellen opgehaald . Maar met de opdeling NS ;Prorail ; cargo , werden de reserve dieselloks wegbezuinigd .
Ware het niet dat dat ook pas sinds kort is, Thom.
...Brandweerkorpsen zijn opgelijd om de bovenleiding te aarden...
Word een flinke reis dan als je een trein gaat duwen met max 5 km/h.. Marc
Je kan zeker wel harder alleen mag dat niet van het handboek machinist . En wat betreft station afstand er zijn zeker in Nederland stations heel dicht op elkaar denk maar aan bv vleuten en Utrecht terwijde.Maar er zit toch al vaak gauw zo 5 km tussen de stations. Daar doe je dan toch al gouw een uurtje over..Marc