Doel:€250.00
Donaties:€70.00

Per saldo:€-180.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 04-12-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lettertype Duitse spoorwegen door Ronald69
Vandaag om 15:01:11
Update Roco Multimaus, gegevens kwijt? En versterkers mee voor update? door Sven
Vandaag om 14:49:01
Kans op kortsluiting? door gvandersel
Vandaag om 14:47:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:45:39
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door dh3201
Vandaag om 14:40:56
1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer. door Floris Dilz
Vandaag om 14:21:03
Station Waldbrunn wordt brouwerij door hansb58
Vandaag om 14:13:43
Piko NS1100, materieelbespreking door Vislijn
Vandaag om 14:08:11
Update: baan in de tropen door Wim Vink
Vandaag om 14:06:48
Backer & Rueb in LGB door Daniel Caso
Vandaag om 13:57:39
Ronald bouwt een demo-pizza layout (je) door Daniel Caso
Vandaag om 13:51:24
De CanBus komt naar Kranenberg, Arduino's en de CanBus door meino
Vandaag om 13:32:39
Piko, digitaal rijden, bovenleiding en rails door Martin Hornis
Vandaag om 13:24:25
7 december 2019 modelspoorbeurs Houten voor/nabeschouwing door Ad Cleijsen
Vandaag om 13:17:07
Gezocht, boek over Blokkendozen groen/blauw door Martin Hornis
Vandaag om 13:15:01
2019 Rivarossi, Jouef, Lima, Electrotren en Arnold door Chris
Vandaag om 13:12:35
Wensendraadje Nederlands 2020 door Martin Hornis
Vandaag om 13:08:34
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 13:03:03
BR 94 Trix rijdt niet meer door Hirschsprung
Vandaag om 12:52:06
Bouw Loc NS serie 2100/HSM 500 in H0 (Philotrain kit 870/37) door Gerrit F
Vandaag om 12:45:21
EifelBurgenBahn door Krokodil68
Vandaag om 12:40:27
Nieuw in de winkel! door VAM65
Vandaag om 12:35:00
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 12:07:27
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 11:58:52
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Hans Reints
Vandaag om 11:47:19
Haardvuurtje in de hut door NL-modelspoor
Vandaag om 11:13:00
Bouw Bührtal III door Ruud K
Vandaag om 11:00:24
CD-motortjes als aandrijfvervanging, bruikbaar bij analoog/PWM? door meino
Vandaag om 10:35:51
Proznitz - DDR [H0] door Daniel Caso
Vandaag om 10:17:35
Digitale analfabeet, instellen van servo(decoder) DR4024 door Remunj
Vandaag om 10:17:08
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 564797 keer)

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1322
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1980 Gepost op: 16 juni 2019, 13:02:56 »
 (y) (y)
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
Ligne de Haute Loire anno 1968
Hopen lol

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 635
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1981 Gepost op: 17 juni 2019, 07:57:41 »
Hallo,
Op 17 juni 1994 stond de SATTI in de belangstelling.
Deze Società per Azioni Torinese Trasporti Intercomunali reed tussen Torino (Turijn) en Ceres (ten noorden van Turijn).
Inmiddels is de SATTI opgegaan in de GTT (Gruppo Torinesi Trasporti).


Logo van het bedrijf.


Er werd elektrisch gereden, maar ook met dieseltreinen.
Station Mathi met zo'n dieseltrein met stuurstandrijtuig R 1.


Overgenomen Belgisch elektrisch materieel (station Mathi).


Station Balangero met Le 054-001. Later veranderd in de serie ALe 054.


Op een opstelspoor bij station Sirié stond wat overbodig materieel.

Daarna in de buurt van het station Sirié nog wat gefotografeerd.


Le 054-001.


Diesel  M 005.


Blijkbaar een spitsuurdienst met loc. E 626-215.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 635
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1982 Gepost op: 18 juni 2019, 10:04:29 »
Hallo,
Vandaag 2 dia's van de tram van Torino (Turijn), gemaakt op 18 juni 1994.


Gelede 6-asser 2855 bij eindpunt Piazza Gran Madre de Dio.


Mr. 3143 op de Via Pietro Micca bij het Piazza Castello. Dit type tramrijtuig is inmiddels buiten dienst.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 2481
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1983 Gepost op: 18 juni 2019, 10:18:17 »
Die foto van de 2855 is echt super, mooi gedaan. Had ik al eens de term "ansichtkaartwaardig" gebruikt?
Groeten, Arjan

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 5526
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1984 Gepost op: 18 juni 2019, 21:43:07 »
@Wim: overigens nog complimenten voor de prachtige composities en kleuren telkens  8)

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 635
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1985 Gepost op: 19 juni 2019, 12:43:17 »
Hallo,
In 1994 was de wereld nog in orde bij de buitenlijnen van de tram van Milano (Milaan) en reed het allemaal nog.
De dia's zijn van 19 juni 1994.


Remise Varedo aan de route naar Limbiate met stuurstandrijtuig 546 van een zogenaamde Treno Bloccato 500 B.
Rechts staat ouder materieel: mr. 92 is uit 1928.


Een Treno Bloccato 800 in de Via Carlo Farini, vanuit Desio op weg naar het toenmalige eindpunt Via Valtellina in Milano.
In het midden het motorrijtuig 801 met de stuurstandrijtuigen 831 en 832.

De buitenlijn naar Desio is in 2011 opgeheven.
Naar Limbiate rijdt in de spitsuren op werkdagen en zaterdags zo nu en dan een tram. De buitenlijn komt overigens niet meer in
de binnenstad van Milano, maar begint bij het eindpunt Comasina van metro M3.


Maar ook de stadslijnen in Milano zijn wel interessant.
Het eindpunt Piazza Bausan met een Peter Witt tram.

Dank voor de commentaren.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 635
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1986 Gepost op: 20 juni 2019, 09:11:25 »
Hallo,
Op 20 juni 1994 heb ik ook rondgelopen bij de buitenlijnen van Milano.


Het eindpunt Via Valtellina in Milano met mr. 47 (uit 1926). In 1999 werd dit
eindpunt opgeheven.


Een Treno Bloccato 800 bestaande uit mr. 806 en de stuurstandrijtuigen 841 en 842 bij Cusano Milanino (Via Azalee) op de lijn naar Desio.
Sinds 2011 rijdt hier niets meer.


Halverwege de lijn naar Desio was er een aftakking naar Milanino
Op deze dia mr. 128 op de Viale Cooperazione. Deze Littorina OMS is uit 1942.
(OMS = Officine Meccaniche Stanga, de fabrikant).


Mr. 128 in de Via Luigi Ornato in Milano. Sinds april 1999 zijn de buitenlijntrams hier verdwenen.
Lijn 4 en 5 van de stadstram rijden hier nu.

Tot slot nog een dia van een trein.


Station Bolzano met ALe 840-011.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 776
  • The perfect is the enemy of the good
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1987 Gepost op: 20 juni 2019, 17:08:22 »
Wat een mooie dingen toch die bruine Italianen... echt serious business, Spoorwegen met een hoofdletter. Niet dat kinderlijke gedoe.
gr, Diederik

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 635
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1988 Gepost op: 21 juni 2019, 08:29:43 »
Hallo,


Op 21 juni 1994 was ik bij de lokaalspoorlijn tussen Peggau-Deutschfeistritz en Übelbach in Oostenrijk.
Hier reed de Steiermärkische Landesbahnen (normaalspoor).


Station Peggau-Deutschfeistritz met de ET 11, een van de ÖBB overgenomen motorrijtuig uit 1936.


Bij Guggenbach Konsum volgens mijn notities uit 1994.
Op Google Earth kan ik het fotopunt niet vinden, maar misschien is de omgeving daar veranderd in de loop van 25 jaar.


Bij Prenning Viertler.


In Deutschfeistritz.

De Steiermärkische Landesbahnen heet tegenwoordig Steiermarkbahn und Bus (StB). Naar Übelbach rijden inmiddels elektrische Stadler GTW's (vanuit Graz).
De ET 11 is in 1996 buiten dienst gegaan en terecht gekomen bij de  Nostalgiebahnen in Kärnten (NBiK).
Daar is het motorrijtuig weer in oude glorie hersteld en is rijvaardig.

Komende dagen helaas geen gelegenheid om meer uit Oostenrijk te laten zien in dit draadje.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Marco1044

  • Offline Offline
  • Berichten: 1019
  • ÖBB tp V (1985-2000)
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1989 Gepost op: 21 juni 2019, 09:47:53 »
Heeft geen haast; af en toe een dosis fraaie foto's is prima!  (y)
Gr Marco.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 3049
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1990 Gepost op: 21 juni 2019, 11:46:58 »
Wim, die ene foto die je niet kunt terugvinden qua fotostandpunt is volgens mij gemaakt bij Guggenbach Warthkogelsiedlung https://bahnbilder.warumdenn.net/8766.htm

Fraaie foto's van jou!
Groet, Frank

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 635
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1991 Gepost op: 21 juni 2019, 14:50:49 »
@spoorzeven: Dank. je hebt gelijk. Vond op internet nog dat de halte Guggenbach Konsum in 1988 is geopend.
Blijkbaar later in Guggenbach Warthkogelsiedling veranderd.
Het is jammer dat Street View van Google Earth is uitgeschakeld in Oostenrijk.
Vaak kan je aan de huizen op straatniveau zien, waar je precies geweest bent.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

NS1220

  • Offline Offline
  • Berichten: 1805
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1992 Gepost op: 22 juni 2019, 00:27:32 »
...

Maar ook de stadslijnen in Milano zijn wel interessant.
Het eindpunt Piazza Bausan met een Peter Witt tram.
...
Die vind ik leuk.
Doet me denken aan een trammetje van Mehano:
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3095
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1993 Gepost op: 22 juni 2019, 00:43:41 »
Dat is ook familie, dit zijn Amerikaanse trams van Brill. De vierasser is een Peter Witt, naar goed Europees gebruik een smallere uitvoering dan het origineel uit de VS en de kleine van Mehano is een Birnie.

Tenminste, zo heb ik het onthouden. Ik laat mij graag corrigeren.  :)
Ork ork ork, styreen snij je met een...

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1799
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1994 Gepost op: 22 juni 2019, 21:13:31 »
Oeps... 19 juni 1994 vergeten. Eerste stoontreinrit op Stadskanaal - Veendam! Ook ongeveer mijn eerste treinfoto ;)