Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Het betere bochtenwerk door p-kokkie
Vandaag om 14:43:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 14:39:19
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:33:06
Openen Lima Hondekop door Pauldg
Vandaag om 14:29:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 14:22:33
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 13:34:22
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 13:33:01
20 en 21 april MobExpo door bollen neus
Vandaag om 13:32:32
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 13:29:10
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 13:29:09
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door bollen neus
Vandaag om 13:27:19
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Mudhen
Vandaag om 13:26:49
Starten met messing kits door Tomasso
Vandaag om 13:11:19
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door basjuh1981
Vandaag om 13:02:22
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door MarkSpoor
Vandaag om 13:01:24
Laag-Baarlo door basjuh1981
Vandaag om 12:59:58
Station Baarn HIJSM door MaraNCS
Vandaag om 12:38:55
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 12:03:03
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:57:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ric
Vandaag om 10:50:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
LS Models 2024 door Dennis1984
Vandaag om 10:09:54
Einde Koemo ballast ??? door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:56:39
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 09:29:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 896364 keer)

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1585
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1980 Gepost op: 16 juni 2019, 13:02:56 »
 (y) (y)
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1101
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1981 Gepost op: 17 juni 2019, 07:57:41 »
Hallo,
Op 17 juni 1994 stond de SATTI in de belangstelling.
Deze Società per Azioni Torinese Trasporti Intercomunali reed tussen Torino (Turijn) en Ceres (ten noorden van Turijn).
Inmiddels is de SATTI opgegaan in de GTT (Gruppo Torinesi Trasporti).


Logo van het bedrijf.


Er werd elektrisch gereden, maar ook met dieseltreinen.
Station Mathi met zo'n dieseltrein met stuurstandrijtuig R 1.


Overgenomen Belgisch elektrisch materieel (station Mathi).


Station Balangero met Le 054-001. Later veranderd in de serie ALe 054.


Op een opstelspoor bij station Sirié stond wat overbodig materieel.

Daarna in de buurt van het station Sirié nog wat gefotografeerd.


Le 054-001.


Diesel  M 005.


Blijkbaar een spitsuurdienst met loc. E 626-215.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1101
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1982 Gepost op: 18 juni 2019, 10:04:29 »
Hallo,
Vandaag 2 dia's van de tram van Torino (Turijn), gemaakt op 18 juni 1994.


Gelede 6-asser 2855 bij eindpunt Piazza Gran Madre de Dio.


Mr. 3143 op de Via Pietro Micca bij het Piazza Castello. Dit type tramrijtuig is inmiddels buiten dienst.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4280
    • Filmpjes op YouTube
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1983 Gepost op: 18 juni 2019, 10:18:17 »
Die foto van de 2855 is echt super, mooi gedaan. Had ik al eens de term "ansichtkaartwaardig" gebruikt?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1984 Gepost op: 18 juni 2019, 21:43:07 »
@Wim: overigens nog complimenten voor de prachtige composities en kleuren telkens  8)

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1101
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1985 Gepost op: 19 juni 2019, 12:43:17 »
Hallo,
In 1994 was de wereld nog in orde bij de buitenlijnen van de tram van Milano (Milaan) en reed het allemaal nog.
De dia's zijn van 19 juni 1994.


Remise Varedo aan de route naar Limbiate met stuurstandrijtuig 546 van een zogenaamde Treno Bloccato 500 B.
Rechts staat ouder materieel: mr. 92 is uit 1928.


Een Treno Bloccato 800 in de Via Carlo Farini, vanuit Desio op weg naar het toenmalige eindpunt Via Valtellina in Milano.
In het midden het motorrijtuig 801 met de stuurstandrijtuigen 831 en 832.

De buitenlijn naar Desio is in 2011 opgeheven.
Naar Limbiate rijdt in de spitsuren op werkdagen en zaterdags zo nu en dan een tram. De buitenlijn komt overigens niet meer in
de binnenstad van Milano, maar begint bij het eindpunt Comasina van metro M3.


Maar ook de stadslijnen in Milano zijn wel interessant.
Het eindpunt Piazza Bausan met een Peter Witt tram.

Dank voor de commentaren.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1101
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1986 Gepost op: 20 juni 2019, 09:11:25 »
Hallo,
Op 20 juni 1994 heb ik ook rondgelopen bij de buitenlijnen van Milano.


Het eindpunt Via Valtellina in Milano met mr. 47 (uit 1926). In 1999 werd dit
eindpunt opgeheven.


Een Treno Bloccato 800 bestaande uit mr. 806 en de stuurstandrijtuigen 841 en 842 bij Cusano Milanino (Via Azalee) op de lijn naar Desio.
Sinds 2011 rijdt hier niets meer.


Halverwege de lijn naar Desio was er een aftakking naar Milanino
Op deze dia mr. 128 op de Viale Cooperazione. Deze Littorina OMS is uit 1942.
(OMS = Officine Meccaniche Stanga, de fabrikant).


Mr. 128 in de Via Luigi Ornato in Milano. Sinds april 1999 zijn de buitenlijntrams hier verdwenen.
Lijn 4 en 5 van de stadstram rijden hier nu.

Tot slot nog een dia van een trein.


Station Bolzano met ALe 840-011.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1095
  • The perfect is the enemy of the good
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1987 Gepost op: 20 juni 2019, 17:08:22 »
Wat een mooie dingen toch die bruine Italianen... echt serious business, Spoorwegen met een hoofdletter. Niet dat kinderlijke gedoe.

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1101
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1988 Gepost op: 21 juni 2019, 08:29:43 »
Hallo,


Op 21 juni 1994 was ik bij de lokaalspoorlijn tussen Peggau-Deutschfeistritz en Übelbach in Oostenrijk.
Hier reed de Steiermärkische Landesbahnen (normaalspoor).


Station Peggau-Deutschfeistritz met de ET 11, een van de ÖBB overgenomen motorrijtuig uit 1936.


Bij Guggenbach Konsum volgens mijn notities uit 1994.
Op Google Earth kan ik het fotopunt niet vinden, maar misschien is de omgeving daar veranderd in de loop van 25 jaar.


Bij Prenning Viertler.


In Deutschfeistritz.

De Steiermärkische Landesbahnen heet tegenwoordig Steiermarkbahn und Bus (StB). Naar Übelbach rijden inmiddels elektrische Stadler GTW's (vanuit Graz).
De ET 11 is in 1996 buiten dienst gegaan en terecht gekomen bij de  Nostalgiebahnen in Kärnten (NBiK).
Daar is het motorrijtuig weer in oude glorie hersteld en is rijvaardig.

Komende dagen helaas geen gelegenheid om meer uit Oostenrijk te laten zien in dit draadje.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Marco1044

  • Offline Offline
  • Berichten: 1231
  • ÖBB tp V (1985-2000)
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1989 Gepost op: 21 juni 2019, 09:47:53 »
Heeft geen haast; af en toe een dosis fraaie foto's is prima!  (y)
Gr Marco.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5192
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1990 Gepost op: 21 juni 2019, 11:46:58 »
Wim, die ene foto die je niet kunt terugvinden qua fotostandpunt is volgens mij gemaakt bij Guggenbach Warthkogelsiedlung https://bahnbilder.warumdenn.net/8766.htm

Fraaie foto's van jou!
Groet, Frank

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1101
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1991 Gepost op: 21 juni 2019, 14:50:49 »
@spoorzeven: Dank. je hebt gelijk. Vond op internet nog dat de halte Guggenbach Konsum in 1988 is geopend.
Blijkbaar later in Guggenbach Warthkogelsiedling veranderd.
Het is jammer dat Street View van Google Earth is uitgeschakeld in Oostenrijk.
Vaak kan je aan de huizen op straatniveau zien, waar je precies geweest bent.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Jack Black (NS1220)

  • Offline Offline
  • Berichten: 5666
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1992 Gepost op: 22 juni 2019, 00:27:32 »
...

Maar ook de stadslijnen in Milano zijn wel interessant.
Het eindpunt Piazza Bausan met een Peter Witt tram.
...
Die vind ik leuk.
Doet me denken aan een trammetje van Mehano:
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6448
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1993 Gepost op: 22 juni 2019, 00:43:41 »
Dat is ook familie, dit zijn Amerikaanse trams van Brill. De vierasser is een Peter Witt, naar goed Europees gebruik een smallere uitvoering dan het origineel uit de VS en de kleine van Mehano is een Birnie.

Tenminste, zo heb ik het onthouden. Ik laat mij graag corrigeren.  :)
Boomshanka!

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2048
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1994 Gepost op: 22 juni 2019, 21:13:31 »
Oeps... 19 juni 1994 vergeten. Eerste stoontreinrit op Stadskanaal - Veendam! Ook ongeveer mijn eerste treinfoto ;)