Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 08:05:04
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 07:41:54
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:27:58
wisselaandrijving MTB door henk
Vandaag om 06:34:56
Roco 290 digtaliseren door Lobomotion69
Vandaag om 02:58:55
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
Vandaag om 00:26:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
05 July 2025, 23:59:25
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door Peter.v.L
05 July 2025, 22:25:24
Raadplaatje door Nohome
05 July 2025, 22:24:05
Bauarbeiten im gange door 741230
05 July 2025, 21:35:09
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
05 July 2025, 21:27:49
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
05 July 2025, 20:31:44
Foto's totaalreclame ICM door Kees-Jan
05 July 2025, 20:22:56
Station Roodeschool door Torikoos
05 July 2025, 20:14:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
05 July 2025, 19:59:52
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 July 2025, 19:53:58
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
05 July 2025, 19:26:58
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
05 July 2025, 18:24:10
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
05 July 2025, 18:15:32
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
05 July 2025, 17:13:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
05 July 2025, 16:57:27
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
05 July 2025, 14:41:08
De Projecten van RetroJack door RetroJack
05 July 2025, 14:10:21
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
05 July 2025, 13:21:54
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
05 July 2025, 10:43:42
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
05 July 2025, 09:37:20
20 jaar BNLS door Huup
05 July 2025, 08:56:00
Yet Another Servo Decoder door AP3737
05 July 2025, 08:36:21
Zaagsel? door Frits C
05 July 2025, 06:34:07
The Micro Model Railway Dispatch door Ronald Halma
05 July 2025, 03:26:20
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 969720 keer)

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1598
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1980 Gepost op: 16 June 2019, 13:02:56 »
 (y) (y)
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1981 Gepost op: 17 June 2019, 07:57:41 »
Hallo,
Op 17 juni 1994 stond de SATTI in de belangstelling.
Deze Società per Azioni Torinese Trasporti Intercomunali reed tussen Torino (Turijn) en Ceres (ten noorden van Turijn).
Inmiddels is de SATTI opgegaan in de GTT (Gruppo Torinesi Trasporti).


Logo van het bedrijf.


Er werd elektrisch gereden, maar ook met dieseltreinen.
Station Mathi met zo'n dieseltrein met stuurstandrijtuig R 1.


Overgenomen Belgisch elektrisch materieel (station Mathi).


Station Balangero met Le 054-001. Later veranderd in de serie ALe 054.


Op een opstelspoor bij station Sirié stond wat overbodig materieel.

Daarna in de buurt van het station Sirié nog wat gefotografeerd.


Le 054-001.


Diesel  M 005.


Blijkbaar een spitsuurdienst met loc. E 626-215.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1982 Gepost op: 18 June 2019, 10:04:29 »
Hallo,
Vandaag 2 dia's van de tram van Torino (Turijn), gemaakt op 18 juni 1994.


Gelede 6-asser 2855 bij eindpunt Piazza Gran Madre de Dio.


Mr. 3143 op de Via Pietro Micca bij het Piazza Castello. Dit type tramrijtuig is inmiddels buiten dienst.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4700
    • Filmpjes op YouTube
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1983 Gepost op: 18 June 2019, 10:18:17 »
Die foto van de 2855 is echt super, mooi gedaan. Had ik al eens de term "ansichtkaartwaardig" gebruikt?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8158
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1984 Gepost op: 18 June 2019, 21:43:07 »
@Wim: overigens nog complimenten voor de prachtige composities en kleuren telkens  8)

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1985 Gepost op: 19 June 2019, 12:43:17 »
Hallo,
In 1994 was de wereld nog in orde bij de buitenlijnen van de tram van Milano (Milaan) en reed het allemaal nog.
De dia's zijn van 19 juni 1994.


Remise Varedo aan de route naar Limbiate met stuurstandrijtuig 546 van een zogenaamde Treno Bloccato 500 B.
Rechts staat ouder materieel: mr. 92 is uit 1928.


Een Treno Bloccato 800 in de Via Carlo Farini, vanuit Desio op weg naar het toenmalige eindpunt Via Valtellina in Milano.
In het midden het motorrijtuig 801 met de stuurstandrijtuigen 831 en 832.

De buitenlijn naar Desio is in 2011 opgeheven.
Naar Limbiate rijdt in de spitsuren op werkdagen en zaterdags zo nu en dan een tram. De buitenlijn komt overigens niet meer in
de binnenstad van Milano, maar begint bij het eindpunt Comasina van metro M3.


Maar ook de stadslijnen in Milano zijn wel interessant.
Het eindpunt Piazza Bausan met een Peter Witt tram.

Dank voor de commentaren.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1986 Gepost op: 20 June 2019, 09:11:25 »
Hallo,
Op 20 juni 1994 heb ik ook rondgelopen bij de buitenlijnen van Milano.


Het eindpunt Via Valtellina in Milano met mr. 47 (uit 1926). In 1999 werd dit
eindpunt opgeheven.


Een Treno Bloccato 800 bestaande uit mr. 806 en de stuurstandrijtuigen 841 en 842 bij Cusano Milanino (Via Azalee) op de lijn naar Desio.
Sinds 2011 rijdt hier niets meer.


Halverwege de lijn naar Desio was er een aftakking naar Milanino
Op deze dia mr. 128 op de Viale Cooperazione. Deze Littorina OMS is uit 1942.
(OMS = Officine Meccaniche Stanga, de fabrikant).


Mr. 128 in de Via Luigi Ornato in Milano. Sinds april 1999 zijn de buitenlijntrams hier verdwenen.
Lijn 4 en 5 van de stadstram rijden hier nu.

Tot slot nog een dia van een trein.


Station Bolzano met ALe 840-011.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1987 Gepost op: 20 June 2019, 17:08:22 »
Wat een mooie dingen toch die bruine Italianen... echt serious business, Spoorwegen met een hoofdletter. Niet dat kinderlijke gedoe.

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1988 Gepost op: 21 June 2019, 08:29:43 »
Hallo,


Op 21 juni 1994 was ik bij de lokaalspoorlijn tussen Peggau-Deutschfeistritz en Übelbach in Oostenrijk.
Hier reed de Steiermärkische Landesbahnen (normaalspoor).


Station Peggau-Deutschfeistritz met de ET 11, een van de ÖBB overgenomen motorrijtuig uit 1936.


Bij Guggenbach Konsum volgens mijn notities uit 1994.
Op Google Earth kan ik het fotopunt niet vinden, maar misschien is de omgeving daar veranderd in de loop van 25 jaar.


Bij Prenning Viertler.


In Deutschfeistritz.

De Steiermärkische Landesbahnen heet tegenwoordig Steiermarkbahn und Bus (StB). Naar Übelbach rijden inmiddels elektrische Stadler GTW's (vanuit Graz).
De ET 11 is in 1996 buiten dienst gegaan en terecht gekomen bij de  Nostalgiebahnen in Kärnten (NBiK).
Daar is het motorrijtuig weer in oude glorie hersteld en is rijvaardig.

Komende dagen helaas geen gelegenheid om meer uit Oostenrijk te laten zien in dit draadje.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Marco1044

  • Offline Offline
  • Berichten: 1264
  • ÖBB tp V (1985-2000)
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1989 Gepost op: 21 June 2019, 09:47:53 »
Heeft geen haast; af en toe een dosis fraaie foto's is prima!  (y)
Gr Marco.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5553
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1990 Gepost op: 21 June 2019, 11:46:58 »
Wim, die ene foto die je niet kunt terugvinden qua fotostandpunt is volgens mij gemaakt bij Guggenbach Warthkogelsiedlung https://bahnbilder.warumdenn.net/8766.htm

Fraaie foto's van jou!
Groet, Frank

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1991 Gepost op: 21 June 2019, 14:50:49 »
@spoorzeven: Dank. je hebt gelijk. Vond op internet nog dat de halte Guggenbach Konsum in 1988 is geopend.
Blijkbaar later in Guggenbach Warthkogelsiedling veranderd.
Het is jammer dat Street View van Google Earth is uitgeschakeld in Oostenrijk.
Vaak kan je aan de huizen op straatniveau zien, waar je precies geweest bent.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

RetroJack

  • Offline Offline
  • Berichten: 6140
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1992 Gepost op: 22 June 2019, 00:27:32 »
...

Maar ook de stadslijnen in Milano zijn wel interessant.
Het eindpunt Piazza Bausan met een Peter Witt tram.
...
Die vind ik leuk.
Doet me denken aan een trammetje van Mehano:
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7469
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1993 Gepost op: 22 June 2019, 00:43:41 »
Dat is ook familie, dit zijn Amerikaanse trams van Brill. De vierasser is een Peter Witt, naar goed Europees gebruik een smallere uitvoering dan het origineel uit de VS en de kleine van Mehano is een Birnie.

Tenminste, zo heb ik het onthouden. Ik laat mij graag corrigeren.  :)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2081
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1994 Gepost op: 22 June 2019, 21:13:31 »
Oeps... 19 juni 1994 vergeten. Eerste stoontreinrit op Stadskanaal - Veendam! Ook ongeveer mijn eerste treinfoto ;)