Doel:€250.00
Donaties:€150.00

Per saldo:€-100.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 08-12-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:57:46
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jandcargo
Vandaag om 08:54:17
Piko NS1100, materieelbespreking door Chris
Vandaag om 08:36:00
Aansluiten digiboost van digikeijs door Jimari
Vandaag om 08:35:55
Haardvuurtje in de hut door NL-modelspoor
Vandaag om 08:15:19
De Hondsrugbaan, H0 door mass am see
Vandaag om 08:06:12
Very USA: The Slug door BartvD
Vandaag om 07:59:06
Heen, En en Weer door martijn v m
Vandaag om 07:57:54
's-Heer Heinkenspolder door Joran
Vandaag om 07:38:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 06:46:46
Dönsdorfer Bauberichte door Tulpendaal
Vandaag om 06:39:58
Westlandbaan door Tulpendaal
Vandaag om 06:17:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Debvd
Vandaag om 00:24:49
Frans loodsje door Daniel Caso
Vandaag om 00:12:25
BMB-Module: “Wateringbury” door Hans van de Burgt
Vandaag om 00:09:18
Mardec WIDO door ronald2016
11 december 2019, 23:22:18
Montage bouwkit Weinert BR 93 door wob
11 december 2019, 23:01:05
Afzekeren stroomkringen door hgr
11 december 2019, 22:43:44
Projekt 083-338 door 44
11 december 2019, 22:40:18
Update: baan in de tropen door phdirk
11 december 2019, 22:36:01
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
11 december 2019, 22:18:11
Het opknappen van: treintjes door Carl
11 december 2019, 22:18:08
NS modelbaan Hoekdam H0 door bask185
11 december 2019, 22:03:21
Digikeijs DR4018 schakelt verkeerde uitgang door Norway13
11 december 2019, 21:59:27
Wensendraadje Nederlands 2020 door sneek
11 december 2019, 21:56:19
Fleischmann 1306 probeersels door San-Markos
11 december 2019, 21:42:30
De Wim Vink 2020 H0 treinen kalender komt eraan. door Eric B
11 december 2019, 21:33:35
Gezocht: beschrijving om mini pijpenbuiger te maken. Messing buis. door Pauldg
11 december 2019, 21:33:13
Ostmühle, rangeerbaan in spoor 0 door Daniels
11 december 2019, 21:04:21
Bemo 2018 door martijn v m
11 december 2019, 20:28:31
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 565475 keer)

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1324
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1980 Gepost op: 16 juni 2019, 13:02:56 »
 (y) (y)
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
Ligne de Haute Loire anno 1968
Hopen lol

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1981 Gepost op: 17 juni 2019, 07:57:41 »
Hallo,
Op 17 juni 1994 stond de SATTI in de belangstelling.
Deze Società per Azioni Torinese Trasporti Intercomunali reed tussen Torino (Turijn) en Ceres (ten noorden van Turijn).
Inmiddels is de SATTI opgegaan in de GTT (Gruppo Torinesi Trasporti).


Logo van het bedrijf.


Er werd elektrisch gereden, maar ook met dieseltreinen.
Station Mathi met zo'n dieseltrein met stuurstandrijtuig R 1.


Overgenomen Belgisch elektrisch materieel (station Mathi).


Station Balangero met Le 054-001. Later veranderd in de serie ALe 054.


Op een opstelspoor bij station Sirié stond wat overbodig materieel.

Daarna in de buurt van het station Sirié nog wat gefotografeerd.


Le 054-001.


Diesel  M 005.


Blijkbaar een spitsuurdienst met loc. E 626-215.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1982 Gepost op: 18 juni 2019, 10:04:29 »
Hallo,
Vandaag 2 dia's van de tram van Torino (Turijn), gemaakt op 18 juni 1994.


Gelede 6-asser 2855 bij eindpunt Piazza Gran Madre de Dio.


Mr. 3143 op de Via Pietro Micca bij het Piazza Castello. Dit type tramrijtuig is inmiddels buiten dienst.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 2479
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1983 Gepost op: 18 juni 2019, 10:18:17 »
Die foto van de 2855 is echt super, mooi gedaan. Had ik al eens de term "ansichtkaartwaardig" gebruikt?
Groeten, Arjan

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 5532
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1984 Gepost op: 18 juni 2019, 21:43:07 »
@Wim: overigens nog complimenten voor de prachtige composities en kleuren telkens  8)

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1985 Gepost op: 19 juni 2019, 12:43:17 »
Hallo,
In 1994 was de wereld nog in orde bij de buitenlijnen van de tram van Milano (Milaan) en reed het allemaal nog.
De dia's zijn van 19 juni 1994.


Remise Varedo aan de route naar Limbiate met stuurstandrijtuig 546 van een zogenaamde Treno Bloccato 500 B.
Rechts staat ouder materieel: mr. 92 is uit 1928.


Een Treno Bloccato 800 in de Via Carlo Farini, vanuit Desio op weg naar het toenmalige eindpunt Via Valtellina in Milano.
In het midden het motorrijtuig 801 met de stuurstandrijtuigen 831 en 832.

De buitenlijn naar Desio is in 2011 opgeheven.
Naar Limbiate rijdt in de spitsuren op werkdagen en zaterdags zo nu en dan een tram. De buitenlijn komt overigens niet meer in
de binnenstad van Milano, maar begint bij het eindpunt Comasina van metro M3.


Maar ook de stadslijnen in Milano zijn wel interessant.
Het eindpunt Piazza Bausan met een Peter Witt tram.

Dank voor de commentaren.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1986 Gepost op: 20 juni 2019, 09:11:25 »
Hallo,
Op 20 juni 1994 heb ik ook rondgelopen bij de buitenlijnen van Milano.


Het eindpunt Via Valtellina in Milano met mr. 47 (uit 1926). In 1999 werd dit
eindpunt opgeheven.


Een Treno Bloccato 800 bestaande uit mr. 806 en de stuurstandrijtuigen 841 en 842 bij Cusano Milanino (Via Azalee) op de lijn naar Desio.
Sinds 2011 rijdt hier niets meer.


Halverwege de lijn naar Desio was er een aftakking naar Milanino
Op deze dia mr. 128 op de Viale Cooperazione. Deze Littorina OMS is uit 1942.
(OMS = Officine Meccaniche Stanga, de fabrikant).


Mr. 128 in de Via Luigi Ornato in Milano. Sinds april 1999 zijn de buitenlijntrams hier verdwenen.
Lijn 4 en 5 van de stadstram rijden hier nu.

Tot slot nog een dia van een trein.


Station Bolzano met ALe 840-011.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 776
  • The perfect is the enemy of the good
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1987 Gepost op: 20 juni 2019, 17:08:22 »
Wat een mooie dingen toch die bruine Italianen... echt serious business, Spoorwegen met een hoofdletter. Niet dat kinderlijke gedoe.
gr, Diederik

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1988 Gepost op: 21 juni 2019, 08:29:43 »
Hallo,


Op 21 juni 1994 was ik bij de lokaalspoorlijn tussen Peggau-Deutschfeistritz en Übelbach in Oostenrijk.
Hier reed de Steiermärkische Landesbahnen (normaalspoor).


Station Peggau-Deutschfeistritz met de ET 11, een van de ÖBB overgenomen motorrijtuig uit 1936.


Bij Guggenbach Konsum volgens mijn notities uit 1994.
Op Google Earth kan ik het fotopunt niet vinden, maar misschien is de omgeving daar veranderd in de loop van 25 jaar.


Bij Prenning Viertler.


In Deutschfeistritz.

De Steiermärkische Landesbahnen heet tegenwoordig Steiermarkbahn und Bus (StB). Naar Übelbach rijden inmiddels elektrische Stadler GTW's (vanuit Graz).
De ET 11 is in 1996 buiten dienst gegaan en terecht gekomen bij de  Nostalgiebahnen in Kärnten (NBiK).
Daar is het motorrijtuig weer in oude glorie hersteld en is rijvaardig.

Komende dagen helaas geen gelegenheid om meer uit Oostenrijk te laten zien in dit draadje.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Marco1044

  • Offline Offline
  • Berichten: 1019
  • ÖBB tp V (1985-2000)
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1989 Gepost op: 21 juni 2019, 09:47:53 »
Heeft geen haast; af en toe een dosis fraaie foto's is prima!  (y)
Gr Marco.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 3052
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1990 Gepost op: 21 juni 2019, 11:46:58 »
Wim, die ene foto die je niet kunt terugvinden qua fotostandpunt is volgens mij gemaakt bij Guggenbach Warthkogelsiedlung https://bahnbilder.warumdenn.net/8766.htm

Fraaie foto's van jou!
Groet, Frank

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1991 Gepost op: 21 juni 2019, 14:50:49 »
@spoorzeven: Dank. je hebt gelijk. Vond op internet nog dat de halte Guggenbach Konsum in 1988 is geopend.
Blijkbaar later in Guggenbach Warthkogelsiedling veranderd.
Het is jammer dat Street View van Google Earth is uitgeschakeld in Oostenrijk.
Vaak kan je aan de huizen op straatniveau zien, waar je precies geweest bent.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

NS1220

  • Offline Offline
  • Berichten: 1826
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1992 Gepost op: 22 juni 2019, 00:27:32 »
...

Maar ook de stadslijnen in Milano zijn wel interessant.
Het eindpunt Piazza Bausan met een Peter Witt tram.
...
Die vind ik leuk.
Doet me denken aan een trammetje van Mehano:
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3109
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1993 Gepost op: 22 juni 2019, 00:43:41 »
Dat is ook familie, dit zijn Amerikaanse trams van Brill. De vierasser is een Peter Witt, naar goed Europees gebruik een smallere uitvoering dan het origineel uit de VS en de kleine van Mehano is een Birnie.

Tenminste, zo heb ik het onthouden. Ik laat mij graag corrigeren.  :)
Ork ork ork, styreen snij je met een...

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1802
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1994 Gepost op: 22 juni 2019, 21:13:31 »
Oeps... 19 juni 1994 vergeten. Eerste stoontreinrit op Stadskanaal - Veendam! Ook ongeveer mijn eerste treinfoto ;)