Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 12:42:42
Efteling spoorweg gaat elektrisch door Pauldg
Vandaag om 12:38:05
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Arjan6511
Vandaag om 12:36:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:27:17
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door Henk Veenstra
Vandaag om 12:22:25
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Bert Jolink
Vandaag om 12:16:06
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Hans Reints
Vandaag om 12:04:42
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 12:00:34
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:58:37
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door Eric v C
Vandaag om 11:50:56
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Henk Veenstra
Vandaag om 11:20:45
Einde Koemo ballast ??? door Rick
Vandaag om 11:16:57
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:41
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door grossraumwagen
Vandaag om 10:18:47
Treinreizen met m'n vader door defender
Vandaag om 09:36:49
Update: baan in de tropen door tuurtje
Vandaag om 09:30:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 09:15:54
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:05:18
Station Roodeschool door Cor--24
Vandaag om 08:29:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Starten met messing kits door 1795
23 april 2024, 22:43:57
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door MaraNCS
23 april 2024, 22:31:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Scratchbuilt
23 april 2024, 22:30:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald69
23 april 2024, 22:14:29
Pools diorama H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 21:44:11
Ton bouwt goederenwagens door TonM
23 april 2024, 21:33:46
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:59:05
weerstandje en relais door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:47:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
23 april 2024, 20:45:40
DR4024 door Michaël dB
23 april 2024, 20:11:53
  

Auteur Topic: Problemen Zwolle - Kampen.  (gelezen 23995 keer)

tolsspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #45 Gepost op: 09 december 2017, 12:38:46 »
En om het nog erger te maken: Electrisch rijden vanuit Enschede gaat tot Raalte omdat er in Zwolle geen perron vrij is. Tot volgend jaar zomer in Raalte overstappen op de bus naar Zwolle. Maar wel DM90 aan de kant zetten. Ze zijn letterlijk en figuurlijk het spoor bijster.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3397
    • Flickr
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #46 Gepost op: 09 december 2017, 12:40:20 »
Dat is niet correct. De sneltrein rijdt tot Raalte, de gewone stoptrein rijdt volgens de normale dienstregeling door. Dat omdat de sneltrein geen plek heeft op Zwolle. Dat was er bij DM'90 ook niet geweest.  Laten we feiten en fictie scheiden.

tolsspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #47 Gepost op: 09 december 2017, 13:25:24 »
Als ik jok, doe ik dat in commissie. Het stond vanmorgen woordelijk in de TC Tubantia maar op hun website is het bericht inmiddels gewijzigd.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #48 Gepost op: 09 december 2017, 17:05:32 »
Ik snap niet wat het stoppen van rijden met DM90 te maken heeft met het inkorten van een toekomstige IC.

Die DM90 zijn van NS, en er komt nu een nieuwe vervoerder met nieuw materieel zoals ook geeist is in de concessie.

Ook als je met DM90 rijdt, is er niet ineens perronruimte...
« Laatst bewerkt op: 09 december 2017, 17:11:51 door Thom »

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7044
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #49 Gepost op: 09 december 2017, 19:13:24 »
Als ik jok, doe ik dat in commissie. Het stond vanmorgen woordelijk in de TC Tubantia maar op hun website is het bericht inmiddels gewijzigd.

Waarmee maar weer bewezen is, dat krantenjongens vaak de klok horen luiden, doch niet altijd weten waar de klepel hangt.
Zeker als het een stationsklok betreft.

Ondertussen wordt er morgen sneeuw verwacht. Dat nieuwe spul krijgt het meteen voor de kiezen.
Ik wens vervoerder en passagiers (waaronder mijn zoon) alvast een behouden aankomst volgens dienstregeling.

'allo
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #50 Gepost op: 24 juni 2018, 12:43:00 »
Goh. het zal eens niet.

https://www.tubantia.nl/enschede/twijfel-over-sneltrein-enschede-zwolle-door-rekenfout~aa2fe67b/

(sorry voor omhooghalen oud topic, maar vond het wel een beetje hier op aansluiten. )

Blauwnet heeft wel problemen

Hoe Keolis daar uitkomt?

Denk ook aan de lijn Bielefeld - Hengelo, met problemen met omschakelen van de spanning op de FLIRT.


Jeroen

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #51 Gepost op: 24 juni 2018, 22:25:56 »
Ik denk niet dat het Keolis is die een probleem heeft maar onze infrabeheerder die de verantwoording heeft de infrastructuur beschikbaar te stellen zoals afgesproken is.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21671
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #52 Gepost op: 25 juni 2018, 07:44:58 »
Waarom moeten stoptreintjes egenlijk zo nodig 140 op dergelijke lijntjes?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8062
  • Spoor N
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #53 Gepost op: 25 juni 2018, 08:01:34 »
Dat hoeven ze niet, maar de sneltrein wel.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #54 Gepost op: 25 juni 2018, 22:34:40 »
Waarom moeten stoptreintjes egenlijk zo nodig 140 op dergelijke lijntjes?

omdat de lijn daar wel voor verbouwd is en daar beloftes over gedaan zijn.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #55 Gepost op: 26 juni 2018, 09:14:17 »
Waarom moeten stoptreintjes egenlijk zo nodig 140 op dergelijke lijntjes?
Die "lijntjes" zijn niet meer de gezapige rustige lijntjes van 1980.
Er worden serieuze hoeveelheden mensen vervoerd en om dat te doen zonder (al dan niet integraal) verdubbelen moet je wel je kruisingen halen in een stabiele dienstregeling.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21671
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #56 Gepost op: 26 juni 2018, 09:23:42 »
Helder, maar het klinkt als kennet.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #57 Gepost op: 26 juni 2018, 10:20:45 »
Het verhaal
De oude lijn Zwolle Kampen was diesel en er werd 100km/h gereden. Stadshagen (nieuwe wijk van Zwolle) wilde graag een halte maar was niet haalbaar met de rijtijden.
Bij de aanbesteding naar elektrificeren van de lijn werd bepaald dat de snelheid verhoogd word naar 140 km/h waardoor een halte bij Stadshagen mogelijk zou worden i.v.m de nieuwe rijtijden.

Nu ligt de halte bij Stadshagen er maar kan niet worden gebruikt omdat er 100 km/u gereden wordt i.p.v. de beloofde 140 km/h omdat de bodem in de oude polder te slap blijkt te zijn voor 140 km/h. Bij snelheden van 140 km/h gaat de bodem deinen.

Een (klein) inschatting foutje  :o

Mvg, Johan

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #58 Gepost op: 26 juni 2018, 12:31:31 »
Ik ben zelf vanuit ProRail betrokken bij dit project. Zolang er nog veel gedoe is tussen ProRail en de Provincie Overijssel, ga ik geen mededelingen doen hoe het nu werkelijk zit met dit project. Ik kan wel melden dat Johan's verhaal kant noch wal raakt.  :o

Er doen zich heel veel verhalen de ronde over dit project. Maar ga a.u.b. GEEN conclusies trekken uit wat er in de media geschreven en geroepen wordt. Het ligt allemaal veel genuanceerder dan de media schrijft / roept.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2018, 12:39:25 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8062
  • Spoor N
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #59 Gepost op: 26 juni 2018, 13:47:10 »
Hoezo, het punt is toch dat de trein geen 140 km/u kan vanwege de slechte ondergrond waardoor de rijtijden en eventuele overstappen niet worden gehaald?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.