Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door TonM
Vandaag om 23:45:23
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Huup
Vandaag om 23:17:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 23:09:02
Fleischmann Anna ombouw. door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:55:34
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 22:32:11
Sfeer op je modelbaan door defender
Vandaag om 22:14:23
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
Vandaag om 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 21:43:07
Randstad door Luit
Vandaag om 21:20:43
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 21:10:12
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
Vandaag om 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
Vandaag om 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
Vandaag om 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 20:29:21
Grootspoor in Frankrijk door FritsT
Vandaag om 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad door Sylvester
Vandaag om 20:12:41
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
Vandaag om 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 18:34:36
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 17:17:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Benrail
Vandaag om 16:58:12
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
Vandaag om 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door R1954
Vandaag om 16:31:56
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:52:23
  

Auteur Topic: Problemen Zwolle - Kampen.  (gelezen 26291 keer)

tolsspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #45 Gepost op: 09 December 2017, 12:38:46 »
En om het nog erger te maken: Electrisch rijden vanuit Enschede gaat tot Raalte omdat er in Zwolle geen perron vrij is. Tot volgend jaar zomer in Raalte overstappen op de bus naar Zwolle. Maar wel DM90 aan de kant zetten. Ze zijn letterlijk en figuurlijk het spoor bijster.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3614
    • Flickr
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #46 Gepost op: 09 December 2017, 12:40:20 »
Dat is niet correct. De sneltrein rijdt tot Raalte, de gewone stoptrein rijdt volgens de normale dienstregeling door. Dat omdat de sneltrein geen plek heeft op Zwolle. Dat was er bij DM'90 ook niet geweest.  Laten we feiten en fictie scheiden.

tolsspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #47 Gepost op: 09 December 2017, 13:25:24 »
Als ik jok, doe ik dat in commissie. Het stond vanmorgen woordelijk in de TC Tubantia maar op hun website is het bericht inmiddels gewijzigd.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4057
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #48 Gepost op: 09 December 2017, 17:05:32 »
Ik snap niet wat het stoppen van rijden met DM90 te maken heeft met het inkorten van een toekomstige IC.

Die DM90 zijn van NS, en er komt nu een nieuwe vervoerder met nieuw materieel zoals ook geeist is in de concessie.

Ook als je met DM90 rijdt, is er niet ineens perronruimte...
« Laatst bewerkt op: 09 December 2017, 17:11:51 door Thom »

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7199
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #49 Gepost op: 09 December 2017, 19:13:24 »
Als ik jok, doe ik dat in commissie. Het stond vanmorgen woordelijk in de TC Tubantia maar op hun website is het bericht inmiddels gewijzigd.

Waarmee maar weer bewezen is, dat krantenjongens vaak de klok horen luiden, doch niet altijd weten waar de klepel hangt.
Zeker als het een stationsklok betreft.

Ondertussen wordt er morgen sneeuw verwacht. Dat nieuwe spul krijgt het meteen voor de kiezen.
Ik wens vervoerder en passagiers (waaronder mijn zoon) alvast een behouden aankomst volgens dienstregeling.

'allo
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #50 Gepost op: 24 June 2018, 12:43:00 »
Goh. het zal eens niet.

https://www.tubantia.nl/enschede/twijfel-over-sneltrein-enschede-zwolle-door-rekenfout~aa2fe67b/

(sorry voor omhooghalen oud topic, maar vond het wel een beetje hier op aansluiten. )

Blauwnet heeft wel problemen

Hoe Keolis daar uitkomt?

Denk ook aan de lijn Bielefeld - Hengelo, met problemen met omschakelen van de spanning op de FLIRT.


Jeroen

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4057
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #51 Gepost op: 24 June 2018, 22:25:56 »
Ik denk niet dat het Keolis is die een probleem heeft maar onze infrabeheerder die de verantwoording heeft de infrastructuur beschikbaar te stellen zoals afgesproken is.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22516
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #52 Gepost op: 25 June 2018, 07:44:58 »
Waarom moeten stoptreintjes egenlijk zo nodig 140 op dergelijke lijntjes?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #53 Gepost op: 25 June 2018, 08:01:34 »
Dat hoeven ze niet, maar de sneltrein wel.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #54 Gepost op: 25 June 2018, 22:34:40 »
Waarom moeten stoptreintjes egenlijk zo nodig 140 op dergelijke lijntjes?

omdat de lijn daar wel voor verbouwd is en daar beloftes over gedaan zijn.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #55 Gepost op: 26 June 2018, 09:14:17 »
Waarom moeten stoptreintjes egenlijk zo nodig 140 op dergelijke lijntjes?
Die "lijntjes" zijn niet meer de gezapige rustige lijntjes van 1980.
Er worden serieuze hoeveelheden mensen vervoerd en om dat te doen zonder (al dan niet integraal) verdubbelen moet je wel je kruisingen halen in een stabiele dienstregeling.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22516
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #56 Gepost op: 26 June 2018, 09:23:42 »
Helder, maar het klinkt als kennet.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1251
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #57 Gepost op: 26 June 2018, 10:20:45 »
Het verhaal
De oude lijn Zwolle Kampen was diesel en er werd 100km/h gereden. Stadshagen (nieuwe wijk van Zwolle) wilde graag een halte maar was niet haalbaar met de rijtijden.
Bij de aanbesteding naar elektrificeren van de lijn werd bepaald dat de snelheid verhoogd word naar 140 km/h waardoor een halte bij Stadshagen mogelijk zou worden i.v.m de nieuwe rijtijden.

Nu ligt de halte bij Stadshagen er maar kan niet worden gebruikt omdat er 100 km/u gereden wordt i.p.v. de beloofde 140 km/h omdat de bodem in de oude polder te slap blijkt te zijn voor 140 km/h. Bij snelheden van 140 km/h gaat de bodem deinen.

Een (klein) inschatting foutje  :o

Mvg, Johan

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5377
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #58 Gepost op: 26 June 2018, 12:31:31 »
Ik ben zelf vanuit ProRail betrokken bij dit project. Zolang er nog veel gedoe is tussen ProRail en de Provincie Overijssel, ga ik geen mededelingen doen hoe het nu werkelijk zit met dit project. Ik kan wel melden dat Johan's verhaal kant noch wal raakt.  :o

Er doen zich heel veel verhalen de ronde over dit project. Maar ga a.u.b. GEEN conclusies trekken uit wat er in de media geschreven en geroepen wordt. Het ligt allemaal veel genuanceerder dan de media schrijft / roept.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 26 June 2018, 12:39:25 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #59 Gepost op: 26 June 2018, 13:47:10 »
Hoezo, het punt is toch dat de trein geen 140 km/u kan vanwege de slechte ondergrond waardoor de rijtijden en eventuele overstappen niet worden gehaald?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.