Maar ga a.u.b. GEEN conclusies trekken uit wat er in de media geschreven en geroepen wordt.
Er doen zich heel veel verhalen de ronde over dit project. Maar ga a.u.b. GEEN conclusies trekken uit wat er in de media geschreven en geroepen wordt. Het ligt allemaal veel genuanceerder dan de media schrijft / roept. Jeroen
De oorzaak van deze wijziging is dat de bodem onder de spoorbaan niet genoeg stabiliteit biedt om er met de voor de nieuwe dienstregeling vereiste snelheid overheen te rijden. Om de reizigers in Kampen en Zwolle voldoende overstaptijd te blijven bieden op station Zwolle heeft ProRail geconcludeerd dat het vooralsnog niet mogelijk is om op station Stadshagen te stoppen.
Bij de aanbesteding naar elektrificeren van de lijn werd bepaald dat de snelheid verhoogd word naar 140 km/h waardoor een halte bij Stadshagen mogelijk zou worden i.v.m de nieuwe rijtijden.Nu ligt de halte bij Stadshagen er maar kan niet worden gebruikt omdat er 100 km/u gereden wordt i.p.v. de beloofde 140 km/h
Lekker belangrijk.
Het is voor jullie dan ook goed om te weten dat de 140 km/h hoofdzakelijk doorgevoerd is om in de toekomst de mogelijkheid te hebben om nog een nieuwe halte tussen Stadshagen en Kampen te kunnen realiseren. En dat is met de baanvaksnelheid van 100 km/h nu niet meer mogelijk