Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Doneren
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€172.50
Per saldo:
€-77.50
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen
Kalender
Plaatje uploaden
Hoe werkt plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Filmwedstrijd
Youtube kanaal
Modelspoorwinkels
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Fleischmann slanke wissels geeft ontsporingen.
door
Lazer1
Vandaag
om 17:35:50
Bruggen-IG: de Hef in N schaal...
door
jowi
Vandaag
om 17:32:42
XPS (roofmate platen) waar te koop? (in corona-tijd)
door
Lazer1
Vandaag
om 17:32:37
Brawa 2021
door
Arjan6511
Vandaag
om 17:27:09
Roco loks op fleischmann profi rails
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 17:21:53
Mat '36, 445. Zelfbouw.
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 17:06:25
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
door
Jelmer
Vandaag
om 17:05:14
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
door
FritsT
Vandaag
om 17:04:52
Gezocht: Roco motor 85113, of soortgelijk
door
Pauldg
Vandaag
om 17:02:03
Bouwverslagen "Scheisse am Alln" op YouTube..
door
zofman
Vandaag
om 16:57:16
Artitec vierdeurs stalen D
door
008200
Vandaag
om 16:57:09
Crowdfunding voor MBS Haaksbergen gestart
door
ingenium secundus
Vandaag
om 16:53:20
EifelBurgenBahn
door
charp
Vandaag
om 16:48:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 16:47:46
VERPLAATST: Fleischmann slanke wissels geeft ontsporingen.
door
Bert van Gelder
Vandaag
om 16:26:14
Modelspoorbaan Fleischmann
door
Rolando
Vandaag
om 16:23:23
SLT in H0 voor Kleindrecht
door
AdLoc
Vandaag
om 16:03:51
N-rijder in spe. 2,80 mtr x 60 cm.
door
NS264
Vandaag
om 16:00:45
Puls-breedte-sturing, schadelijk voor motor of decoder?
door
bask185
Vandaag
om 15:52:46
Roco NS plan V
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 15:49:27
Kellerstein; een nieuwe baan in H0
door
freekvo
Vandaag
om 15:30:26
Roco NS 200/300 Sik groen, model 2020, bedrijfsnummer 288
door
Coen Burki
Vandaag
om 15:25:19
Frans loodsje et cetera
door
Noordernet
Vandaag
om 15:05:29
[BNLS-actie] Tolhuisje in 0, H0 en N
door
Pauldg
Vandaag
om 15:04:13
Werkplaats - (Baanplan H0)
door
martijnhaman
Vandaag
om 14:56:24
Artitec 2021 HO, accessoires. Nieuws van de fabrikant.
door
IJsselsteyn
Vandaag
om 14:45:54
Mehano Blue Tiger DCC, loopt slecht. Decoder defect?
door
Dave.......
Vandaag
om 14:28:47
Deining in Dönsdorf
door
Freek Jonkers
Vandaag
om 14:26:52
Werkend diorama: een steenfabriek in 0e
door
Tjalling
Vandaag
om 14:21:11
BNLS-module: "Werkspoor-Kathedraal"
door
Edsko Hekman
Vandaag
om 13:51:40
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
Vorige
-
Volgende
-
1
...
29
30
[
31
]
32
33
...
38
Omlaag
Auteur
Topic: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 (gelezen 73115 keer)
Rondje_HO
Offline
Berichten: 6848
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #450 Gepost op:
04 november 2018, 13:21:18 »
Je vind hier op het forum mooiere plaatjes van treinen en banen dan in de meeste bladen
Gelogd
Met vr. groet, Martijn.
Mijn banen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70445.0.html
Nieuw; nu met foto's:
https://www.flickr.com/gp/151072373@N04/240tu5
Patrick1975
Offline
Berichten: 2001
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #451 Gepost op:
04 november 2018, 13:41:33 »
Welk merk is dat wagonnetje? Ik wil hem ook
Gelogd
Have fun every day, before you know it's..........
waldberg
Offline
Berichten: 488
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #452 Gepost op:
04 november 2018, 19:20:03 »
Hallo,
Dank jullie voor de mooie feedback.
Dat Pwif-Vorstell-wagentje is een verbouwde Märklin Pwgs41 met artikelnummer 46982. Het ding is geschikt gemaakt voor tweerailbedrijf. De stuurstandzijde, stroomafname en verlichting zijn zelf gemaakt en middels een functiedecoder (met elco) laten zich front-/sluit-/ en binnenverlichting afzonderlijk schakelen.
Vandaag toch weer een stukje verder gegaan met de seinen bij "Abzweig Ost". Naast de seinbrug in wording is er een gecombineerde gleisssperrsignal met wartesignal komen te staan. Het was een beetje rommelen om de boel passend te krijgen, maar eerste tests wijzen uit dat dit huwelijk kans van slagen heeft. Alle functioneert in ieder geval tot nu toe prima.
Wat rest aan de seinuitlegger zijn het Vorzusatzsignal "Zs6" (voorsein-lichtbak "60 km/h") en de nodige bebording, schakelkasten-imitaties en ander kleinnood. Voordien ga ik de brug eerst op kleur brengen. Ik moet nog uitzoeken welke kleur, maar ik gok op reseda-groen?
Het bijgeplaatste combi-sein Sh0/1 + Ra11/Ra12. De bedrading voor de lichtbak van het snelheidssein hangt al klaar boven het voorsein. Voor de betere zichtbaarheid voor deze foto maar even een kartonnetje achter het geheel gezet:
Hier nog even zonder kartonnetje van schuin opzij. Gelukkig krijgt Abzweig Ost een eigen bedieningspaneeltje op locatie. Er valt straks best één en ander te schakelen bij deze aftakking:
Tot zover maar weer...
Gelogd
Groeten uit Waldberg,
Sven
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
rotaspeed
Offline
Berichten: 776
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #453 Gepost op:
04 november 2018, 19:55:19 »
Mooie sein brug leuk project.
Gelogd
Jelmer
Offline
Berichten: 1265
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #454 Gepost op:
04 november 2018, 22:17:00 »
Reactie van mijn vrouw: leuk torentje.
Ik vind het zeer mooi gelukt!
Groeten,
Jelmer
Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Gelogd
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel
Wim Vink
Offline
Berichten: 11320
Eens komt het goed.
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #455 Gepost op:
04 november 2018, 22:52:45 »
Gaaf bouwwerk Sven
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Wim
zuylen
Offline
Berichten: 3979
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #456 Gepost op:
05 november 2018, 09:32:53 »
Ziet er mooi uit die seinbrug!
Gelogd
waldberg
Offline
Berichten: 488
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #457 Gepost op:
05 november 2018, 13:08:22 »
Hallo,
@all: dank voor de complimenten
Het ging hier echter niet zozeer om het "torentje" maar meer om het sein ervoor, maar dat maakt ook allemaal niks uit
De seinbordes moet nog verder afgebouwd worden en dat ga ik binnenkort maar eens doen. Het ding moet her en der bijgevijld en geschuurd worden en daarna grondig worden schoongemaakt. De benodigde RAL 6011 resedagroene verf is besteld en reeds onderweg deze kant op. De laatste nog aan te brengen componenten liggen hier gereed op mijn werktafel.
Verder is er ter hoogte van de inrit van het depot een aangepast hoofdsein geplaatst. Omwille van goed zicht op de lichtbakken is het hoge gleissperrsignal direkt voor het hoofdsein vervangen door een lage versie. De tests op functioneren zijn goed verlopen en de boel kan nu definitief worden vastgezet en aangesloten:
Eenmaal weer met seinen bezig krijg ik de smaak weer te pakken en ben ik ook op andere posities naar mogelijkheden aan het kijken. Hierover dan te zijner tijd meer...
Met de bestelling verf komt ook NS geel + Intercityblauw deze kant op voor het bouwen van een buffet- + restauratierijtuig voor de "Rhein-Pfeil" uit de tachtiger jaren.
Je ziet het: Druk...druk...druk...
Gelogd
Groeten uit Waldberg,
Sven
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
waldberg
Offline
Berichten: 488
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #458 Gepost op:
05 november 2018, 16:53:31 »
Hallo,
Omdat ik toch met het seinbordes bezig ben is het kopspoor aan de andere zijde ook meteen beveiligd.
Normaal gesproken komen op dit stukje doodlopend spoor, via de stalen brug, eigenlijk alleen maar losse locomotieven als treinbeweging binnen en gaan dan als rangeerbeweging weer terug het depot in.
Dit spoor heeft echter ook de status van haltepunt voor met name schoolgaande kinderen. 's Morgens en 's middag pendelen er volgens dienstregeling stoptreinen (railbussen BR798 of BR 515) vanaf hier naar Waldberg-West.
Om die reden is niet alleen een rangeer-, maar ook een treindienstbeveiliging aanwezig:
De zojuist geplaatste seinen te Abzweig-Ost. Het betreffende kopspoor is hierop nauwelijks in beeld. Het tegenoverliggende korte stukje kopspoor is het uitloopgedeelte van de "Schutzweiche".
.
Gelogd
Groeten uit Waldberg,
Sven
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
waldberg
Offline
Berichten: 488
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #459 Gepost op:
05 november 2018, 18:33:38 »
Hallo,
Niemand trouwens door dat er iets niet klopt in de laatste foto ?
Gelogd
Groeten uit Waldberg,
Sven
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
sneek
Offline
Berichten: 3453
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #460 Gepost op:
05 november 2018, 18:40:07 »
Het wartesignal links zal ook laaggeplaatst op het Sperrsignal horen bedoel je? Gezien de ruimte had dat Sperrsignal net zo goed hoog gekund toch.
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.
AnneR
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 9
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #461 Gepost op:
05 november 2018, 18:43:02 »
Het hoofdsein klopt niet
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Gelogd
waldberg
Offline
Berichten: 488
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #462 Gepost op:
05 november 2018, 18:55:56 »
Hallo,
@Sneek: Rechts voor het bordessein is warte- en gleissperrsignaal gecombineerd in één en dezelfde unit. Links bij het kopspoor zijn het twee van elkaar losstaande items. Omwille van beter zicht op wartesignaal is hier voor de lage variant gleissperrsignaal gekozen. Maar dat is niet echter waar ik op doelde met mijn vraag...
@AnneR: Correct! Het sein toont Hp1 wat in deze situatie niet kan daar nadering afbuigend wissel met Vmax 40 km/h.
Het betreffende model-hoofdsein kan ook alleen maar seinbeeld Hp0 (halt) of Hp2 (40 km/h) tonen, maar ik moet bij het plaatsen tegen de bovenste vleugel zijn aangekomen en heb het malle ding toen met "Hp1" zo op de kiek gezet...
Gelogd
Groeten uit Waldberg,
Sven
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
AnneR
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 9
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #463 Gepost op:
05 november 2018, 20:56:22 »
Ik bedoelde eigenlijk dat de arm hp1 aangeeft en de lamp op hp0 staat
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Gelogd
Bahn-AG
Offline
Berichten: 750
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #464 Gepost op:
05 november 2018, 21:13:33 »
Hallo
Aangezien deze wissel altijd maar met max 40 bereden mag worden was een Hp0/1 sein hier al voldoende geweest.
De desbetreffende snelheid staat dan in het Buchfahrplan.
Bart
«
Laatst bewerkt op: 05 november 2018, 21:27:15 door Bahn-AG
»
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
Vorige
-
Volgende
-
1
...
29
30
[
31
]
32
33
...
38
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0