Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bisonkit verdunner door Hans Reints
Vandaag om 16:35:18
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Rody v. G.
Vandaag om 16:24:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
Vandaag om 16:03:04
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door MathynK
Vandaag om 15:28:02
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Besselspoor
Vandaag om 15:22:30
Stationsplein Baden Baden door Dave.......
Vandaag om 15:03:18
US diorama in H0 door cor_b
Vandaag om 15:01:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:30:51
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Benelux795
Vandaag om 14:17:23
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door spoorzeven
Vandaag om 14:07:57
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 14:03:38
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
Vandaag om 13:36:18
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Ellerman
Vandaag om 13:34:47
NS 8400 van Werps door Gert Arkema
Vandaag om 12:10:55
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 12:10:27
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:55:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:40:39
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:26:46
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 11:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:49:22
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 10:17:03
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 10:07:29
Mini baantje `` De visafslag`` door spoorijzer
Vandaag om 09:39:16
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 09:28:35
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Gerard
Vandaag om 09:21:30
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 09:05:18
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door Arjan6511
Vandaag om 09:04:01
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 08:16:54
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 08:01:28
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
  

Auteur Topic: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0  (gelezen 110176 keer)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #450 Gepost op: 04 november 2018, 13:21:18 »
Je vind hier op het forum mooiere plaatjes van treinen en banen dan in de meeste bladen  (y)

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 2331
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #451 Gepost op: 04 november 2018, 13:41:33 »
Welk merk is dat wagonnetje? Ik wil hem ook (y)
Have fun every day, before you know it's..........

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #452 Gepost op: 04 november 2018, 19:20:03 »
Hallo,


Dank jullie voor de mooie feedback.  (y)


Dat Pwif-Vorstell-wagentje is een verbouwde Märklin Pwgs41 met artikelnummer 46982. Het ding is geschikt gemaakt voor tweerailbedrijf. De stuurstandzijde, stroomafname en verlichting zijn zelf gemaakt en middels een functiedecoder (met elco) laten zich front-/sluit-/ en binnenverlichting afzonderlijk schakelen.






Vandaag toch weer een stukje verder gegaan met de seinen bij "Abzweig Ost". Naast de seinbrug in wording is er een gecombineerde gleisssperrsignal met wartesignal komen te staan. Het was een beetje rommelen om de boel passend te krijgen, maar eerste tests wijzen uit dat dit huwelijk kans van slagen heeft. Alle functioneert in ieder geval tot nu toe prima.


Wat rest aan de seinuitlegger zijn het Vorzusatzsignal "Zs6" (voorsein-lichtbak "60 km/h") en de nodige bebording, schakelkasten-imitaties en ander kleinnood. Voordien ga ik de brug eerst op kleur brengen. Ik moet nog uitzoeken welke kleur, maar ik gok op reseda-groen?



Het bijgeplaatste combi-sein Sh0/1 + Ra11/Ra12. De bedrading voor de lichtbak van het snelheidssein hangt al klaar boven het voorsein. Voor de betere zichtbaarheid voor deze foto maar even een kartonnetje achter het geheel gezet:






Hier nog even zonder kartonnetje van schuin opzij. Gelukkig krijgt Abzweig Ost een eigen bedieningspaneeltje op locatie. Er valt straks best één en ander te schakelen bij deze aftakking: 





Tot zover maar weer...

HAR 67

  • Offline Offline
  • Berichten: 779
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #453 Gepost op: 04 november 2018, 19:55:19 »
Mooie sein brug leuk project.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3842
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #454 Gepost op: 04 november 2018, 22:17:00 »
Reactie van mijn vrouw: leuk torentje.

Ik vind het zeer mooi gelukt!

Groeten,
Jelmer

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22368
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #455 Gepost op: 04 november 2018, 22:52:45 »
Gaaf bouwwerk Sven  (y) (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4458
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #456 Gepost op: 05 november 2018, 09:32:53 »
Ziet er mooi uit die seinbrug!

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #457 Gepost op: 05 november 2018, 13:08:22 »
Hallo,


@all: dank voor de complimenten (y)


Het ging hier echter niet zozeer om het "torentje" maar meer om het sein ervoor, maar dat maakt ook allemaal niks uit  :)


De seinbordes moet nog verder afgebouwd worden en dat ga ik binnenkort maar eens doen. Het ding moet her en der bijgevijld en geschuurd worden en daarna grondig worden schoongemaakt. De benodigde RAL 6011 resedagroene verf is besteld en reeds onderweg deze kant op. De laatste nog aan te brengen componenten liggen hier gereed op mijn werktafel.



Verder is er ter hoogte van de inrit van het depot een aangepast hoofdsein geplaatst. Omwille van goed zicht op de lichtbakken is het hoge gleissperrsignal direkt voor het hoofdsein vervangen door een lage versie. De tests op functioneren zijn goed verlopen en de boel kan nu definitief worden vastgezet en aangesloten:




Eenmaal weer met seinen bezig krijg ik de smaak weer te pakken en ben ik ook op andere posities naar mogelijkheden aan het kijken. Hierover dan te zijner tijd meer...


Met de bestelling verf komt ook NS geel + Intercityblauw deze kant op voor het bouwen van een buffet- + restauratierijtuig voor de "Rhein-Pfeil" uit de tachtiger jaren.


Je ziet het: Druk...druk...druk...  ;)

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #458 Gepost op: 05 november 2018, 16:53:31 »
Hallo,

Omdat ik toch met het seinbordes bezig ben is het kopspoor aan de andere zijde ook meteen beveiligd.

Normaal gesproken komen op dit stukje doodlopend spoor, via de stalen brug, eigenlijk alleen maar losse locomotieven als treinbeweging binnen en gaan dan als rangeerbeweging weer terug het depot in.

Dit spoor heeft echter ook de status van haltepunt voor met name schoolgaande kinderen. 's Morgens en 's middag pendelen er volgens dienstregeling stoptreinen (railbussen BR798 of BR 515) vanaf hier naar Waldberg-West.
Om die reden is niet alleen een rangeer-, maar ook een treindienstbeveiliging aanwezig:




De zojuist geplaatste seinen te Abzweig-Ost. Het betreffende kopspoor is hierop nauwelijks in beeld. Het tegenoverliggende korte stukje kopspoor is het uitloopgedeelte van de "Schutzweiche".




.
   

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #459 Gepost op: 05 november 2018, 18:33:38 »

Hallo,



Niemand trouwens door dat er iets niet klopt in de laatste foto ?  :-X

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #460 Gepost op: 05 november 2018, 18:40:07 »
Het wartesignal links zal ook laaggeplaatst op het Sperrsignal horen bedoel je? Gezien de ruimte had dat Sperrsignal net zo goed hoog gekund toch.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

AnneR

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #461 Gepost op: 05 november 2018, 18:43:02 »
Het hoofdsein klopt niet

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk


Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #462 Gepost op: 05 november 2018, 18:55:56 »

Hallo,

@Sneek: Rechts voor het bordessein is warte- en gleissperrsignaal gecombineerd in één en dezelfde unit. Links bij het kopspoor zijn het twee van elkaar losstaande items. Omwille van beter zicht op wartesignaal is hier voor de lage variant gleissperrsignaal gekozen. Maar dat is niet echter waar ik op doelde met mijn vraag...

@AnneR: Correct! Het sein toont Hp1 wat in deze situatie niet kan daar nadering afbuigend wissel met Vmax 40 km/h.


Het betreffende model-hoofdsein kan ook alleen maar seinbeeld Hp0 (halt) of Hp2 (40 km/h) tonen, maar ik moet bij het plaatsen tegen de bovenste vleugel zijn aangekomen en heb het malle ding toen met "Hp1" zo op de kiek gezet... :-[ :)

AnneR

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #463 Gepost op: 05 november 2018, 20:56:22 »
Ik bedoelde eigenlijk dat de arm hp1 aangeeft en de lamp op hp0 staat

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk


Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1546
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #464 Gepost op: 05 november 2018, 21:13:33 »
Hallo

Aangezien deze wissel altijd maar met max 40 bereden mag worden was een Hp0/1 sein hier al voldoende geweest.
De desbetreffende snelheid staat dan in het Buchfahrplan.

Bart
« Laatst bewerkt op: 05 november 2018, 21:27:15 door Bahn-AG »