Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Het betere bochtenwerk door Pauldg
Vandaag om 12:17:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 12:12:50
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door MaraNCS
Vandaag om 12:11:18
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 12:10:14
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:03:49
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 12:03:03
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:57:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
Vandaag om 11:48:10
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ric
Vandaag om 10:50:20
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:29:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
LS Models 2024 door Dennis1984
Vandaag om 10:09:54
h0 diorama USA “The Paintshops” door meino
Vandaag om 10:05:20
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door gdh
Vandaag om 10:02:43
Einde Koemo ballast ??? door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:56:39
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 09:29:39
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Servé
Vandaag om 07:46:32
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
  

Auteur Topic: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0  (gelezen 110290 keer)

tuurtje

  • Online Online
  • Berichten: 4521
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #210 Gepost op: 24 maart 2018, 12:06:34 »
Vooral doorgaan  (y) (y)

Groetjes

Arthur
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3850
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #211 Gepost op: 24 maart 2018, 21:46:58 »
Indrukwekkend hoe mooi!

Groeten,
Jelmer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

wimk

  • Offline Offline
  • Berichten: 825
    • kusee.nl
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #212 Gepost op: 24 maart 2018, 22:06:34 »
Prachtige foto's. Soms zit ik me af te vragen of ik naar model of naar werkelijkheid aan het kijken ben
Mijn complimenten voor dit fraais.
Wim K

OpaMarc

  • Offline Offline
  • Berichten: 79
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #213 Gepost op: 25 maart 2018, 11:18:46 »
Onwaarschijnlijk realistisch (y)
Mvgr,

Marc

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5806
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #214 Gepost op: 25 maart 2018, 12:55:15 »
 (y)
net even doorgelezen
heel mooi gedaan

Timaximus

  • Offline Offline
  • Berichten: 742
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #215 Gepost op: 25 maart 2018, 14:01:53 »
Zeer mooi verweerde baan.

En leuke toepassingen van SMD leds. Knap gesoldeerd.

Alleen is het viaduct met zulke dergelijke grote betonrot en zichtbare scheuren in een staat dat deze per direct afgesloten zou moeten worden voor publiek en verkeer, zowel er overheen als onderdoor.  ;)

MvG,

Timaximus.
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #216 Gepost op: 25 maart 2018, 18:02:30 »
Hallo allemaal,

Dank wederom voor de complimenten  (y)



Alleen is het viaduct met zulke dergelijke grote betonrot en zichtbare scheuren in een staat dat deze per direct afgesloten zou moeten worden voor publiek en verkeer, zowel er overheen als onderdoor.  ;)


@ Timaximus:

Jouw bovenstaande opmerking bewaar ik even daar deze onderdeel is van het tweede gedeelte van de scenery in wording rondom de brug. :)


Wordt vervolgd dus...

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #217 Gepost op: 25 maart 2018, 20:28:24 »
Bouwkeet ernaast en wat steigers en klaar  :angel:

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #218 Gepost op: 23 juni 2018, 17:05:47 »
Daar zal te zijner tijd aan worden gewerkt....en ook aan heel wat andere dingen...maar nu even niet...


In afwachting van het winterseizoen 141 447-3 en 140 195-9:




Groet,

Sven

« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2018, 23:52:39 door Bert van Gelder »

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3850
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #219 Gepost op: 23 juni 2018, 21:28:23 »
Leuk om weer wat van je te lezen en zien Sven!

Ben je nu volledig in zomerstop of zijn er toch nog wat projectjes gaande?

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #220 Gepost op: 24 juni 2018, 13:33:56 »
Hoi Jelmer en allemaal,

Eigenlijk zomerstop, maar vanwege het wat mindere weer de andere hobby's even opzij geschoven en weer de treinenkamer ingedoken.
Bovendien heb ik na het zien van de prachtige voorserie BR 120.0 (tijdens een bezoek aan het DB-Museum te Koblenz-Luetzel vorige week) weer wat inspiratie opgedaan om mijn H0 120.0 weer eens uitvoerig te bekijken.

Eerlijk gezegd bekijk ik het stokoude Fleischmann exemplaar altijd met wat gemengde gevoelens:
Ik heb er van alles aan gedaan om er iets van te maken maar het blijft bij gebrek aan beter een "oldie" uit de zeventiger jaren. Zo heb ik de aandrijving (op slechts één draaistel!) naar Faulhaber omgebouwd, de aansturing gedigitaliseerd met sounddecoder en de verlichting omgebouwd met tweekleuren-LED. Verder is er wat aan het uiterlijk gedaan om de loc een beetje te laten "bijblijven" met de rest van het voertuigpark, maar de lelijke tweedelige lockast met de aangegoten handgrepen op de fronten en naast de deuren zijn lastig te verhelpen.

Waarom zijn er zoveel dubbel-ontwikkeling in modelbaanland, maar is er geen fatsoenlijke BR 120.0 in H0 te krijgen?
LS Models heeft al jaren geleden iets moois beloofd maar nooit ten uitvoer gebracht.
Mätrix blijft qua techniek en uitvoering achter. Op basis van de technisch goed lopende 22603/22604 is helaas nooit een voorserie uitgebracht. Van de andere voorseries bestaan vooralsnog alleen locs met slechts één aangedreven draaistel. Bovendien is hierbij de lockast van de voorserie op de draaistellen van een serie-loc geplant. 
ACME durf ik na behoorlijk wat slechte recencies betreffende de techniek/rij-eigenschappen en de nazorg (reserve-onderdelen) niet aan. Bovendien vind ik de prijs wel érg fors voor een 4-assige eloc.
Lima had reeds mooie dubbele cardanaandrijving maar een bedaagde opbouw.

Voor Roco/Piko/LSM ligt hier toch een prachtige mogelijkheid om nu eens eindelijk een optisch en technisch deugdelijk exemplaar uit te brengen?
Wellicht ga ik het nog in dít leven nog meemaken... ;)   

Nog wat pics...

120 001-2 voor de loods BW Waldberg:




Op het eerste gezicht lijkt het nog wat. Zodra je even wat beter kijkt valt de lelijke tweedeling van de locomotiefkast en de aangegoten handgrepen onmiddelijk op:



Hier met ingeschakelde sluitseinlampen. De draaistellen en de dakuitrusting zijn eigenlijk nog prima:



De "verspringingen" in de handgrepen naast de deuren zijn helaas niet te verhelpen:


Hier het sein vrij "Ra12" om het depot uit te mogen rangeren:



In Rusland gaan ze zo weer voetballen...Groetjes uit Waldberg
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2018, 13:36:16 door waldberg »

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5806
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #221 Gepost op: 24 juni 2018, 16:40:05 »
Ik volgdit al vanaf je start
Je bouwt hele mooie dingen
Maar wat ik nergens kan vinden een baanplan
Dan hebben we een beetje orientatie waar wat gebouwd is

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #222 Gepost op: 24 juni 2018, 19:20:15 »
Hoi Jerry,

Bedankt voor jouw reactie.  (y)

Een compleet baanplan van het geheel is er helaas niet. Je zult het met de omschrijving van de baan in de hier neergeschreven tekst en/of de bijgaande foto's moeten doen. Sorry..  :-\


Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 22384
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #223 Gepost op: 24 juni 2018, 19:25:13 »
Hoi Sven,

Wat een prachtige loods op de foto van een paar posts terug  (y)
Het zal wel eigenbouw zijn want ik ken hem niet.
Dit zien we graag!
Met vriendelijke groet,
Wim

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #224 Gepost op: 24 juni 2018, 19:38:43 »
Hoi Wim,

Dat is een wat aangepaste "Wagenhalle" van de firma Faller.