Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn-bouw Indonesie door spoorijzer
Vandaag om 14:30:51
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 14:27:52
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door Jeroen95
Vandaag om 14:19:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 14:13:39
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:49:18
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk door Arjan6511
Vandaag om 13:25:51
Welke winkel voert deze merken? door Rondje_HO
Vandaag om 12:37:22
Baanbouw Rehausen2 door FransW
Vandaag om 12:25:21
Modelspoorbaan van Einte door defender
Vandaag om 12:15:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:12:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 11:35:53
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Eric B
Vandaag om 10:11:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.0 door MOVisser
Vandaag om 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 09:10:43
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
Vandaag om 08:29:11
44 Roco vs 44 Brawa door FransW
Vandaag om 07:59:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 07:50:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
07 September 2025, 23:27:50
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
07 September 2025, 22:46:42
Raadplaatje door grossraumwagen
07 September 2025, 22:16:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
07 September 2025, 22:00:18
Ontwikkelingen bij de Selfkantbahn (1.000mm) door frederik19630
07 September 2025, 21:59:16
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
07 September 2025, 21:33:04
Au bord de la Cèze door Syb030
07 September 2025, 21:14:32
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
07 September 2025, 21:12:54
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door einte
07 September 2025, 19:38:57
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Hans Reints
07 September 2025, 19:26:41
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar door GD
07 September 2025, 18:14:51
Veevervoer ss/ ns door Rob Ellerman
07 September 2025, 17:19:13
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Rob Ellerman
07 September 2025, 17:17:46
  

Auteur Topic: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0  (gelezen 121916 keer)

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4695
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #210 Gepost op: 24 March 2018, 12:06:34 »
Vooral doorgaan  (y) (y)

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

Jelmer

  • Online Online
  • Berichten: 5304
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #211 Gepost op: 24 March 2018, 21:46:58 »
Indrukwekkend hoe mooi!

Groeten,
Jelmer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

wimk

  • Offline Offline
  • Berichten: 827
    • kusee.nl
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #212 Gepost op: 24 March 2018, 22:06:34 »
Prachtige foto's. Soms zit ik me af te vragen of ik naar model of naar werkelijkheid aan het kijken ben
Mijn complimenten voor dit fraais.
Wim K

OpaMarc

  • Offline Offline
  • Berichten: 79
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #213 Gepost op: 25 March 2018, 11:18:46 »
Onwaarschijnlijk realistisch (y)
Mvgr,

Marc

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5925
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #214 Gepost op: 25 March 2018, 12:55:15 »
 (y)
net even doorgelezen
heel mooi gedaan

Timaximus

  • Offline Offline
  • Berichten: 742
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #215 Gepost op: 25 March 2018, 14:01:53 »
Zeer mooi verweerde baan.

En leuke toepassingen van SMD leds. Knap gesoldeerd.

Alleen is het viaduct met zulke dergelijke grote betonrot en zichtbare scheuren in een staat dat deze per direct afgesloten zou moeten worden voor publiek en verkeer, zowel er overheen als onderdoor.  ;)

MvG,

Timaximus.
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #216 Gepost op: 25 March 2018, 18:02:30 »
Hallo allemaal,

Dank wederom voor de complimenten  (y)



Alleen is het viaduct met zulke dergelijke grote betonrot en zichtbare scheuren in een staat dat deze per direct afgesloten zou moeten worden voor publiek en verkeer, zowel er overheen als onderdoor.  ;)


@ Timaximus:

Jouw bovenstaande opmerking bewaar ik even daar deze onderdeel is van het tweede gedeelte van de scenery in wording rondom de brug. :)


Wordt vervolgd dus...

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8160
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #217 Gepost op: 25 March 2018, 20:28:24 »
Bouwkeet ernaast en wat steigers en klaar  :angel:

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #218 Gepost op: 23 June 2018, 17:05:47 »
Daar zal te zijner tijd aan worden gewerkt....en ook aan heel wat andere dingen...maar nu even niet...


In afwachting van het winterseizoen 141 447-3 en 140 195-9:




Groet,

Sven

« Laatst bewerkt op: 20 August 2018, 23:52:39 door Bert van Gelder »

Jelmer

  • Online Online
  • Berichten: 5304
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #219 Gepost op: 23 June 2018, 21:28:23 »
Leuk om weer wat van je te lezen en zien Sven!

Ben je nu volledig in zomerstop of zijn er toch nog wat projectjes gaande?

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #220 Gepost op: 24 June 2018, 13:33:56 »
Hoi Jelmer en allemaal,

Eigenlijk zomerstop, maar vanwege het wat mindere weer de andere hobby's even opzij geschoven en weer de treinenkamer ingedoken.
Bovendien heb ik na het zien van de prachtige voorserie BR 120.0 (tijdens een bezoek aan het DB-Museum te Koblenz-Luetzel vorige week) weer wat inspiratie opgedaan om mijn H0 120.0 weer eens uitvoerig te bekijken.

Eerlijk gezegd bekijk ik het stokoude Fleischmann exemplaar altijd met wat gemengde gevoelens:
Ik heb er van alles aan gedaan om er iets van te maken maar het blijft bij gebrek aan beter een "oldie" uit de zeventiger jaren. Zo heb ik de aandrijving (op slechts één draaistel!) naar Faulhaber omgebouwd, de aansturing gedigitaliseerd met sounddecoder en de verlichting omgebouwd met tweekleuren-LED. Verder is er wat aan het uiterlijk gedaan om de loc een beetje te laten "bijblijven" met de rest van het voertuigpark, maar de lelijke tweedelige lockast met de aangegoten handgrepen op de fronten en naast de deuren zijn lastig te verhelpen.

Waarom zijn er zoveel dubbel-ontwikkeling in modelbaanland, maar is er geen fatsoenlijke BR 120.0 in H0 te krijgen?
LS Models heeft al jaren geleden iets moois beloofd maar nooit ten uitvoer gebracht.
Mätrix blijft qua techniek en uitvoering achter. Op basis van de technisch goed lopende 22603/22604 is helaas nooit een voorserie uitgebracht. Van de andere voorseries bestaan vooralsnog alleen locs met slechts één aangedreven draaistel. Bovendien is hierbij de lockast van de voorserie op de draaistellen van een serie-loc geplant. 
ACME durf ik na behoorlijk wat slechte recencies betreffende de techniek/rij-eigenschappen en de nazorg (reserve-onderdelen) niet aan. Bovendien vind ik de prijs wel érg fors voor een 4-assige eloc.
Lima had reeds mooie dubbele cardanaandrijving maar een bedaagde opbouw.

Voor Roco/Piko/LSM ligt hier toch een prachtige mogelijkheid om nu eens eindelijk een optisch en technisch deugdelijk exemplaar uit te brengen?
Wellicht ga ik het nog in dít leven nog meemaken... ;)   

Nog wat pics...

120 001-2 voor de loods BW Waldberg:




Op het eerste gezicht lijkt het nog wat. Zodra je even wat beter kijkt valt de lelijke tweedeling van de locomotiefkast en de aangegoten handgrepen onmiddelijk op:



Hier met ingeschakelde sluitseinlampen. De draaistellen en de dakuitrusting zijn eigenlijk nog prima:



De "verspringingen" in de handgrepen naast de deuren zijn helaas niet te verhelpen:


Hier het sein vrij "Ra12" om het depot uit te mogen rangeren:



In Rusland gaan ze zo weer voetballen...Groetjes uit Waldberg
« Laatst bewerkt op: 24 June 2018, 13:36:16 door waldberg »

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5925
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #221 Gepost op: 24 June 2018, 16:40:05 »
Ik volgdit al vanaf je start
Je bouwt hele mooie dingen
Maar wat ik nergens kan vinden een baanplan
Dan hebben we een beetje orientatie waar wat gebouwd is

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #222 Gepost op: 24 June 2018, 19:20:15 »
Hoi Jerry,

Bedankt voor jouw reactie.  (y)

Een compleet baanplan van het geheel is er helaas niet. Je zult het met de omschrijving van de baan in de hier neergeschreven tekst en/of de bijgaande foto's moeten doen. Sorry..  :-\


Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 26214
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #223 Gepost op: 24 June 2018, 19:25:13 »
Hoi Sven,

Wat een prachtige loods op de foto van een paar posts terug  (y)
Het zal wel eigenbouw zijn want ik ken hem niet.
Dit zien we graag!
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #224 Gepost op: 24 June 2018, 19:38:43 »
Hoi Wim,

Dat is een wat aangepaste "Wagenhalle" van de firma Faller.