Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:16:55
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
Vandaag om 08:53:16
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door tothebeach
Vandaag om 08:21:31
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:19:18
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Rody v. G.
27 maart 2024, 23:03:46
Al mijn goede ideeën... door MartinRT
27 maart 2024, 22:57:39
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
27 maart 2024, 21:57:02
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
27 maart 2024, 20:31:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
Aachenau West door 741230
27 maart 2024, 18:55:45
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
27 maart 2024, 18:22:53
  

Auteur Topic: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0  (gelezen 109687 keer)

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4495
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #210 Gepost op: 24 maart 2018, 12:06:34 »
Vooral doorgaan  (y) (y)

Groetjes

Arthur
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3798
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #211 Gepost op: 24 maart 2018, 21:46:58 »
Indrukwekkend hoe mooi!

Groeten,
Jelmer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

wimk

  • Offline Offline
  • Berichten: 825
    • kusee.nl
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #212 Gepost op: 24 maart 2018, 22:06:34 »
Prachtige foto's. Soms zit ik me af te vragen of ik naar model of naar werkelijkheid aan het kijken ben
Mijn complimenten voor dit fraais.
Wim K

OpaMarc

  • Offline Offline
  • Berichten: 79
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #213 Gepost op: 25 maart 2018, 11:18:46 »
Onwaarschijnlijk realistisch (y)
Mvgr,

Marc

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5802
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #214 Gepost op: 25 maart 2018, 12:55:15 »
 (y)
net even doorgelezen
heel mooi gedaan

Timaximus

  • Offline Offline
  • Berichten: 742
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #215 Gepost op: 25 maart 2018, 14:01:53 »
Zeer mooi verweerde baan.

En leuke toepassingen van SMD leds. Knap gesoldeerd.

Alleen is het viaduct met zulke dergelijke grote betonrot en zichtbare scheuren in een staat dat deze per direct afgesloten zou moeten worden voor publiek en verkeer, zowel er overheen als onderdoor.  ;)

MvG,

Timaximus.
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #216 Gepost op: 25 maart 2018, 18:02:30 »
Hallo allemaal,

Dank wederom voor de complimenten  (y)



Alleen is het viaduct met zulke dergelijke grote betonrot en zichtbare scheuren in een staat dat deze per direct afgesloten zou moeten worden voor publiek en verkeer, zowel er overheen als onderdoor.  ;)


@ Timaximus:

Jouw bovenstaande opmerking bewaar ik even daar deze onderdeel is van het tweede gedeelte van de scenery in wording rondom de brug. :)


Wordt vervolgd dus...

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #217 Gepost op: 25 maart 2018, 20:28:24 »
Bouwkeet ernaast en wat steigers en klaar  :angel:

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #218 Gepost op: 23 juni 2018, 17:05:47 »
Daar zal te zijner tijd aan worden gewerkt....en ook aan heel wat andere dingen...maar nu even niet...


In afwachting van het winterseizoen 141 447-3 en 140 195-9:




Groet,

Sven

« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2018, 23:52:39 door Bert van Gelder »

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3798
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #219 Gepost op: 23 juni 2018, 21:28:23 »
Leuk om weer wat van je te lezen en zien Sven!

Ben je nu volledig in zomerstop of zijn er toch nog wat projectjes gaande?

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #220 Gepost op: 24 juni 2018, 13:33:56 »
Hoi Jelmer en allemaal,

Eigenlijk zomerstop, maar vanwege het wat mindere weer de andere hobby's even opzij geschoven en weer de treinenkamer ingedoken.
Bovendien heb ik na het zien van de prachtige voorserie BR 120.0 (tijdens een bezoek aan het DB-Museum te Koblenz-Luetzel vorige week) weer wat inspiratie opgedaan om mijn H0 120.0 weer eens uitvoerig te bekijken.

Eerlijk gezegd bekijk ik het stokoude Fleischmann exemplaar altijd met wat gemengde gevoelens:
Ik heb er van alles aan gedaan om er iets van te maken maar het blijft bij gebrek aan beter een "oldie" uit de zeventiger jaren. Zo heb ik de aandrijving (op slechts één draaistel!) naar Faulhaber omgebouwd, de aansturing gedigitaliseerd met sounddecoder en de verlichting omgebouwd met tweekleuren-LED. Verder is er wat aan het uiterlijk gedaan om de loc een beetje te laten "bijblijven" met de rest van het voertuigpark, maar de lelijke tweedelige lockast met de aangegoten handgrepen op de fronten en naast de deuren zijn lastig te verhelpen.

Waarom zijn er zoveel dubbel-ontwikkeling in modelbaanland, maar is er geen fatsoenlijke BR 120.0 in H0 te krijgen?
LS Models heeft al jaren geleden iets moois beloofd maar nooit ten uitvoer gebracht.
Mätrix blijft qua techniek en uitvoering achter. Op basis van de technisch goed lopende 22603/22604 is helaas nooit een voorserie uitgebracht. Van de andere voorseries bestaan vooralsnog alleen locs met slechts één aangedreven draaistel. Bovendien is hierbij de lockast van de voorserie op de draaistellen van een serie-loc geplant. 
ACME durf ik na behoorlijk wat slechte recencies betreffende de techniek/rij-eigenschappen en de nazorg (reserve-onderdelen) niet aan. Bovendien vind ik de prijs wel érg fors voor een 4-assige eloc.
Lima had reeds mooie dubbele cardanaandrijving maar een bedaagde opbouw.

Voor Roco/Piko/LSM ligt hier toch een prachtige mogelijkheid om nu eens eindelijk een optisch en technisch deugdelijk exemplaar uit te brengen?
Wellicht ga ik het nog in dít leven nog meemaken... ;)   

Nog wat pics...

120 001-2 voor de loods BW Waldberg:




Op het eerste gezicht lijkt het nog wat. Zodra je even wat beter kijkt valt de lelijke tweedeling van de locomotiefkast en de aangegoten handgrepen onmiddelijk op:



Hier met ingeschakelde sluitseinlampen. De draaistellen en de dakuitrusting zijn eigenlijk nog prima:



De "verspringingen" in de handgrepen naast de deuren zijn helaas niet te verhelpen:


Hier het sein vrij "Ra12" om het depot uit te mogen rangeren:



In Rusland gaan ze zo weer voetballen...Groetjes uit Waldberg
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2018, 13:36:16 door waldberg »

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5802
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #221 Gepost op: 24 juni 2018, 16:40:05 »
Ik volgdit al vanaf je start
Je bouwt hele mooie dingen
Maar wat ik nergens kan vinden een baanplan
Dan hebben we een beetje orientatie waar wat gebouwd is

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #222 Gepost op: 24 juni 2018, 19:20:15 »
Hoi Jerry,

Bedankt voor jouw reactie.  (y)

Een compleet baanplan van het geheel is er helaas niet. Je zult het met de omschrijving van de baan in de hier neergeschreven tekst en/of de bijgaande foto's moeten doen. Sorry..  :-\


Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 22187
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #223 Gepost op: 24 juni 2018, 19:25:13 »
Hoi Sven,

Wat een prachtige loods op de foto van een paar posts terug  (y)
Het zal wel eigenbouw zijn want ik ken hem niet.
Dit zien we graag!
Met vriendelijke groet,
Wim

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #224 Gepost op: 24 juni 2018, 19:38:43 »
Hoi Wim,

Dat is een wat aangepaste "Wagenhalle" van de firma Faller.