Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorwegmuseum krimpt collectie in door martijnhaman
Vandaag om 13:34:00
Locatie van foto gezocht door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:21:13
Sikje 225 door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:01:10
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 12:57:33
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 12:42:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 12:19:17
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door shay59
Vandaag om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 11:44:03
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:35:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 11:16:52
Lima IRM pimpen door Railpassie
Vandaag om 11:13:09
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 10:47:08
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 09:10:56
digitaal veranderd in 15 jaar door HeRo
Vandaag om 09:05:42
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:58:50
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 08:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 07:43:21
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door HJ
Vandaag om 06:03:37
Ronald doet de Fork Challenge! door Lobomotion69
Vandaag om 04:30:00
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Miniature Holland
Vandaag om 03:47:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
17 July 2025, 22:57:41
DCM motor van Märklin demonteren. door Martijn193
17 July 2025, 22:11:30
De Projecten van RetroJack door RetroJack
17 July 2025, 21:20:38
  

Auteur Topic: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0  (gelezen 120366 keer)

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4695
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #210 Gepost op: 24 March 2018, 12:06:34 »
Vooral doorgaan  (y) (y)

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5208
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #211 Gepost op: 24 March 2018, 21:46:58 »
Indrukwekkend hoe mooi!

Groeten,
Jelmer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

wimk

  • Offline Offline
  • Berichten: 827
    • kusee.nl
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #212 Gepost op: 24 March 2018, 22:06:34 »
Prachtige foto's. Soms zit ik me af te vragen of ik naar model of naar werkelijkheid aan het kijken ben
Mijn complimenten voor dit fraais.
Wim K

OpaMarc

  • Offline Offline
  • Berichten: 79
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #213 Gepost op: 25 March 2018, 11:18:46 »
Onwaarschijnlijk realistisch (y)
Mvgr,

Marc

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5919
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #214 Gepost op: 25 March 2018, 12:55:15 »
 (y)
net even doorgelezen
heel mooi gedaan

Timaximus

  • Offline Offline
  • Berichten: 742
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #215 Gepost op: 25 March 2018, 14:01:53 »
Zeer mooi verweerde baan.

En leuke toepassingen van SMD leds. Knap gesoldeerd.

Alleen is het viaduct met zulke dergelijke grote betonrot en zichtbare scheuren in een staat dat deze per direct afgesloten zou moeten worden voor publiek en verkeer, zowel er overheen als onderdoor.  ;)

MvG,

Timaximus.
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #216 Gepost op: 25 March 2018, 18:02:30 »
Hallo allemaal,

Dank wederom voor de complimenten  (y)



Alleen is het viaduct met zulke dergelijke grote betonrot en zichtbare scheuren in een staat dat deze per direct afgesloten zou moeten worden voor publiek en verkeer, zowel er overheen als onderdoor.  ;)


@ Timaximus:

Jouw bovenstaande opmerking bewaar ik even daar deze onderdeel is van het tweede gedeelte van de scenery in wording rondom de brug. :)


Wordt vervolgd dus...

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8159
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #217 Gepost op: 25 March 2018, 20:28:24 »
Bouwkeet ernaast en wat steigers en klaar  :angel:

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #218 Gepost op: 23 June 2018, 17:05:47 »
Daar zal te zijner tijd aan worden gewerkt....en ook aan heel wat andere dingen...maar nu even niet...


In afwachting van het winterseizoen 141 447-3 en 140 195-9:




Groet,

Sven

« Laatst bewerkt op: 20 August 2018, 23:52:39 door Bert van Gelder »

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5208
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #219 Gepost op: 23 June 2018, 21:28:23 »
Leuk om weer wat van je te lezen en zien Sven!

Ben je nu volledig in zomerstop of zijn er toch nog wat projectjes gaande?

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #220 Gepost op: 24 June 2018, 13:33:56 »
Hoi Jelmer en allemaal,

Eigenlijk zomerstop, maar vanwege het wat mindere weer de andere hobby's even opzij geschoven en weer de treinenkamer ingedoken.
Bovendien heb ik na het zien van de prachtige voorserie BR 120.0 (tijdens een bezoek aan het DB-Museum te Koblenz-Luetzel vorige week) weer wat inspiratie opgedaan om mijn H0 120.0 weer eens uitvoerig te bekijken.

Eerlijk gezegd bekijk ik het stokoude Fleischmann exemplaar altijd met wat gemengde gevoelens:
Ik heb er van alles aan gedaan om er iets van te maken maar het blijft bij gebrek aan beter een "oldie" uit de zeventiger jaren. Zo heb ik de aandrijving (op slechts één draaistel!) naar Faulhaber omgebouwd, de aansturing gedigitaliseerd met sounddecoder en de verlichting omgebouwd met tweekleuren-LED. Verder is er wat aan het uiterlijk gedaan om de loc een beetje te laten "bijblijven" met de rest van het voertuigpark, maar de lelijke tweedelige lockast met de aangegoten handgrepen op de fronten en naast de deuren zijn lastig te verhelpen.

Waarom zijn er zoveel dubbel-ontwikkeling in modelbaanland, maar is er geen fatsoenlijke BR 120.0 in H0 te krijgen?
LS Models heeft al jaren geleden iets moois beloofd maar nooit ten uitvoer gebracht.
Mätrix blijft qua techniek en uitvoering achter. Op basis van de technisch goed lopende 22603/22604 is helaas nooit een voorserie uitgebracht. Van de andere voorseries bestaan vooralsnog alleen locs met slechts één aangedreven draaistel. Bovendien is hierbij de lockast van de voorserie op de draaistellen van een serie-loc geplant. 
ACME durf ik na behoorlijk wat slechte recencies betreffende de techniek/rij-eigenschappen en de nazorg (reserve-onderdelen) niet aan. Bovendien vind ik de prijs wel érg fors voor een 4-assige eloc.
Lima had reeds mooie dubbele cardanaandrijving maar een bedaagde opbouw.

Voor Roco/Piko/LSM ligt hier toch een prachtige mogelijkheid om nu eens eindelijk een optisch en technisch deugdelijk exemplaar uit te brengen?
Wellicht ga ik het nog in dít leven nog meemaken... ;)   

Nog wat pics...

120 001-2 voor de loods BW Waldberg:




Op het eerste gezicht lijkt het nog wat. Zodra je even wat beter kijkt valt de lelijke tweedeling van de locomotiefkast en de aangegoten handgrepen onmiddelijk op:



Hier met ingeschakelde sluitseinlampen. De draaistellen en de dakuitrusting zijn eigenlijk nog prima:



De "verspringingen" in de handgrepen naast de deuren zijn helaas niet te verhelpen:


Hier het sein vrij "Ra12" om het depot uit te mogen rangeren:



In Rusland gaan ze zo weer voetballen...Groetjes uit Waldberg
« Laatst bewerkt op: 24 June 2018, 13:36:16 door waldberg »

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5919
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #221 Gepost op: 24 June 2018, 16:40:05 »
Ik volgdit al vanaf je start
Je bouwt hele mooie dingen
Maar wat ik nergens kan vinden een baanplan
Dan hebben we een beetje orientatie waar wat gebouwd is

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #222 Gepost op: 24 June 2018, 19:20:15 »
Hoi Jerry,

Bedankt voor jouw reactie.  (y)

Een compleet baanplan van het geheel is er helaas niet. Je zult het met de omschrijving van de baan in de hier neergeschreven tekst en/of de bijgaande foto's moeten doen. Sorry..  :-\


Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 25983
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #223 Gepost op: 24 June 2018, 19:25:13 »
Hoi Sven,

Wat een prachtige loods op de foto van een paar posts terug  (y)
Het zal wel eigenbouw zijn want ik ken hem niet.
Dit zien we graag!
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #224 Gepost op: 24 June 2018, 19:38:43 »
Hoi Wim,

Dat is een wat aangepaste "Wagenhalle" van de firma Faller.