Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:07:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 17:00:30
Fotodijkje en fotodiorama door Wim Vink
Vandaag om 16:59:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:57:43
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 16:57:00
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 16:47:56
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
Vandaag om 16:41:43
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
Vandaag om 16:37:31
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Karben
Vandaag om 16:32:51
De Projecten van RetroJack door 741230
Vandaag om 16:31:56
BR290 tandwielkast openen door Henk Veenstra
Vandaag om 16:13:22
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ronald69
Vandaag om 15:59:21
Lasersnijder voor karton door Henry Stelling
Vandaag om 15:52:40
vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 15:51:12
NS 8100 in 0 door 1795
Vandaag om 15:25:37
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:52:38
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 14:41:28
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door laurent
Vandaag om 14:33:40
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Huup
Vandaag om 14:23:16
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 14:14:31
Hulp gezocht omgeving Drachten door MOVisser
Vandaag om 14:06:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 12:55:56
mDDM, waarom 3 draaistellen? door V200-G2000
Vandaag om 12:45:07
PPM kranen van Strukton door odaoda
Vandaag om 12:42:45
Re: Bentheimer Eisenbahn vraagje door Eric B
Vandaag om 12:39:49
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Die Bahn
Vandaag om 12:06:35
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:33:19
Rangeren met een pec door Eric B
Vandaag om 10:04:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 08:35:38
Rondom Charlois door spoorijzer
Vandaag om 07:44:53
  

Auteur Topic: Eerste baanplan spoor N  (gelezen 63000 keer)

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #90 Gepost op: 12 June 2018, 12:08:38 »
Als beneden echt een keerlus is hoe zou ik dit dan volgens jullie moeten oplossen om geen keerlus module te gebruiken?

Gr.
Erik

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26876
    • Pagina van klaas
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #91 Gepost op: 12 June 2018, 12:19:49 »
Je kan het keerlusprobleem vermijden door de overloopwissels weg te laten. Waarom zitten die er eigenlijk?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #92 Gepost op: 12 June 2018, 12:25:22 »
Om de treinen ook naar het schaduwstation te laten rijden , daarom heb ik zo overloop wissel er tussen gezet

72sonett

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 2083
    • El Carrilet
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #93 Gepost op: 12 June 2018, 12:34:38 »
Het bovendeel is dubbelspoor, in één richting...  Ga je dan achteruit rijdend naar beneden?
El Carrilet
"te dom om te poepen"
MH

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26876
    • Pagina van klaas
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #94 Gepost op: 12 June 2018, 13:29:16 »
Inderdaad, ik vroeg me ook af hoe de treinenloop dan is.

Als je de zaak toch zo wil laten, waarom wil je het dan zonder keerlusmodule oplossen?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #95 Gepost op: 12 June 2018, 13:45:53 »
Ik ga vanavond verder bestuderen om te kijken hoe ik het ga oplossen  .

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #96 Gepost op: 12 June 2018, 21:26:55 »
Ik heb het station gedeelte beetje veranderd er is een klein uitwijk spoor gekomen voor de loc te kunnen keren om naar het schaduw station te gaan en enkel op de blauwe sporen wordt er in 2 richtingen gereden .

Overzicht van de kleuren.
Paars : komt van het schaduwstation en gaat naar het hoofdstation.
Rood  : komt van het hoofd station en gaat naar het schaduwstation.
Geel   : stations sporen.
Blauw : stations sporen + een kleine uitwijk spoor en om aan de andere kant van de trein weer aan te kunnen koppelen.
Oranje : sluit aan op het paarse spoor.
Groen : sluit aan op het rode spoor.

Ik heb met de computer muis de binnenkant van de oranje rails gevolgd en volgens mij zit daar geen keerlus nu in en ik zie ook geen keerlus in de schaduwstation , misschien zit hij er wel maar dan zit deze heel goed verstopt.

 

Mvg
Erik

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #97 Gepost op: 12 June 2018, 21:32:59 »
Oja belangrijke info misschien nog.

Ik ga peco  N rails code 55  gebruiken besturing is de roco multiemuis samen met expressnetLI en koploper.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26876
    • Pagina van klaas
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #98 Gepost op: 12 June 2018, 21:43:39 »
Er zit nog steeds een keerlus in. Je hebt de wisselverbinding alleen maar verplaatst.
Maak eens een denkbeeldige rit. Begin linksboven bij de twee rode wissels. Rij via het rode spoor naar het schaduwstation en kom terug via het paarse spoor. Over de wisselverbinding rij je dan naar het punt tussen de twee rode wissels. Je staat nu op het punt waar je vertrok, maar wel met je loc andersom.

Het type rails en het besturingssysteem doen er niks toe. Het gaat in dit geval om de structuur van het sporenplan.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #99 Gepost op: 12 June 2018, 21:59:46 »
Inderdaad ik heb hier thuis nog een printplaat voor een keerlus module te maken moet alleen de losse componenten kopen en ik kan die toch in het schaduwstation aansluiten alleen de vraag is waar?

Erik

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26876
    • Pagina van klaas
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #100 Gepost op: 12 June 2018, 23:06:52 »
Voor de plaatsing van de keerlus heb je ruimte zat. Het kan in het rode spoor vanaf de kruising tot aan het eerste wissel dat je tegenkomt in het schaduwstation. Of in het paarse spoor vanaf het wissel waar het oranje spoor aftakt tot aan het eerste wissel dat je tegenkomt in het schaduwstation. In beide trajecten kan je een plaats kiezen die voor de montage het makkelijkst uitkomt.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #101 Gepost op: 19 June 2018, 20:06:55 »
Zo mijn hoek is opgeruimd de baanplan ligt klaar laat jet weekend maar komen zodat ik de eerste meter rails kan plaatsen.



Mvg
Erik

lex stoom

  • Niet gehinderd door enige vorm van kennis
  • Offline Offline
  • Berichten: 62
  • stoom en diesel
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #102 Gepost op: 19 June 2018, 22:00:28 »

  Vraagje hoe rij je eigenlijk terug naar je schaduwstation zonder achteruit te rijden  ??? ??? ???


  met vr grt Alex.

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #103 Gepost op: 22 June 2018, 23:00:47 »
Ik heb het hoofd station iets aangepast zo heb ik van de gele midden spoor wat in 2 richting verkeer wordt aangesloten op het rode spoor , en ik heb onderaan 1 extra spoor bij gemaakt , normaal gezien zou ik niet in de problemen moeten komen met de 2 sporen die naar en van het schaduwstation komen.



mvg
Erik

P.S Hopelijk is er nu geen keerlus probleem met deze kleine aanpassing
« Laatst bewerkt op: 22 June 2018, 23:08:46 door Erik »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26876
    • Pagina van klaas
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #104 Gepost op: 22 June 2018, 23:31:57 »
Nog steeds een keerlus, maar geen probleem. Met een keerlusmodule eenvoudig op te lossen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.