Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:37:30
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards door daan2353
Vandaag om 00:28:35
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door daan2353
03 December 2025, 23:50:58
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Ronald A.
03 December 2025, 23:40:37
Piko blauwe 1000 door Benelux795
03 December 2025, 23:38:23
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
03 December 2025, 23:29:01
Platine vraag door MadhouseNL
03 December 2025, 23:28:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
03 December 2025, 23:22:36
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ronald A.
03 December 2025, 23:19:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
03 December 2025, 22:49:56
Da's Daz 2 door Huup
03 December 2025, 22:40:08
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
03 December 2025, 22:21:37
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
03 December 2025, 22:19:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
03 December 2025, 22:18:59
13 en 14 december Christmas-Express door Seinhuis
03 December 2025, 21:30:50
Rail away door Huup
03 December 2025, 21:28:59
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
03 December 2025, 20:36:08
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
03 December 2025, 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
03 December 2025, 20:19:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
03 December 2025, 19:22:02
W.V. Kalender 2026 door puntenglijder
03 December 2025, 19:18:38
US diorama in H0 door Ronald Halma
03 December 2025, 19:17:26
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Frank 123
03 December 2025, 19:03:52
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door 1200blauw
03 December 2025, 18:07:08
Roco 290 digtaliseren door Ferdinand Bogman
03 December 2025, 17:47:00
Raadplaatje door hervé
03 December 2025, 17:06:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
03 December 2025, 16:26:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door g-j
03 December 2025, 16:21:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
03 December 2025, 15:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
03 December 2025, 14:08:37
  

Auteur Topic: The Intercontinental Railroad Company  (gelezen 49232 keer)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #45 Gepost op: 21 January 2018, 14:13:04 »

Mn VT11.5 stond in de boekenkast op ca 1,65m hoogte. Tijdens afstoffen van planken daarboven, staande op kruk, veegde schoonmaakster met haar boezem het hele treinstel de afgrond in. Resultaat: een doosje onderdelen, gelukkig compleet. Achterzijde zamac onderstel van een van de motorwagens beetje verbogen maar niet tè.
Eigenlijk kwam het me heel goed uit want ik wilde al een tijdje de interieurs en draaistellen een kwastje geven en de wielen van hun glimmer afhelpen.
Handgrepen bij de deuren komen t.z.t. als het ding zijn definitieve plek op de Inter-Continental heeft gevonden.
Maar wat ben ik blij met die Humbrol 110! Verdund in de thinner echt de perfecte kleur voor draaistellen, wielen, apparaten  onder de wagenbak.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8135
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #46 Gepost op: 21 January 2018, 16:40:35 »
Ben ik effe blij dat ik geen schoonmaakster heb  :o

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #47 Gepost op: 21 January 2018, 17:36:21 »
Serieus. Je weet niet wat je mist. Zeker met een zo’n boezem.

Weer eens wat anders dan met de bezem. :laugh:
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #48 Gepost op: 21 January 2018, 22:11:16 »
o, o dit gaat helemaal de verkeerde kant uit, had nooit over "mammalian protuberances" (Zappa) moeten beginnen. Maar ja dat treinstel lag toch echt aan duigen.

Heb er zojuist twee Zimo sounddecoders oudere type voor besteld (voor het treinstel dan hè) met het geluid er al ingestopt door verkoper. Leuk projectje.

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7180
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #49 Gepost op: 21 January 2018, 22:56:59 »
Ach, als je conceptual continuity maar in orde is.
Dat is toch de crunch of the biscuit, mijn waarde.

Zo, nu nog even een imaginaire gitaarsolo pielen,
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #50 Gepost op: 21 January 2018, 23:05:12 »
jaja, the torture goes on...  goeie arbeidsvitaminen zijn dat ;-)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #51 Gepost op: 08 February 2018, 11:52:52 »

Een kleine stap voor de modeltreinhobbyist maar een grote stap voor de Intercontinental Railroad, de eerste wisselstraten. Het ligt allemaal nog los, eerst maar eens precies de plaats bepalen.  No fornicate-ups this time, please.
Bij de doodlopende opstelsporen (naar de camera toe) toch maar een spoor erbij om het beschikbare oppervlak volledig uit te melken. Ik had nog een rechts wissel over, helaas geen links maar wat zou het.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #52 Gepost op: 12 February 2018, 17:14:16 »
Nog even wat droogzwemmen:

Het DEV rijtuig, een Jouef B10c10, staat na een beetje vijlen een millimeter lager op zn pootjes, op de juiste hoogte.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8135
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #53 Gepost op: 17 March 2018, 22:05:39 »
Ik kwam deze toevallig tegen, die vindt jij ook vast wel leuk :)

https://flic.kr/p/4Bz4TM

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #54 Gepost op: 26 April 2018, 10:45:52 »
Bloed, zweet, blaren en niet echt superstrak maar het gaat de goede kant uit, de eerste 13 wissels liggen.

 


En meteen verschijnen er locomotieven op de rails, als een soort onkruid. Hier een Pennsy line-up met een verdwaalde Erie Berkshire ertussen.


clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #55 Gepost op: 26 April 2018, 10:47:32 »
Ik kwam deze toevallig tegen, die vindt jij ook vast wel leuk :)

https://flic.kr/p/4Bz4TM

Ja, de foto's van Gerard van Vliet,
wie kent ze niet? ;-)

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4311
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #56 Gepost op: 26 April 2018, 14:44:05 »
Mooi Diederik

Ik zie dat ik niet al je broadway limited rijtuigen heb gekocht ;-) Ik kom wel eens kijken naar die mooie samenstellingen als je spoor ligt.

Welke Pennsylvania loks zijn dat ?

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #57 Gepost op: 26 April 2018, 19:26:56 »
Van voor naar achter een K4s van Broadway Limited, T1 (idem), RF-16 Sharknose (idem), Erie S1 van - naam vergeten, Fukojama of zoiets, messing import uit Korea, jaren '80 en achteraan een Mätrix GG1. Vies kleurtje bruin heeft dat ding eigenlijk, het lijkt soms meer paars.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #58 Gepost op: 27 April 2018, 09:37:09 »
Schakelpaneel, om ook zonder computer de boel beetje handig te kunnen bedienen.

Nu nog even het echte werk: 16 knopjes en 32 ledjes aansluiten. En misschien ook ledjes aan de bezetmelders, straks verdwijnt dit niveau uit zicht.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #59 Gepost op: 27 June 2018, 22:41:27 »
Het plaatje waar ik het schakelpaneel op geschilderd heb, bleek 1mm te dik. Schakelaartjes kunnen nèt niet vastgeschroefd. Nu kan ik ze wel gaan lijmen, maar, hm, niet ideaal.:'( 
Intussen maar wat aan het weatheren geslagen, een aardig treintje, 12 bakken, met rijtuigen van R37, (UIC-Y 4x B10, 2xA9 C160) Ree (UIC-Y B groen, 2x korte DEV B10), Roco (DEV Dds, C160), Jouef HJ (DEV B10 C160), LS Models (GrilExpress).
Voor het eerst de airbrush gebruikt, bevalt prima! Van alle rijtuigen de wielen en draaistellen demonteren, wielen eruit halen, wielen tussen twee latjes geklemd, de 96 wielen zaten in 5 minuten in de verf! (vgl, met de kwast, 1,5 uur) En beter ook! Wielen uit de draaistellen van REE en R37 halen is wel een crime, maar vooral bij R37 helaas onvermijdeliljk, de rijtuigen uit de eerste serie hebben echt fel glimmende wielen. 



En twee passagiers in het REE UIC-rijtuig geplakt, nadat ik ongeveer 1/2 van hun lichaam af had gevijld. Nu zitten ze keurig met hun hoofden ter hoogte van de hoofdsteunen. Zó hoort het dus, jongens!  :police: :angel: ;)
 
Een volgende stap, die ik nog niet durf te zetten, is het weatheren van de daken.