Doel:€250.00
Donaties:€125.00

Per saldo:€-125.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-11-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Digitaal starten met beperkt elektrotechnische kennis - welk systeem? door AlbertG
Vandaag om 11:20:14
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 11:12:15
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door nkob
Vandaag om 11:09:35
LS NS fiets/bagage rijtuig D/Df van modeltreinexpress exclusief door Reinout van Rees
Vandaag om 11:04:56
Eerste serieuze ervaring met modelbouw - Fotodijkje in aanbouw door Frans Peeters
Vandaag om 11:04:21
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 10:51:47
Rookontwikkeling Suethe in Br 85 trix (22702) Digitaal door Timo
Vandaag om 10:49:58
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 10:47:20
Verzendperikelen door Arnhem1976
Vandaag om 10:39:20
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 10:30:24
Nieuwe dienstregeling NS: bijna alles hetzelfde en nieuwe sprinters door henk
Vandaag om 10:24:17
NS modelbaan Hoekdam H0 door Henk Veenstra
Vandaag om 10:15:36
Mass am See door mass am see
Vandaag om 10:07:02
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Falkenberg
Vandaag om 09:17:23
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
Vandaag om 09:17:05
Roco 63122 front- en sluitseinen. door Timo
Vandaag om 08:51:11
Serre bergbaan, knutselproject van mijn zoon Jamie en mij door Patrick1975
Vandaag om 07:38:44
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 06:20:11
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
15 november 2018, 23:30:05
NS 2801 van MK modelbouwstudio door RobBennis
15 november 2018, 23:27:27
Projekt 083-338 door jerrytrein
15 november 2018, 22:53:25
The Intercontinental Railroad Company door clickmaniac
15 november 2018, 22:50:32
Uit en Thuis, de bouw door DE-II
15 november 2018, 22:39:51
Trams van de HTM in 1/87 door MOVisser
15 november 2018, 22:15:00
Falkensteiner bockerl door Krokodil68
15 november 2018, 22:00:33
  

Auteur Topic: The Intercontinental Railroad Company  (gelezen 9751 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 16205
    • Pagina van klaas
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #30 Gepost op: 06 november 2017, 23:25:12 »
Simpele beginnersvraag: Hoe bevestig je kurk (in dit geval 4mm dik, van de rol) op je tafel? Met lijm verlies je het geluidsdempend effect en voor nietjes is het spul te fragiel...
Lijmen met een flexibele lijm, b.v. boekbinderslijm. En alleen maar lijmen langs de randen, dus niet recht onder de dwarsliggers. Moet je natuurlijk wel vrij nauwkeurig weten waar het spoor komt te liggen.
Het volgende optreden van "Without" is op 23 en 24 februari 2019 in de Zeelandhallen te Goes.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 3592
    • Modeltrein projecten
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #31 Gepost op: 06 november 2017, 23:56:51 »
Montagekit. Dikke rups neerleggen, uitspreiden met kam. Overigens heb ik het gewoon gelijmd, het staat toch maar boven de garage.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 683
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #32 Gepost op: 07 november 2017, 10:04:23 »
Ik ga toch maar voor boekbinder slijm ;-) Dank voor de tip!
 
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 683
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #33 Gepost op: 04 december 2017, 16:26:03 »

En voilá, de D281 in nog-niet-zo-volle glorie. (rails zouden alvast een beginnetje zijn)


gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 683
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #34 Gepost op: 04 december 2017, 16:29:27 »
En een paar jaar eerder zie je in het Nicolas Collection-boekje over de reeks 18 een trein die er ook wel aardig uitziet, heel benieuwd welke dat was. De 2 VSE's en de Vru Brussel-Parijs, de overige vier door naar / van Amsterdam?
« Laatst bewerkt op: 04 december 2017, 16:33:38 door clickmaniac »
gr, Diederik

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #35 Gepost op: 04 december 2017, 17:20:38 »
Mooie treinen, knappe lengtes, beste vaan nodig om er goed mee te kunnen rijden, ben benieuwd  (y)
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Hopen lol

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 683
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #36 Gepost op: 05 december 2017, 01:47:35 »
Ja lekker ruim inderdaad, bijna 100 meter, 14 blokken, als je het hele rondje hebt gereden.  Ik hik nu tegen de wisselstraten van de oostlus aan. Toch maar een 1 op 1 print zien te maken als onderlegger, dat wordt de eerstvolgende opgave.

En ik heb eigenlijk nog geen idee waar alle electronica moet komen! De digitale centrale, de bezetmelders, de keerlusmodules... en hoe (en waaraan?) die vast te timmeren. Misschien kan dat ook later een definitieve plek krijgen. Eerst deze oostlus wissels rails bedraden en testen tot ik een ons weeg.
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 683
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #37 Gepost op: 08 december 2017, 13:34:53 »

Zo dus, ongeveer. Mn buren vroegen of het wel goed ging met me, ja hoor, alleen wat lopen vloeken op irritante software in een windows-computertje. Maar het is gelukt, ik leef nog en het computertje is nog niet tegen de muur gesmeten.
 
A en B: dubbelsporige hoofdlijn
1, 2, 3 en 4: opstelsporen van de lus, beginnen dus (als je rechts rijdt) bij A en eindigen bij B
11, 12 en 13: kopsporen voor treinstellen en trek-duwtreinen. De twee wissels bij de X zijn de 'crossover' waar deze van spoor A naar spoor B gaan.
21, 22, 23 en 24 lange termijn kopsporen voor treinen waarvan de samenstelling gelijk blijft, dus bloktreinen en bijvoorbeeld de Empire State Express.

Dit alles is niveau -1.  Vanaf de rode pijlen kan je er naar binnen kijken, leek me leuk dat je dan een soort diorama van een ondergronds station hebt à la Brussel Centraal. Vandaar de perrons.  De treinenloop zal er niet echt prototypisch zijn maar goed.
Een groot donker hol met langs de tunnelwanden tl-balken, en natuurlijk perronverlichting. En de beveiliging... natuurgetrouw of gewoon wat rode lampjes hier en daar neergezet? ;-) Ik weet nog niet hoever ik dit ga uitwerken.  Want het moet natuurlijk "af" voordat ik niveau "maaiveld" er bovenop ga timmeren.
« Laatst bewerkt op: 08 december 2017, 13:39:44 door clickmaniac »
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 683
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #38 Gepost op: 10 december 2017, 01:21:47 »
Ik denk dat de trein hierboven IC 431 "Molière" is, Gare du Nord v 1744, Keulen a 2249. In het genoemde boekje is een foto van deze trein bij aankomst in Parijs omtrent het middaguur, en exact dezelfde samenstelling (met dezelfde loc ook!!!) 's avonds. De Molière is de enige die het zou kunnen zijn. 

bij aankomst als, volgens mij, IC430 (fotobijschrift heeft het over trein uit Amsterdam... en het was de redacteur kennelijk niet opgevallen dat hij een paar bladzijden eerder een foto van dezelfde trein publiceert - bij de bijschriften in deze boekjes moet zoveel zout dat ze nauwelijks bruikbaar zijn) en

bij vertrek, volgens mij IC431.
« Laatst bewerkt op: 10 december 2017, 01:38:23 door clickmaniac »
gr, Diederik

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 1270
    • Ons plan, Bramsburg-Otisdorf
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #39 Gepost op: 10 december 2017, 07:59:19 »
Mooi stukje sporen plan, ik hou wel van die drukte.
Las net terug dat je dit niet bouwt bij je thuis maar op 45 minuten afstand? Ben je niet bang dat dat een keer te veel word, dat gereis?

Gr.Patrick
Have fun every day, before you know it's..........

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3920
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #40 Gepost op: 10 december 2017, 08:13:32 »
Mooie platen van die treinen  (y)  Ik ga toch ook eens op zoek naar dat boekje  :)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 683
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #41 Gepost op: 10 december 2017, 13:50:13 »
@Patrick, tja wat kan ik zeggen... Het is gewoon een gokje.
De hoofdprijs: een baan met serieuze rijlengtes, minimum boogstraal 110cm, een groot landschap, kortom de baan waar ik al mn hele leven van droom maar kleinere kans dat hij ook echt ooit af zal komen.
De troostprijs: een compromis-baantje thuis in Amsterdam ergens in een kast gepropt, radii 50cm dus gapende gaten tussen locomotieven en tenders, die waarschijnlijk allang "klaar" was geweest. Ik ga voor de hoofdprijs.
Op een klein baantje kan je je helemaal uitleven qua detaillering maar ik ben geen echte modelbouwer, eigenlijk. De treinbaan is geen doel op zich maar een noodzakelijk kwaad om met lange treinen te kunnen scheuren.
 
@Martijn: doen! De boekjes van reeks 15 en 16 zijn ook de moeite waard - veel foto's van wat er op Brussel / Luik -> Parijs reed.
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 683
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #42 Gepost op: 18 december 2017, 01:58:25 »

De Broadway Limited zoekt zijn weg door de wisselstraat aan de ingang van de oostlus. Het papier is qua rij-eigenschappen niet echt een verbetering.
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 683
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #43 Gepost op: 22 december 2017, 11:35:24 »

Zoiets. Waar de rivier stroomt dacht ik langs de oevers een sleuf te maken waar een spiegel in geschoven kan worden. Dus eerst de achterwand van de juiste kleur voorzien, misschien  een doek of laken op de spanten spannen / nieten / plakken.   
De blauwe deels gestippelde lus links is de 4-sporige Oostlus waarvan je de ingang op de foto's hierboven ziet.
De deels gestippelde lus in het rood, rechts, is de Westlus. Slingert zich om de klimspiraal heen.
Deze heeft maar 2 sporen, maar die zijn (net als in de Oostlus) wel lang genoeg voor 2 treinen van 510cm. Dus op de stand-by opstelsporen 12 treinen. Dan heb je nog de stand-by kopsporen 3x3 meter in de Oostlus, 2x2,5 meter in de Westlus.
En in de klimspiraal nog 2 inhaalsporen, voor elke richting één. Dus 19 treinen ready to go, waarvan minstens 5 treinstellen / trek-duwtreinen.
Daarnaast nog 4 "lange termijn" opstelsporen op niveau -1, bereikbaar via spoor 4 van de Oostlus.
« Laatst bewerkt op: 22 december 2017, 11:53:42 door clickmaniac »
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 683
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #44 Gepost op: 22 december 2017, 12:02:28 »
Zie nu dat er geen bal klopt van die tekening. Ingang Oostlus en begin klimspiraal liggen in werkelijkheid maar 1,5 meter uit elkaar. Dat krijg je als je uit het hoofd gaat tekenen: wishful thinking!
Maar het gaat om het idee. Als ik maximaal 50cm radius had en 6 meter lengte had het er zo uitgezien.
gr, Diederik