Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

365 "Het is weekend foto's" door puntenglijder
Vandaag om 09:16:43
Raadplaatje door RikM
Vandaag om 09:11:32
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door Huup
Vandaag om 09:09:51
Frans loodsje et cetera door Huup
Vandaag om 08:56:40
Iemand ervaring met deze ali express lok printplaten? door Bert55
Vandaag om 08:54:40
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Loki
Vandaag om 08:49:34
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 08:46:39
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 08:35:30
Nachttreinen Oost Europa door laurent
Vandaag om 08:29:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:12:27
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 08:06:17
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door Ronald Halma
Vandaag om 05:02:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door ArjanB
Vandaag om 00:20:54
Heroplage Artitec Plan W? door KNed
14 July 2025, 23:54:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
14 July 2025, 23:19:54
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Treinbestuurder
14 July 2025, 22:04:45
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Paulus
14 July 2025, 21:23:06
Spoor- en tramweg parafernalia door gdh
14 July 2025, 21:17:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
14 July 2025, 20:46:27
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
14 July 2025, 20:31:02
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
14 July 2025, 19:49:49
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door timtrein
14 July 2025, 19:23:18
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
14 July 2025, 19:22:52
Van NS 2439 naar SNCF 62439 door Tedo
14 July 2025, 19:12:00
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Wim Vink
14 July 2025, 17:37:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
14 July 2025, 17:30:08
Piko 2025 door Duikeend
14 July 2025, 16:59:12
VERPLAATST: Re: Piko 2025 door Duikeend
14 July 2025, 16:57:27
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Karben
14 July 2025, 16:54:49
VERPLAATST: Klein baantje 1200x1200mm door Duikeend
14 July 2025, 16:40:26
  

Auteur Topic: The Intercontinental Railroad Company  (gelezen 46290 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26630
    • Pagina van klaas
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #30 Gepost op: 06 November 2017, 23:25:12 »
Simpele beginnersvraag: Hoe bevestig je kurk (in dit geval 4mm dik, van de rol) op je tafel? Met lijm verlies je het geluidsdempend effect en voor nietjes is het spul te fragiel...
Lijmen met een flexibele lijm, b.v. boekbinderslijm. En alleen maar lijmen langs de randen, dus niet recht onder de dwarsliggers. Moet je natuurlijk wel vrij nauwkeurig weten waar het spoor komt te liggen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #31 Gepost op: 06 November 2017, 23:56:51 »
Montagekit. Dikke rups neerleggen, uitspreiden met kam. Overigens heb ik het gewoon gelijmd, het staat toch maar boven de garage.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #32 Gepost op: 07 November 2017, 10:04:23 »
Ik ga toch maar voor boekbinder slijm ;-) Dank voor de tip!
 

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #33 Gepost op: 04 December 2017, 16:26:03 »

En voilá, de D281 in nog-niet-zo-volle glorie. (rails zouden alvast een beginnetje zijn)



clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #34 Gepost op: 04 December 2017, 16:29:27 »
En een paar jaar eerder zie je in het Nicolas Collection-boekje over de reeks 18 een trein die er ook wel aardig uitziet, heel benieuwd welke dat was. De 2 VSE's en de Vru Brussel-Parijs, de overige vier door naar / van Amsterdam?
« Laatst bewerkt op: 04 December 2017, 16:33:38 door clickmaniac »

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1598
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #35 Gepost op: 04 December 2017, 17:20:38 »
Mooie treinen, knappe lengtes, beste vaan nodig om er goed mee te kunnen rijden, ben benieuwd  (y)
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #36 Gepost op: 05 December 2017, 01:47:35 »
Ja lekker ruim inderdaad, bijna 100 meter, 14 blokken, als je het hele rondje hebt gereden.  Ik hik nu tegen de wisselstraten van de oostlus aan. Toch maar een 1 op 1 print zien te maken als onderlegger, dat wordt de eerstvolgende opgave.

En ik heb eigenlijk nog geen idee waar alle electronica moet komen! De digitale centrale, de bezetmelders, de keerlusmodules... en hoe (en waaraan?) die vast te timmeren. Misschien kan dat ook later een definitieve plek krijgen. Eerst deze oostlus wissels rails bedraden en testen tot ik een ons weeg.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #37 Gepost op: 08 December 2017, 13:34:53 »

Zo dus, ongeveer. Mn buren vroegen of het wel goed ging met me, ja hoor, alleen wat lopen vloeken op irritante software in een windows-computertje. Maar het is gelukt, ik leef nog en het computertje is nog niet tegen de muur gesmeten.
 
A en B: dubbelsporige hoofdlijn
1, 2, 3 en 4: opstelsporen van de lus, beginnen dus (als je rechts rijdt) bij A en eindigen bij B
11, 12 en 13: kopsporen voor treinstellen en trek-duwtreinen. De twee wissels bij de X zijn de 'crossover' waar deze van spoor A naar spoor B gaan.
21, 22, 23 en 24 lange termijn kopsporen voor treinen waarvan de samenstelling gelijk blijft, dus bloktreinen en bijvoorbeeld de Empire State Express.

Dit alles is niveau -1.  Vanaf de rode pijlen kan je er naar binnen kijken, leek me leuk dat je dan een soort diorama van een ondergronds station hebt à la Brussel Centraal. Vandaar de perrons.  De treinenloop zal er niet echt prototypisch zijn maar goed.
Een groot donker hol met langs de tunnelwanden tl-balken, en natuurlijk perronverlichting. En de beveiliging... natuurgetrouw of gewoon wat rode lampjes hier en daar neergezet? ;-) Ik weet nog niet hoever ik dit ga uitwerken.  Want het moet natuurlijk "af" voordat ik niveau "maaiveld" er bovenop ga timmeren.
« Laatst bewerkt op: 08 December 2017, 13:39:44 door clickmaniac »

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #38 Gepost op: 10 December 2017, 01:21:47 »
Ik denk dat de trein hierboven IC 431 "Molière" is, Gare du Nord v 1744, Keulen a 2249. In het genoemde boekje is een foto van deze trein bij aankomst in Parijs omtrent het middaguur, en exact dezelfde samenstelling (met dezelfde loc ook!!!) 's avonds. De Molière is de enige die het zou kunnen zijn. 

bij aankomst als, volgens mij, IC430 (fotobijschrift heeft het over trein uit Amsterdam... en het was de redacteur kennelijk niet opgevallen dat hij een paar bladzijden eerder een foto van dezelfde trein publiceert - bij de bijschriften in deze boekjes moet zoveel zout dat ze nauwelijks bruikbaar zijn) en

bij vertrek, volgens mij IC431.
« Laatst bewerkt op: 10 December 2017, 01:38:23 door clickmaniac »

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 2332
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #39 Gepost op: 10 December 2017, 07:59:19 »
Mooi stukje sporen plan, ik hou wel van die drukte.
Las net terug dat je dit niet bouwt bij je thuis maar op 45 minuten afstand? Ben je niet bang dat dat een keer te veel word, dat gereis?

Gr.Patrick
Have fun every day, before you know it's..........

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8159
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #40 Gepost op: 10 December 2017, 08:13:32 »
Mooie platen van die treinen  (y)  Ik ga toch ook eens op zoek naar dat boekje  :)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #41 Gepost op: 10 December 2017, 13:50:13 »
@Patrick, tja wat kan ik zeggen... Het is gewoon een gokje.
De hoofdprijs: een baan met serieuze rijlengtes, minimum boogstraal 110cm, een groot landschap, kortom de baan waar ik al mn hele leven van droom maar kleinere kans dat hij ook echt ooit af zal komen.
De troostprijs: een compromis-baantje thuis in Amsterdam ergens in een kast gepropt, radii 50cm dus gapende gaten tussen locomotieven en tenders, die waarschijnlijk allang "klaar" was geweest. Ik ga voor de hoofdprijs.
Op een klein baantje kan je je helemaal uitleven qua detaillering maar ik ben geen echte modelbouwer, eigenlijk. De treinbaan is geen doel op zich maar een noodzakelijk kwaad om met lange treinen te kunnen scheuren.
 
@Martijn: doen! De boekjes van reeks 15 en 16 zijn ook de moeite waard - veel foto's van wat er op Brussel / Luik -> Parijs reed.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #42 Gepost op: 18 December 2017, 01:58:25 »

De Broadway Limited zoekt zijn weg door de wisselstraat aan de ingang van de oostlus. Het papier is qua rij-eigenschappen niet echt een verbetering.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #43 Gepost op: 22 December 2017, 11:35:24 »

Zoiets. Waar de rivier stroomt dacht ik langs de oevers een sleuf te maken waar een spiegel in geschoven kan worden. Dus eerst de achterwand van de juiste kleur voorzien, misschien  een doek of laken op de spanten spannen / nieten / plakken.   
De blauwe deels gestippelde lus links is de 4-sporige Oostlus waarvan je de ingang op de foto's hierboven ziet.
De deels gestippelde lus in het rood, rechts, is de Westlus. Slingert zich om de klimspiraal heen.
Deze heeft maar 2 sporen, maar die zijn (net als in de Oostlus) wel lang genoeg voor 2 treinen van 510cm. Dus op de stand-by opstelsporen 12 treinen. Dan heb je nog de stand-by kopsporen 3x3 meter in de Oostlus, 2x2,5 meter in de Westlus.
En in de klimspiraal nog 2 inhaalsporen, voor elke richting één. Dus 19 treinen ready to go, waarvan minstens 5 treinstellen / trek-duwtreinen.
Daarnaast nog 4 "lange termijn" opstelsporen op niveau -1, bereikbaar via spoor 4 van de Oostlus.
« Laatst bewerkt op: 22 December 2017, 11:53:42 door clickmaniac »

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #44 Gepost op: 22 December 2017, 12:02:28 »
Zie nu dat er geen bal klopt van die tekening. Ingang Oostlus en begin klimspiraal liggen in werkelijkheid maar 1,5 meter uit elkaar. Dat krijg je als je uit het hoofd gaat tekenen: wishful thinking!
Maar het gaat om het idee. Als ik maximaal 50cm radius had en 6 meter lengte had het er zo uitgezien.