Doel:€250.00
Donaties:€90.00

Per saldo:€-160.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sluiting traject Geldermalsen-Elst? door Quinzeedied
Vandaag om 14:53:50
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door Ronald Hofmeester
Vandaag om 14:49:01
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door HIJ
Vandaag om 14:47:54
Modelbouwshow 2019 Zeelandhallen door Gerard van de Weijer
Vandaag om 14:46:58
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door JaJo
Vandaag om 14:24:08
Verbouwing Magic Train (schaal 0e) door Wim Corduwener
Vandaag om 14:18:22
Schwarzwald boerderij door Peter74
Vandaag om 14:09:44
Nederlandse hulpverleningsvoertuigen in model door Jamie
Vandaag om 13:58:01
De Hondsrugbaan, H0 door Martin Hornis
Vandaag om 13:50:50
Diorama in Wijnkist door wouter-
Vandaag om 13:34:06
Rail 2019 Houten 22-23-24 februari door Martin Hornis
Vandaag om 13:29:10
's-Heer Heinkenspolder door Reinier Z.
Vandaag om 12:51:44
Dat overkomt mij niet. door nighttrain1
Vandaag om 12:49:50
Woudstervenen in wording door Hielke
Vandaag om 12:47:31
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door ruudns
Vandaag om 12:44:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door bollen neus
Vandaag om 12:37:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Biessendorf
Vandaag om 12:36:30
Pret met Arduino door RudyB
Vandaag om 11:59:11
Een oude Roco E44 in een nieuw jasje door Peter74
Vandaag om 11:16:03
Fleischmann Pendolino digitaliseren, vragen over decoder door Eenerspoor
Vandaag om 11:13:01
PWM controller via ali-express door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:07:30
MB-module: "L'Esimé" door St00mboy
Vandaag om 10:54:00
Niet alle functies van diversen Roco loc's werken via MultiMaus 10810 (v1.04) door FHJ Seller
Vandaag om 10:48:12
EifelBurgenBahn door jerrytrein
Vandaag om 10:47:51
Jos en Sven bouwen een nieuw H0e diorama voor Rail 2019 door St00mboy
Vandaag om 10:19:31
Vraagje over geluidisolatie door duikeend
Vandaag om 09:37:26
Roco 62231, lok. Wielen draaien wel, maar rijdt niet. door oudebiels
Vandaag om 09:18:14
Lima Hondekop komt moeizaam in beweging door Stuurman Wil
Vandaag om 09:17:36
NS bestelt 88 extra sprinters door Sander.
Vandaag om 08:13:26
Raadplaatje door Vierkant
Vandaag om 07:40:38
  

Auteur Topic: The Intercontinental Railroad Company  (gelezen 11317 keer)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #15 Gepost op: 21 juni 2017, 17:59:31 »
En waar de klimspiraal op komt, ziet er ongeveer zo uit:



Sent from my iPhone using Tapatalk
gr, Diederik

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 5162
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #16 Gepost op: 21 juni 2017, 18:18:03 »
Oei........dit wordt een heel flink baan  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #17 Gepost op: 07 juli 2017, 15:33:25 »
Dilemma.

Na een paar weken elders met knagende twijfel in achterhoofd gisteren nog even nagemeten en jawel hoor: het onderste niveau, waarvan het timmerwerk zo'n beetje klaar is, had eigenlijk een flink stuk lager moeten zitten.

M•rde alors. Sch**sse.

Zoals het nu is, wordt het een 7-sporig schaduwstation met plafondhoogte van 17 cm. Minus geluidsisolatie en rails: 15,5 cm. Minus een geparkeerde trein: 9cm, om hand, pols en arm doorheen te wriemelen. En dat is tussen de spantjes, onder de spantjes wordt het nog minder. Als ik tenminste het modelniveau +1 op ooghoogte vanuit mijn luie stoel wil kunnen bekijken. En dat wil ik.

Hoogte was gebaseerd op reeds bestaande tafel. Lekker makkelijk, dacht ik nog.

Dus, wat te doen? Gewoon dóór, en ermee leren leven?

Of slopen, verbouwen, demonteren, poten afzagen? Er ligt nog nèt geen rails...
gr, Diederik

Ronald Halma

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 10042
  • Live your life as you please!
    • Team USA Metusa Junction
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #18 Gepost op: 07 juli 2017, 15:35:57 »
Beter nu aanpassen.... later ga je je er echt aan irriteren en moet je misschien veel meer slopen met alle gevolgen van dien.

trainiac

  • Offline Offline
  • Berichten: 71
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #19 Gepost op: 07 juli 2017, 15:48:55 »
Wat een prachtige grote ruimte!

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #20 Gepost op: 07 juli 2017, 16:49:53 »
@Ronald - had net een ei van Columbus-moment: de stoel verhogen. En dan meteen 20 cm... 29 cm om met je hand over geparkeerd materieel te gaan is toch o.k.?
@trainiac: ja echt. Alleen jammer van die ruimte dat er een enorme groene heuvel in komt... weg ruimte ;-) 
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #21 Gepost op: 07 juli 2017, 16:52:41 »
of nee dat ei kan toch de prullebak in: elke cm omhoog is ook een cm naar binnen ivm het dak. En hou ik niet genoeg ruimte over voor ruime lus op niveau +1, boven het schaduwstation.

Aanpassen dus. Je hebt gelijk. Beter ten halve gekeerd etc. Tra lala lala... en we gaan nog niet naar huis, nog lange niet etc etc
gr, Diederik

Ronald Halma

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 10042
  • Live your life as you please!
    • Team USA Metusa Junction
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #22 Gepost op: 07 juli 2017, 16:57:42 »
Hobby hé?  ;D ;)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #23 Gepost op: 07 juli 2017, 17:02:51 »
 8)
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #24 Gepost op: 28 juli 2017, 16:13:01 »


Na 3 dagen vloeken, zweten en bloeden is alles bijna terug bij waar het 2 weken geleden was. Maar dan 14cm lager.


Sent from my iPhone using Tapatalk
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #25 Gepost op: 30 juli 2017, 19:06:12 »


Onderstel van klimspiraal. Nee dat is niet de vervorming van de lens, die schuine poten, dat is hoe ze toevallig terechtkomen nadat alle kabels gespannen zijn. Kabeltje spannen is altijd nog makkelijker dan netjes timmeren ;-)
Het ziet er lullig uit maar het is zo sterk als een klimrek.
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
  • The perfect is the enemy of the good
The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #26 Gepost op: 19 september 2017, 18:47:59 »
Naamswijziging omdat er ook Amerikaanse treinen komen te rijden. En van dat "quick" komt de laatste tijd niet zoveel meer terecht :-(
Om de moed erin te houden, Models World set 1701 (http://tinyurl.com/ycae9ldw) nageaapt met wat ik al in huis heb. Heb de set toch besteld omdat de oranje kleur van de nieuwe VTU B10'en - als het goed is! - beter past bij de C1 VSE's en VU's van LS Models resp. Roco. En dat i2 Buffetrijtuigje in Railtourkleuren natuurlijk!



Die trein kan er op een andere dag zo hebben uitgezien:
« Laatst bewerkt op: 19 september 2017, 20:39:08 door clickmaniac »
gr, Diederik

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4823
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #27 Gepost op: 19 september 2017, 19:57:34 »
Wat zijn dat toch een laaaaaange lokomotieven.... Mooie combinatie!

Reinout
« Laatst bewerkt op: 19 september 2017, 20:34:46 door Reinout van Rees »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Intercontinental Railroad Company
« Reactie #28 Gepost op: 19 september 2017, 20:35:51 »
tja en ze lijken nóg langer vanwege die korte draaistellen en het krappe engelse omgrenzingsprofiel. Toen waren Europese dromen nog echt groots en optimistich.
« Laatst bewerkt op: 19 september 2017, 20:47:08 door clickmaniac »
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #29 Gepost op: 06 november 2017, 20:56:13 »
Simpele beginnersvraag: Hoe bevestig je kurk (in dit geval 4mm dik, van de rol) op je tafel? Met lijm verlies je het geluidsdempend effect en voor nietjes is het spul te fragiel... 

Voor het overige... ben ik weer iets verder. Het afneembare deel van de oostlus is klaar. Uiteindelijk zal "maaiveld" er zo'n 30cm boven hangen en zal de brug gewoon blijven zitten, maar voor de komende 1000 keer (schatting... ::)) dat ik er nog langsmoet, lijkt het me wel handig niet te hoeven bukken telkens.



Het is me gelukt het klimspiraal-onderstel wat toonbaarder te maken, en ik ben wat aan het experimenteren met de ophanging van het spiraal zelf. Gelaserd 4mm berken triplex vastgeschroefd aan aluminium profiel. Erg zwieberig maar als het op de draadeinden hangt moet het strak genoeg zijn.

Volgende cirkels worden 3-sporig en ga ik met steviger aluminium-profiel maken.
 



« Laatst bewerkt op: 06 november 2017, 21:03:47 door clickmaniac »
gr, Diederik