Opvallend bij de foto's uit 1922-1924 is dat alleen op de foto uit 1923 de bedrijfsnaam van Thomsen's Havenbedrijf op het dak staat.
Die bedrijfsnamen op die daken die ineens weg waren, dat is wel iets wonderlijks. Als ik kijk naar de punten tussen “T.H.B.” en “N.V.”, dan staan die wat “rechtop”, misschien is de fotograaf toch handig bezig geweest met een wel heel vroege versie van Photoshop. Aan de andere kant, de horizontale balk van de H volgt wel heel mooi de vorm van het daklicht. We zullen het misschien nooit weten. Leuk dat op beide foto’s zo te zien hetzelfde schip ligt aangemeerd.
...Die bedrijfsnamen op die daken die ineens weg waren, dat is wel iets wonderlijks. Als ik kijk naar de punten tussen “T.H.B.” en “N.V.”, dan staan die wat “rechtop”, misschien is de fotograaf toch handig bezig geweest met een wel heel vroege versie van Photoshop. Aan de andere kant, de horizontale balk van de H volgt wel heel mooi de vorm van het daklicht. We zullen het misschien nooit weten. Leuk dat op beide foto’s zo te zien hetzelfde schip ligt aangemeerd.
Die bedrijfsnamen op die daken die ineens weg waren, dat is wel iets wonderlijks. Als ik kijk naar de punten tussen “T.H.B.” en “N.V.”, dan staan die wat “rechtop”, misschien is de fotograaf toch handig bezig geweest met een wel heel vroege versie van Photoshop.
Hildo Kropmuseum, Steenwijk.....
Dat Haka gebouw is zeker prachtig. En dan met de goederenwagens ervoor en ernaast. Dat lijkt me in model ook wel leuk. Maar er spoken al zoveel ideeën in mijn hoofd...Verder met de Lekhaven.Lekhaven-kade-Diamond-apr-1946-foto-FH-van-Dijk-NL-RtSA-4117-1976-5032Lekhaven-kade-Diamond-apr-1946-foto-FH-van-Dijk-NL-RtSA-4117-1976-5031-01Lekhaven-kade-Diamond-apr-1946-foto-FH-van-Dijk-NL-RtSA-4117-1976-5033-01