Globaal kun je zeggen dat het spoor lag waar nu de Maasboulevard ligt.
Destijds was er al een station ter plekke van het huidige (uit 1952 stammende halte ) Rotterdam Noord, gelegen aan de "ceintuurbaan" die om de noordelijke en oostelijke delen van de Maastad station DP en Rotterdam Maas verbond.Mijn vraagKlaarblijkelijk reden er ook voor de opening van Rotterdam CS personentreinen via de ceintuurbaan. Reden deze naar Utrecht via de boog thv Woudenstein of waren het slechts enkele treinen per dag die DP en Maas verbonden en was de ceintuurbaan mn voor goederenvervoer, etc. Groet. RonaldZie kaartje post 1.
Interessant, interessant. Dat vraag ik mij ook af. Zelf denk ik niet dat er personentreinen reden over de Ceintuurbaan, de beschikbare perroncapaciteit op DP en Maas lijkt mij te weinig. Rotterdam Noord werd toen volgens mij alleen gebruikt voor internationale treinen van Hoek van Holland naar Noord Duitsland en v.v. De Ceintuurbaan was daarnaast in de eerste plaats aangelegd voor goederenvervoer.
Volgens mij bij Nieuwerkerk is op het gras van een rotonde een jaar of 20 geleden ter herinnering aan de spoorlijn een stuk rail gelegd met aan weerszijden overwegbomen. De rail ligt haaks ten opzichte van het voormalige spoor...Het gaat natuurlijk maar om het idee In het vm station Nieuwerkerk is tegenwoordig horeca gevestigd.Ronald
@ Huup: wat gaat er dan mis in de doka?Negatief niet integraal belicht, foutje gemaakt met ontwikkelaar, stopbad...Gr.Ronald