De zelfde foto maar dan bewerkt. Hier kun je heel herkenbaar zien wat de locatie was van het Maasstation te Rotterdam.
@ Frank: klopt Frank bij 's-Gravenweg.De ceintuurbaan had natuurlijk ook de functie van de route via Hofpleinlijn naar/van de werkplaats Leidschendam.Wanneer reden er "regionale treinen" tussen Gouda en Schiedam?Ronald
Wanneer reden er "regionale treinen" tussen Gouda en Schiedam?
Het lijkt mij dus stug dat er regionale treinen (=stoptreinen?) zouden hebben gereden van Gouda naar Schiedam. Je kon dan niet eens uitstappen in Rotterdam (hoewel ze natuurlijk later Schiedam nog eens hebben omgedoopt in Schiedam-Rotterdam West, maar dat was alleen voor de D-treinen).
Ik geniet van die plaatjes zeg, dat maasstation was dat ongeveer ter hoogte van Tropicana? Ik zie op de laatste foto wel de watertoren in de verte, kan ik me nu geen enkele voorstelling van maken, als je weet hoe het er nu uitziet.Groet Leen,
@ Modellbahnwagen: fantaseren leuk.Dan fantaseer ik dat in mijn geboortejaar dito spitstreinen reden van Den Haag SS via Delft, Schiedam, Rotterdam Noord naar Utrecht.Verbaast me nog steeds dat er nog steeds geen treinen vanuit Brabant rechtstreeks via Rotterdam richting Gouda rijden. Nou ja, vanwege vertragingen snap ik natuurlijk wel dat men de lijnen apart exploiteerd.Realiteit 1974: na de lessen wegens storm geen trein van Delft Zuid richting Schiedam. Na lang wachten naderde uit Schiedam een mat. 46 tweetje... Daarmee zittend op de grond van de bagageafdeling via Den Haag HS en de Hofpkeinlijn naar Rotterdam CS. GroetRonald