Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Vreemd probleem
door
Ruud Teunissen
Vandaag
om 23:22:07
Terugverende koppeling
door
Ronald69
Vandaag
om 23:22:06
Bahnstrecke 5867
door
ruudns
Vandaag
om 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc?
door
hervé
Vandaag
om 22:53:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
Frank 123
Vandaag
om 22:53:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
grossraumwagen
Vandaag
om 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
MOVisser
Vandaag
om 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw.
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:09:30
Lokpilot 4 defect
door
spock
Vandaag
om 21:57:09
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 21:49:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Cegielski
Vandaag
om 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal
door
Rsd1000
Vandaag
om 20:33:08
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 19:57:09
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
MOVisser
Vandaag
om 19:28:31
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065
door
Albert de Heer
Vandaag
om 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Flevodienst 1976
Vandaag
om 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco
door
Dirk
Vandaag
om 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens
door
marco
Vandaag
om 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3
door
Bart van der Meer
Vandaag
om 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 17:13:17
US diorama in H0
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
FransW
Vandaag
om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm?
door
FransW
Vandaag
om 16:17:23
Vitrinekast
door
Hasenwald
Vandaag
om 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Ben
Vandaag
om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen
door
Eric B
Vandaag
om 13:02:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Wat zijn we aan het rijden?
|
Eifelgeschiedenis
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Vorige
-
Volgende
-
1
...
17
18
[
19
]
20
21
...
36
Omlaag
Auteur
Topic: Eifelgeschiedenis (gelezen 194449 keer)
Basilicum
Prae-adviseur
Offline
Berichten: 5398
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #270 Gepost op:
18 January 2016, 20:48:35 »
Moritz duikt weer op. Mooi zo.
Nu eens kijken hoeveel water door de Mosel stroomt, totdat Ludwig weer nieuwe streken in zijn hoofd haalt...
Groet,
Bas
Gelogd
Deining in Dönsdorf
•
Dahinterhofen im Bau
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7751
Forummoderator
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #271 Gepost op:
18 January 2016, 21:55:56 »
Die Moezel is best netjes gekanaliseerd, dus ik denk zelf eigenlijk dat Ludwig in rustiger vaarwater terecht komt. Die heeft het wel verdient als het water de komende tijd niet tot zijn lippen komt.
Nou is het deels ook een kwestie van "wat doen die karakters uit eigen beweging". Ik wilde eerst Claus de wraak laten uitvoeren, maar al vrij rap verscheen Jens in zijn plaats in de planning. Verse machinist, dat paste in het verhaal. Maar waarom ik 'em ook alweer vers een machinist had gemaakt... Mischien wel voor dit Moritz-is-dood-verhaal. Ik weet het niet meer. Dus heb ik het idee dat m'n karakters soms uit eigen beweging hun plaatsje in het verhaal opeisen. Zucht.
Ik had aangekondigd dat ik "iets lugubers" zou doen dit jaar. Dat heb ik geloof ik wel voor elkaar gekregen. Grappig psychologisch effect:
ik had er ècht even moeite mee om de "verzenden" knop in te drukken toen ik het fatale ongeluk had beschreven
. Dat koste me een minuut voordat ik daadwerkelijk het verhaal online durfde te zetten. Terwijl ik de andere afleveringen
inclusief goede afloop
al klaar had staan! En de rest van de middag voelde ik in m'n buik de spanning die ik in het verhaal had gelegd. Heel raar effect om dat zo te merken.
M'n karakters zijn niet de enigen die met m'n verhaal aan de haal gaan. Jullie, lezers, kunnen er ook wat van
Als er (naast station Kelberg) iemand een hoofdpersoon is is het op het moment Jakob. Toch? Eénstemmig lijkt vervolgens Moritz tot
Ware Hoofdpersoon
van dit verhaal gebombardeerd te worden...
Enfin, ik ga maar eens brainstormen wat de verdere ontwikkeling van Ludwig wordt. Ik heb al een idee, maar dat moet rustig uitgewerkt worden. Voorlopig maar weer een paar losse verhalen in plaats van die lange verhaallijnen.
Vraag:
in hoeverre bevallen die lange(re) verhaallijnen? Of zijn losstaande verhalen leuker? Of juist de video's met treinverkeer? Ik heb nu een paar langere verhalen gedaan (o.a. Moritz+Polutus, het spookverhaal, dit huidige verhaal met Moritz). Leuk om te doen, maar ook een bak met werk. En veel leesvoer
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
jerrytrein
Offline
Berichten: 5920
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #272 Gepost op:
18 January 2016, 22:20:48 »
Dit draadje leest lekker door de afwisseling lang en kort
Het wordt niet langdradig(als een soap)en je blijft in spanning wat er echt komt
Als je moritz maar heel laat
en lang meegaan
Gelogd
Frank103
Offline
Berichten: 646
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #273 Gepost op:
18 January 2016, 22:22:15 »
Die langere verhalen / verhaallijnen kunnen best! Ik kan ze in ieder geval waarderen!
Gelogd
Miljoenenlijn
Offline
Berichten: 327
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #274 Gepost op:
18 January 2016, 23:54:37 »
Je ziet ,dat je werk aan verhalen filmpjes ,enzovoort ,gewaardeerd wordt en bedenk het maar
En ja,de rest is al beschreven door andere forum lezers.
Gr
Jo
Gelogd
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Offline
Berichten: 3603
Als het maar elektrisch is.
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #275 Gepost op:
19 January 2016, 09:27:56 »
Gewoon met je verhalen doorgaan zoals nu. Alleen voorzichtig met Moritz. Een kat heeft 9 levens, maar hij is er nu al een kwijt.
Groet en trouwe lezer,
Gerard van der Sel.
Gelogd
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
WWestley
Offline
Berichten: 489
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #276 Gepost op:
19 January 2016, 10:03:41 »
Reinout,
Ga a u b gewoon door met je verhalen. Ik mag deze dolgraag lezen zowel de korte als de lange verhalen. Komt om dat ik de omgeving heel goed kent zoals je weet. Kan mij zo de omgeving weer helemaal voor mij halen.
Vooral dat laatste met Moritz was spannend om te lezen. Begrijp niet dat je deze verhalen gaat omzetten in de roman om als boek uit te gaan geven. Vindt het heel geschikt daarvoor
groet en ga door
Wim
Gelogd
CFL, NMBS HO Digitaal. Tijdperk IV + V.
HAR 67
Offline
Berichten: 779
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #277 Gepost op:
19 January 2016, 10:20:47 »
Hoi Reinout
Vooral doorgaan lange of korte verhalen ik vind ze allemaal even leuk en kijk er graag naar uit.
Groetjes Harry.
Gelogd
Basilicum
Prae-adviseur
Offline
Berichten: 5398
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #278 Gepost op:
19 January 2016, 11:36:57 »
Verhalen schrijven lukt alleen met de ingrediënten inspiratie, plezier en tijd. Mist er een, dan wordt het een verplichting en dat is niet de definitie van een liefhebberij. Kortom: ga zo lang door, Reinout, als je lief is. Wij lezen mee en sturen je soms een onverwachte richting in. Dat is mij al vaker overkomen. Een aardig voorbeeld daarvan is mijn reeks verhalen
Deining bij de draaischijf
,
Schorsing
en
Nothilfe
.
Groet,
Bas
Gelogd
Deining in Dönsdorf
•
Dahinterhofen im Bau
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7751
Forummoderator
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #279 Gepost op:
19 January 2016, 13:26:24 »
Dat met die Nothilfe was een leuke ja
Ok, dank allen voor de feedback. Leuk dat het in de smaak valt
En ik ga natuurlijk door
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
tijgernootje
Offline
Berichten: 12235
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #280 Gepost op:
19 January 2016, 14:34:46 »
Kan me enkel maar aansluiten bij voorgaande comments
Ik vind het leuk om te merken als er weer een nieuwtje is in je verhalen draadjes,ik lees t dan ook graag.
Als ik er ooit zelf is toe kom,dan wil ik me er ook is toe wagen omdat in Bad Harzwald te gaan doen,lijkt me leuk.
Dus ga lekker door,wij lezen wel en sturen je af en toe is een andere richting op als dat je zelf opwilde
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
Johnnytrein
Offline
Berichten: 1363
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #281 Gepost op:
19 January 2016, 14:39:07 »
Absoluut doorgaan met je verhaaltjes lang of kort maakt niet uit.
Gelogd
Groetjes
Johnny
WWestley
Offline
Berichten: 489
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #282 Gepost op:
19 January 2016, 15:51:40 »
Reinout
Blij met je positieve beslissing, zie je verhalen met groot plezier tegemoet
Wim
Gelogd
CFL, NMBS HO Digitaal. Tijdperk IV + V.
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7751
Forummoderator
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #283 Gepost op:
22 January 2016, 09:13:52 »
Oh, er zijn trouwens allerlei leuke dingen die je met een platte, opgezette kat kan doen!
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Basilicum
Prae-adviseur
Offline
Berichten: 5398
Re: Eifelgeschiedenis
«
Reactie #284 Gepost op:
22 January 2016, 09:50:29 »
Dit filmpje zou wel eens woede kunnen opwekken bij de meiden van het BDF*.
Groet,
Bas
* Boze Dochtersfront
Gelogd
Deining in Dönsdorf
•
Dahinterhofen im Bau
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Vorige
-
Volgende
-
1
...
17
18
[
19
]
20
21
...
36
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Wat zijn we aan het rijden?
|
Eifelgeschiedenis