Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
Martijnstein
Vandaag
om 00:04:33
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving.
door
Ronald A.
18 November 2025, 23:41:27
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
VictorPM
18 November 2025, 23:37:24
Faller H0 baanplan (2.90 x 1.25m) stoomdepot met een onlogisch spoor
door
Joz
18 November 2025, 23:30:58
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
rjr
18 November 2025, 23:21:49
Wie (welk bedrijf) kan snijden én graveren in polystyreenplaten?
door
Sikko
18 November 2025, 23:14:59
Gezocht decals wit op transparant
door
ruudns
18 November 2025, 23:02:37
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
Schachbrett
18 November 2025, 23:02:21
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
18 November 2025, 23:00:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
sneek
18 November 2025, 22:33:14
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
18 November 2025, 22:24:13
Mijn geweatherde modellen
door
Zandmannetje390
18 November 2025, 22:23:12
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Wim1969
18 November 2025, 22:18:43
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
18 November 2025, 22:04:15
Aachenau West
door
wob
18 November 2025, 22:01:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
wob
18 November 2025, 21:51:49
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
18 November 2025, 21:40:00
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
18 November 2025, 21:06:58
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988
door
Modellbahnwagen
18 November 2025, 20:41:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Modellbahnwagen
18 November 2025, 20:38:11
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken
door
klusser
18 November 2025, 19:56:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
WimC
18 November 2025, 19:33:19
Wat is dit voor stellage met camera's en/of scanners naast het spoor?
door
Thom
18 November 2025, 18:58:29
Artitec 6300
door
Gerke
18 November 2025, 17:48:30
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Gerke
18 November 2025, 17:44:13
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
18 November 2025, 17:40:47
Rondom Charlois
door
Alewijn
18 November 2025, 16:44:55
De RTM in 2008 en ver daarvoor
door
Eric B
18 November 2025, 16:19:59
20 jaar BNLS jubileum
door
Peter J K
18 November 2025, 15:46:54
worm en wormwiel - worm en tandwiel?
door
Herb73
18 November 2025, 15:15:16
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Principe discussie keerlusschakelingen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Vorige
-
Volgende
-
1
...
16
17
[
18
]
19
20
21
Omlaag
Auteur
Topic: Principe discussie keerlusschakelingen (gelezen 55686 keer)
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26969
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #255 Gepost op:
09 March 2015, 14:03:01 »
Volgende stap, sturing van de gates.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26969
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #256 Gepost op:
09 March 2015, 14:09:46 »
Volgende componentidentificatie, een blokje met opschrift 68 6V, met een witte streep links van de tekst:
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
ruudns
Offline
Berichten: 6388
***
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #257 Gepost op:
09 March 2015, 14:10:32 »
elco?
Gelogd
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0
).
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26969
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #258 Gepost op:
09 March 2015, 14:15:39 »
Ruud, ik wil graag een antwoord zonder vraagteken.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
henk
Offline
Berichten: 22677
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #259 Gepost op:
09 March 2015, 14:17:25 »
Elco!
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
ruudns
Offline
Berichten: 6388
***
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #260 Gepost op:
09 March 2015, 14:18:47 »
elco 68uf 6v is het eerste wat bij me op komt
.
Gelogd
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0
).
henk
Offline
Berichten: 22677
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #261 Gepost op:
09 March 2015, 14:19:51 »
Mogen we een fotootje zien van de binnenkant?
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Dirk J
Offline
Berichten: 1457
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #262 Gepost op:
09 March 2015, 14:20:38 »
Ziet eruit als
deze
, smd polymeer tantaal condensator 68uf
«
Laatst bewerkt op: 09 March 2015, 14:30:18 door Dirk J. Reden: Plaatje erbij
»
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26969
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #263 Gepost op:
09 March 2015, 14:30:42 »
Ja, dat is hem. Tantaalelco dus.
Ik ga een foto maken van het apparaat.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26969
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #264 Gepost op:
09 March 2015, 14:47:06 »
Een foto van de printplaat. Het lukte me niet om alle opschriften er leesbaar op te krijgen.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Fritsprt
Offline
Berichten: 2611
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #265 Gepost op:
09 March 2015, 19:33:10 »
Citaat
Opschrift K1FXD en K3WYN
Het lijken mij dual transistoren in sot23 behuizing of sot363 (2,2 x 1,3 mm). Ook aangezien ze in de gate van de MosFet's lijken te zitten.
Even verder gegooglet. Het datablad voor een K1F staat
hier
. K1F betekent dat het een dual NPN transistor is. XD is de productiedatum december 2010. Vermoedelijk is op deze wijze ook de K3W te vinden. Het zou me niet verbazen als dat ze PNP broertje is.
deel 3. En K3W. Een dual PNP
transistor uit het jaar november 2011 (YN).
Hier
het datablad.
gr. Frits
«
Laatst bewerkt op: 09 March 2015, 19:59:08 door Fritsprt. Reden: K1F en K3W toegevoegd
»
Gelogd
Groet Frits
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26969
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #266 Gepost op:
09 March 2015, 20:04:04 »
Frits, bedankt.
Via een elektronicaforum was ik ook al in die richting gekomen, maar jouw zoekwerk bracht me bij het juiste type.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Fritsprt
Offline
Berichten: 2611
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #267 Gepost op:
09 March 2015, 20:32:33 »
Klaas,
graag gedaan. Wat is dat 14 polige ic?
gr. Frits
Gelogd
Groet Frits
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26969
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #268 Gepost op:
09 March 2015, 21:53:44 »
Dat is een 74HC132. Tekst staat er voluit op, maar op de foto moeilijk te lezen.
Deze component was het makkelijkst te identificeren.
Ben vanavond bezig geweest met uitzoeken hoe e.e.a. aan elkaar zit. Maar voor nu even gestopt omdat ik tureluurs werd van het turen door de loep.
Pas woensdagavond weer tijd om er mee verder te gaan.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Calimero
Offline
Berichten: 1037
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #269 Gepost op:
09 March 2015, 22:06:00 »
Aangezien het om 6 pootjes ging zat ik ook richting dual torren te denken maar durfde het niet hard op te roepen.
Er zijn productie-technisch mogelijk een hoop redenen te bedenken om hier voor te kiezen. Puur technisch zou het
te maken kunnen hebben met paring van beide torren of juist de thermische koppeling.
Gelogd
Groet, Ronald.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Vorige
-
Volgende
-
1
...
16
17
[
18
]
19
20
21
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Principe discussie keerlusschakelingen