Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 19:43:13
4 oktober modelspoorbeurs Houten door puntenglijder
Vandaag om 19:39:41
Roco wagon openen door AP3737
Vandaag om 19:37:05
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
Vandaag om 19:35:43
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:33:55
Märklin 2025 door puntenglijder
Vandaag om 19:33:30
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Falkenberg
Vandaag om 19:29:23
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 19:21:06
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 19:15:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 19:08:12
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 18:23:08
Pfarrerwinkel bahn door Frank 123
Vandaag om 18:02:38
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:21:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door bellejt
Vandaag om 13:27:05
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 12:15:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:03:31
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 10:52:26
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
Vandaag om 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 08:46:12
Acme nieuwe ICNG door Jeroen Water
Vandaag om 06:37:06
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:00:06
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 01:16:07
NL cameo layout (0,26m2) door Ronald Halma
Vandaag om 00:47:20
  

Auteur Topic: Principe discussie keerlusschakelingen  (gelezen 54854 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26809
    • Pagina van klaas
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #255 Gepost op: 09 March 2015, 14:03:01 »
Volgende stap, sturing van de gates.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26809
    • Pagina van klaas
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #256 Gepost op: 09 March 2015, 14:09:46 »
Volgende componentidentificatie, een blokje met opschrift 68  6V, met een witte streep links van de tekst:


Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6352
  • ***
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #257 Gepost op: 09 March 2015, 14:10:32 »
elco?
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26809
    • Pagina van klaas
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #258 Gepost op: 09 March 2015, 14:15:39 »
Ruud, ik wil graag een antwoord zonder vraagteken. ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22564
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #259 Gepost op: 09 March 2015, 14:17:25 »
Elco!
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6352
  • ***
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #260 Gepost op: 09 March 2015, 14:18:47 »
elco 68uf 6v is het eerste wat bij me op komt ;).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22564
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #261 Gepost op: 09 March 2015, 14:19:51 »
Mogen we een fotootje zien van de binnenkant?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1455
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #262 Gepost op: 09 March 2015, 14:20:38 »
Ziet eruit als deze, smd polymeer tantaal condensator 68uf

« Laatst bewerkt op: 09 March 2015, 14:30:18 door Dirk J. Reden: Plaatje erbij »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26809
    • Pagina van klaas
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #263 Gepost op: 09 March 2015, 14:30:42 »
Ja, dat is hem. Tantaalelco dus.

Ik ga een foto maken van het apparaat.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26809
    • Pagina van klaas
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #264 Gepost op: 09 March 2015, 14:47:06 »
Een foto van de printplaat. Het lukte me niet om alle opschriften er leesbaar op te krijgen.

Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2611
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #265 Gepost op: 09 March 2015, 19:33:10 »
Citaat
Opschrift K1FXD en K3WYN
Het lijken mij dual transistoren in sot23 behuizing of sot363 (2,2 x 1,3 mm). Ook aangezien ze in de gate van de MosFet's lijken te zitten.

Even verder gegooglet. Het datablad voor een K1F staat hier. K1F betekent dat het een dual NPN transistor is. XD is de productiedatum december 2010. Vermoedelijk is op deze wijze ook de K3W te vinden. Het zou me niet verbazen als dat ze PNP broertje is.

deel 3. En K3W. Een dual PNP  ;D transistor uit het jaar november 2011 (YN). Hier het datablad.

gr. Frits

« Laatst bewerkt op: 09 March 2015, 19:59:08 door Fritsprt. Reden: K1F en K3W toegevoegd »
Groet Frits

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26809
    • Pagina van klaas
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #266 Gepost op: 09 March 2015, 20:04:04 »
Frits, bedankt.
Via een elektronicaforum was ik ook al in die richting gekomen, maar jouw zoekwerk bracht me bij het juiste type.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2611
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #267 Gepost op: 09 March 2015, 20:32:33 »
Klaas,
graag gedaan. Wat is dat 14 polige ic?

gr. Frits
Groet Frits

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26809
    • Pagina van klaas
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #268 Gepost op: 09 March 2015, 21:53:44 »
Dat is een 74HC132. Tekst staat er voluit op, maar op de foto moeilijk te lezen.
Deze component was het makkelijkst te identificeren.

Ben vanavond bezig geweest met uitzoeken hoe e.e.a. aan elkaar zit. Maar voor nu even gestopt omdat ik tureluurs werd van het turen door de loep.
Pas woensdagavond weer tijd om er mee verder te gaan.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 1037
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #269 Gepost op: 09 March 2015, 22:06:00 »
Aangezien het om 6 pootjes ging zat ik ook richting dual torren te denken maar durfde het niet hard op te roepen.
Er zijn productie-technisch mogelijk een hoop redenen te bedenken om hier voor te kiezen. Puur technisch zou het
te maken kunnen hebben met paring van beide torren of juist de thermische koppeling.
Groet, Ronald.