Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 00:15:52
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
16 December 2025, 23:54:58
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
GerardvV
16 December 2025, 23:34:55
Hoe voorkom je strooilicht van smd led?
door
Edwin2121992
16 December 2025, 23:30:18
Pappe und Nass-Halten, een TT modulebaantje
door
Kees-Jan
16 December 2025, 23:29:46
Rondom Charlois
door
Alewijn
16 December 2025, 23:22:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
defender
16 December 2025, 23:04:19
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino"
door
Jan-Peter
16 December 2025, 22:52:24
ESU V5 Decoder setting
door
NS2408
16 December 2025, 22:46:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
MathynK
16 December 2025, 22:41:11
Goede wensen voor 2026
door
Frank 123
16 December 2025, 22:26:36
Modellbau Lingen 2026
door
Frank 123
16 December 2025, 22:13:49
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
16 December 2025, 21:44:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
AndrevdG
16 December 2025, 21:39:02
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
16 December 2025, 21:26:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
16 December 2025, 20:53:14
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
Rick
16 December 2025, 20:51:14
Show je realistische treinsamenstelling
door
Rick
16 December 2025, 20:45:16
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026
door
Ad Cleijsen
16 December 2025, 20:44:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
neudalhausenstadbahn
16 December 2025, 20:38:46
Zee. Land.
door
Huup
16 December 2025, 19:59:34
Terschellinger Spoor
door
FritsT
16 December 2025, 19:48:06
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Paulus
16 December 2025, 18:55:06
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw
door
bellejt
16 December 2025, 18:01:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
16 December 2025, 17:57:27
20 jaar BNLS jubileum
door
KNed
16 December 2025, 17:03:17
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
spoorijzer
16 December 2025, 16:42:07
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc...
door
Klaas Zondervan
16 December 2025, 16:07:09
Starter met spoor G
door
MOVisser
16 December 2025, 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje
door
008200
16 December 2025, 14:32:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Principe discussie keerlusschakelingen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Vorige
-
Volgende
-
1
...
16
17
[
18
]
19
20
21
Omlaag
Auteur
Topic: Principe discussie keerlusschakelingen (gelezen 56175 keer)
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 27042
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #255 Gepost op:
09 March 2015, 14:03:01 »
Volgende stap, sturing van de gates.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 27042
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #256 Gepost op:
09 March 2015, 14:09:46 »
Volgende componentidentificatie, een blokje met opschrift 68 6V, met een witte streep links van de tekst:
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
ruudns
Offline
Berichten: 6397
***
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #257 Gepost op:
09 March 2015, 14:10:32 »
elco?
Gelogd
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0
).
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 27042
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #258 Gepost op:
09 March 2015, 14:15:39 »
Ruud, ik wil graag een antwoord zonder vraagteken.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
henk
Offline
Berichten: 22755
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #259 Gepost op:
09 March 2015, 14:17:25 »
Elco!
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
ruudns
Offline
Berichten: 6397
***
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #260 Gepost op:
09 March 2015, 14:18:47 »
elco 68uf 6v is het eerste wat bij me op komt
.
Gelogd
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0
).
henk
Offline
Berichten: 22755
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #261 Gepost op:
09 March 2015, 14:19:51 »
Mogen we een fotootje zien van de binnenkant?
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Dirk J
Offline
Berichten: 1461
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #262 Gepost op:
09 March 2015, 14:20:38 »
Ziet eruit als
deze
, smd polymeer tantaal condensator 68uf
«
Laatst bewerkt op: 09 March 2015, 14:30:18 door Dirk J. Reden: Plaatje erbij
»
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 27042
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #263 Gepost op:
09 March 2015, 14:30:42 »
Ja, dat is hem. Tantaalelco dus.
Ik ga een foto maken van het apparaat.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 27042
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #264 Gepost op:
09 March 2015, 14:47:06 »
Een foto van de printplaat. Het lukte me niet om alle opschriften er leesbaar op te krijgen.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Fritsprt
Offline
Berichten: 2611
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #265 Gepost op:
09 March 2015, 19:33:10 »
Citaat
Opschrift K1FXD en K3WYN
Het lijken mij dual transistoren in sot23 behuizing of sot363 (2,2 x 1,3 mm). Ook aangezien ze in de gate van de MosFet's lijken te zitten.
Even verder gegooglet. Het datablad voor een K1F staat
hier
. K1F betekent dat het een dual NPN transistor is. XD is de productiedatum december 2010. Vermoedelijk is op deze wijze ook de K3W te vinden. Het zou me niet verbazen als dat ze PNP broertje is.
deel 3. En K3W. Een dual PNP
transistor uit het jaar november 2011 (YN).
Hier
het datablad.
gr. Frits
«
Laatst bewerkt op: 09 March 2015, 19:59:08 door Fritsprt. Reden: K1F en K3W toegevoegd
»
Gelogd
Groet Frits
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 27042
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #266 Gepost op:
09 March 2015, 20:04:04 »
Frits, bedankt.
Via een elektronicaforum was ik ook al in die richting gekomen, maar jouw zoekwerk bracht me bij het juiste type.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Fritsprt
Offline
Berichten: 2611
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #267 Gepost op:
09 March 2015, 20:32:33 »
Klaas,
graag gedaan. Wat is dat 14 polige ic?
gr. Frits
Gelogd
Groet Frits
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 27042
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #268 Gepost op:
09 March 2015, 21:53:44 »
Dat is een 74HC132. Tekst staat er voluit op, maar op de foto moeilijk te lezen.
Deze component was het makkelijkst te identificeren.
Ben vanavond bezig geweest met uitzoeken hoe e.e.a. aan elkaar zit. Maar voor nu even gestopt omdat ik tureluurs werd van het turen door de loep.
Pas woensdagavond weer tijd om er mee verder te gaan.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Calimero
Offline
Berichten: 1037
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
«
Reactie #269 Gepost op:
09 March 2015, 22:06:00 »
Aangezien het om 6 pootjes ging zat ik ook richting dual torren te denken maar durfde het niet hard op te roepen.
Er zijn productie-technisch mogelijk een hoop redenen te bedenken om hier voor te kiezen. Puur technisch zou het
te maken kunnen hebben met paring van beide torren of juist de thermische koppeling.
Gelogd
Groet, Ronald.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Vorige
-
Volgende
-
1
...
16
17
[
18
]
19
20
21
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Principe discussie keerlusschakelingen