Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 00:15:52
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
16 December 2025, 23:54:58
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
16 December 2025, 23:34:55
Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door Edwin2121992
16 December 2025, 23:30:18
Pappe und Nass-Halten, een TT modulebaantje door Kees-Jan
16 December 2025, 23:29:46
Rondom Charlois door Alewijn
16 December 2025, 23:22:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door defender
16 December 2025, 23:04:19
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino" door Jan-Peter
16 December 2025, 22:52:24
ESU V5 Decoder setting door NS2408
16 December 2025, 22:46:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MathynK
16 December 2025, 22:41:11
Goede wensen voor 2026 door Frank 123
16 December 2025, 22:26:36
Modellbau Lingen 2026 door Frank 123
16 December 2025, 22:13:49
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
16 December 2025, 21:44:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
16 December 2025, 21:39:02
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
16 December 2025, 21:26:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
16 December 2025, 20:53:14
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Rick
16 December 2025, 20:51:14
Show je realistische treinsamenstelling door Rick
16 December 2025, 20:45:16
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door Ad Cleijsen
16 December 2025, 20:44:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door neudalhausenstadbahn
16 December 2025, 20:38:46
Zee. Land. door Huup
16 December 2025, 19:59:34
Terschellinger Spoor door FritsT
16 December 2025, 19:48:06
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
16 December 2025, 18:55:06
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door bellejt
16 December 2025, 18:01:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
16 December 2025, 17:57:27
20 jaar BNLS jubileum door KNed
16 December 2025, 17:03:17
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
16 December 2025, 16:42:07
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
16 December 2025, 16:07:09
Starter met spoor G door MOVisser
16 December 2025, 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje door 008200
16 December 2025, 14:32:56
  

Auteur Topic: Principe discussie keerlusschakelingen  (gelezen 56175 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27042
    • Pagina van klaas
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #255 Gepost op: 09 March 2015, 14:03:01 »
Volgende stap, sturing van de gates.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27042
    • Pagina van klaas
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #256 Gepost op: 09 March 2015, 14:09:46 »
Volgende componentidentificatie, een blokje met opschrift 68  6V, met een witte streep links van de tekst:


Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6397
  • ***
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #257 Gepost op: 09 March 2015, 14:10:32 »
elco?
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27042
    • Pagina van klaas
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #258 Gepost op: 09 March 2015, 14:15:39 »
Ruud, ik wil graag een antwoord zonder vraagteken. ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22755
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #259 Gepost op: 09 March 2015, 14:17:25 »
Elco!
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6397
  • ***
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #260 Gepost op: 09 March 2015, 14:18:47 »
elco 68uf 6v is het eerste wat bij me op komt ;).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22755
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #261 Gepost op: 09 March 2015, 14:19:51 »
Mogen we een fotootje zien van de binnenkant?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1461
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #262 Gepost op: 09 March 2015, 14:20:38 »
Ziet eruit als deze, smd polymeer tantaal condensator 68uf

« Laatst bewerkt op: 09 March 2015, 14:30:18 door Dirk J. Reden: Plaatje erbij »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27042
    • Pagina van klaas
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #263 Gepost op: 09 March 2015, 14:30:42 »
Ja, dat is hem. Tantaalelco dus.

Ik ga een foto maken van het apparaat.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27042
    • Pagina van klaas
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #264 Gepost op: 09 March 2015, 14:47:06 »
Een foto van de printplaat. Het lukte me niet om alle opschriften er leesbaar op te krijgen.

Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2611
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #265 Gepost op: 09 March 2015, 19:33:10 »
Citaat
Opschrift K1FXD en K3WYN
Het lijken mij dual transistoren in sot23 behuizing of sot363 (2,2 x 1,3 mm). Ook aangezien ze in de gate van de MosFet's lijken te zitten.

Even verder gegooglet. Het datablad voor een K1F staat hier. K1F betekent dat het een dual NPN transistor is. XD is de productiedatum december 2010. Vermoedelijk is op deze wijze ook de K3W te vinden. Het zou me niet verbazen als dat ze PNP broertje is.

deel 3. En K3W. Een dual PNP  ;D transistor uit het jaar november 2011 (YN). Hier het datablad.

gr. Frits

« Laatst bewerkt op: 09 March 2015, 19:59:08 door Fritsprt. Reden: K1F en K3W toegevoegd »
Groet Frits

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27042
    • Pagina van klaas
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #266 Gepost op: 09 March 2015, 20:04:04 »
Frits, bedankt.
Via een elektronicaforum was ik ook al in die richting gekomen, maar jouw zoekwerk bracht me bij het juiste type.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2611
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #267 Gepost op: 09 March 2015, 20:32:33 »
Klaas,
graag gedaan. Wat is dat 14 polige ic?

gr. Frits
Groet Frits

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27042
    • Pagina van klaas
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #268 Gepost op: 09 March 2015, 21:53:44 »
Dat is een 74HC132. Tekst staat er voluit op, maar op de foto moeilijk te lezen.
Deze component was het makkelijkst te identificeren.

Ben vanavond bezig geweest met uitzoeken hoe e.e.a. aan elkaar zit. Maar voor nu even gestopt omdat ik tureluurs werd van het turen door de loep.
Pas woensdagavond weer tijd om er mee verder te gaan.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 1037
Re: Principe discussie keerlusschakelingen
« Reactie #269 Gepost op: 09 March 2015, 22:06:00 »
Aangezien het om 6 pootjes ging zat ik ook richting dual torren te denken maar durfde het niet hard op te roepen.
Er zijn productie-technisch mogelijk een hoop redenen te bedenken om hier voor te kiezen. Puur technisch zou het
te maken kunnen hebben met paring van beide torren of juist de thermische koppeling.
Groet, Ronald.