nadat ik me door de drie weken achterstand in het 083-338-draadje had heengewerkt
Inderdaad. Ik laat de bagage er gewoon aanzitten. Anders duurt het minimaal twee keer zo lang om alles de trein in/uit te krijgen. De twee ligfietsen zijn ook wat lastig van hun tassen te ontdoen. Wel haal ik van de twee normale fietsen vaak één tas af om alles wat makkelijker tegen elkaar te kunnen zetten.Het gaat erom dat er voldoende ruimte over blijft om erlangs te lopen. Inmiddels ben ik er best goed in geworden om alles lekker compact en netjes tegen elkaar aan te zetten. In al die jaren heb ik daar geen negatieve opmerkingen over gehad. Soms wel een hard doorlopende conducteur, maar ook wel eens een compliment over de nette plaatsing.
Sowieso hebben de fietsrijtuigen plaats voor 12 ( ) fietsen, en veel treinstellen hebben meerdere van dit soort wagons.
Ik heb al eens in een ver verleden naar "Cavembourg" verwezen. Een geschiedenisverhaal van een fictief koninkrijk in de buurt van Luxemburg, op stummiforum. Voor als je Duits kan lezen.
Met een witte verfstiftpendingus heb ik de parkeervakken aan de rechterkant van het station aangegeven. Wat een zooitje... Ik heb er inmiddels vervuiling overheen gegooid en wat andere maatregelen genomen. Morgen nog maar eens kijken