Doel:€250.00
Donaties:€105.00

Per saldo:€-145.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 26-10-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Hef in N schaal... door charp
Vandaag om 15:53:18
Verlengde VW door Hugo Baart
Vandaag om 15:49:31
Aankoop via forum door Bert van Gelder
Vandaag om 15:48:07
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Hirschsprung
Vandaag om 15:47:14
Beursbaan H0 150x40 DSB - Spodsbjerg Havn door Hendrik Jan
Vandaag om 15:46:08
Artitec: Plan E, serie 2020, materieelbespreking door Karst Drenth
Vandaag om 15:43:28
Je hebt nog een ton of wat op de plank liggen... door Hirschsprung
Vandaag om 15:41:15
De fabriek - Spoor 0 door BartvD
Vandaag om 15:36:35
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Sjoerd van de Wal
Vandaag om 15:34:18
Een opklabare treintafel voor iemand anders door tijgernootje
Vandaag om 15:30:33
NS 6100 van GM&S door Ivo tB
Vandaag om 15:28:14
Baanbouw Bosje77 door tijgernootje
Vandaag om 15:26:26
NS D 4101-45 spoor 0 door FritsT
Vandaag om 15:25:01
Volker Rail neemt 3x 1700 over van de NS door Luc2000
Vandaag om 15:20:46
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door charp
Vandaag om 15:10:24
Hoe zaag je een Lima hondekop door? door Duikeend
Vandaag om 15:07:54
Faller Motor 629 schakelen met Digikeijs DR4018 door gvandersel
Vandaag om 15:03:37
Station Rekerdam door Railhopper
Vandaag om 15:01:46
Baanbouw: NL Baan Kleindrecht in H0 door AdLoc
Vandaag om 14:38:10
Trix C-Gleis ballast kleur door cor_b
Vandaag om 14:17:45
Vroomshoop 1950 (HO) door Ferdy
Vandaag om 13:51:43
Probleem met Cobalt IP digital wisselmotoren door Martin Welberg
Vandaag om 13:40:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 13:28:26
PIKO Ns 2205 digitale koppeling problemen. door tod
Vandaag om 13:22:46
Raadplaatje door Falkenberg
Vandaag om 13:20:11
Sudexpress Vossloh 4000, functie-instellingen gezocht. door 008200
Vandaag om 13:02:41
Huizen gezocht voor modelbaan, niet berg-omgeving. door Bert V
Vandaag om 12:50:59
H0 Krähehof zolder door ron.kraaijkamp
Vandaag om 12:33:10
Digikeijs Centrale en Boosters: Kortsluiting door spanningsverschil baanvakken door Remunj
Vandaag om 12:29:56
Rocrail gebruikersgroep door AlbertG
Vandaag om 11:42:42
  

Auteur Topic: EifelBurgenBahn  (gelezen 705017 keer)

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 1589
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3510 Gepost op: 16 juli 2019, 08:26:10 »
een preisertje met rugklachten van een jaar  of 60 staat  er leuk bij
daarnaast  een jonge leerling kruier
een leuk gesprek volgt dan denk ik
groet kees

Krokodil68

  • Offline Offline
  • Berichten: 304
    • Mijn levenswerk
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3511 Gepost op: 16 juli 2019, 08:29:53 »
Dat mag best een beetje oplopen.

Groet Jeroen

Krokodil68

  • Offline Offline
  • Berichten: 304
    • Mijn levenswerk
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3512 Gepost op: 16 juli 2019, 10:34:56 »
Dus lift dat strookje plankjes een millimeter op tot perronrand, lijkt me de meest elegante en werkelijkheidsgetrouwe oplossing. Anders.... slopershoogte. zonde niet doen dus. Succes


groet Jeroen

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 4909
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3513 Gepost op: 16 juli 2019, 11:39:33 »
Wil je wel met een perron kar over een grind perron rijden

Krokodil68

  • Offline Offline
  • Berichten: 304
    • Mijn levenswerk
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3514 Gepost op: 17 juli 2019, 12:05:18 »
Het zal hier wel niet de hele dag spitsuur zijn. En als je de kroonkurk eraf haalt kan je aan het medicijn

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Online Online
  • Berichten: 5651
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3515 Gepost op: 17 juli 2019, 13:55:44 »
Nee, spitsuur kan je hier in Kelberg niet verwachten. Meestal is er maar één trein, als er überhaupt eentje is.
Bij het rijden heb ik slechts sporadisch een reizigerstrein+goederentrein tegelijkertijd gehad.

Wel grappig hoe zo'n perronovergang gelijk tot denken aanzet. Ik zat zelf ook al te kijken waar ik ze aan zou brengen. En wat het effect zou zijn op de treinlengtes. Normaliter is dat geen probleem, want er is maar één reizigerstrein.

En dan de perronkar nog. Ja, op zo'n perron is dat nog net wel te doen. Het grind is fijn en vast genoeg, dat kan je gewoon als een trottoir beschouwen. Maar het is wel smal en een tikkie schuin. Ik neem aan dat er een voorkeur van het personeel is om de treinen waar stukgoed in kan zitten op het Hausbahnsteig aan te laten komen. En anders sjouwen ze er wel even mee als er slechts een paar lichte pakketjes zijn.

M'n twee perrons zijn t.o.v. elkaar verschoven, zoals we al zagen. Dat betekent ook dat de verlichting van het ene perron niet de volledige lengte van het andere perron bestrijkt (de stations op dit lijntje hadden alleen lantaarns bij het Hausbahnsteig). Ik zit er nog over na te denken om een extra (hoge) lantaarn ter hoogte van de Landhandel neer te zetten om dit te verhelpen. Aan de andere kant moet het ook geen lichtfestijn worden, dus misschien laat ik het wel schemerachtig.

Enfin, voorbeelden van zaken waar ik pas echt over na ging denken op het moment dat het moest :)
Een reden waarom er in het echt allerlei ontwerpvoorschriften zijn :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Krokodil68

  • Offline Offline
  • Berichten: 304
    • Mijn levenswerk
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3516 Gepost op: 17 juli 2019, 21:24:04 »
Ik denk dat het paadje om het lengte verschil te compenseren gewoon van een of ander afval product  uit de lokverzorging kwam. Lokverzorging omdat er van BW toch geen sprake  is? Denk dat  het een aussenstelle is.


Groet Jeroen

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Online Online
  • Berichten: 5651
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3517 Gepost op: 18 juli 2019, 19:55:55 »
Aussenstelle, klopt.


Heerlijke foto's op DSO:

Goederentrein met stoom in 1975. Eerst een paar foto's van Bingerbruck, daarna Koblenz-Mayen en vanaf foto 8 de Eifelquerbahn. Volgende week komt er een aflevering over Daun.

Historische foto's (in combinatie met actuele vergelijkingsfoto's): de Hunsrück. Mooi!

Reinout

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10692
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3518 Gepost op: 18 juli 2019, 19:57:00 »
Een waar fotofeestje  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 1589
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3519 Gepost op: 19 juli 2019, 15:41:37 »
MOOOOOOI
dank je kees

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Online Online
  • Berichten: 5651
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3520 Gepost op: 19 juli 2019, 19:16:03 »
Raargh. Ik heb al eens in een ver verleden naar "Cavembourg" verwezen. Een geschiedenisverhaal van een fictief koninkrijk in de buurt van Luxemburg, op stummiforum. Voor als je Duits kan lezen.

Dit is het eerste bericht van de nieuwe serie. Er zit een trailer bij:



De reden waarom ik het nu nog een keer noem is de laatste trailer die hij heeft uitgebracht (zie dit bericht):



Nou! Kijken!

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Online Online
  • Berichten: 5651
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3521 Gepost op: 11 augustus 2019, 21:38:01 »
Zo, ik ben terug van vakantie 8) Drie weken gekampeerd + gefietst langs de Lahn, een riviertje dat bij Koblenz vanuit het oosten in de Rijn uitmondt. Een rondje om het Westerwald heen, eigenlijk. Langs de hele loop van de Lahn ligt er ook een spoorlijn, dat verheugt de vreugde natuurlijk alleen maar. Een Eisenbahn Journal "Spezial" over de Lahntalbahn was overigens de aanleiding om deze tocht te gaan doen: de plaatjes waren zo mooi. En het heeft me niet teleurgesteld! Ik ga later nog wel wat spoorgerelateerde plaatjes plaatsen.

De terugreis was iets overstapperiger dan ik van plan was: ik kwam er net op tijd achter dat Arnhem-Emmerich-Wesel er tijdelijk uit ligt. Dus heb ik de route via Heerlen verlegd. Koblenz-Köln, Köln-Aachen, Aachen-Heerlen, Heerlen-Utrecht. In Duitsland met regionaal vervoer, daarmee was ik voor €68 (quer-durchs-Land Ticket) klaar (plus 4x5.50 voor de fietsen). De trein naar Heerlen kon met de OV chipkaart.

Via Venlo kan je niet met de chipkaart, dus heb je een internationaal kaartje nodig. En dan was de €68 opeens €168!. Dus ik was best tevreden met m'n kennis van het spoorwegnet :)

Op de heenweg zijn we eerst met Utrecht-Heerlen gegaan. Vanaf daar fietsen naar een camping in Vaals: zo dicht als je maar bij Aachen kan komen. Vanaf daar 's ochtends naar Aachen Hbf gefietst en de trein richting Siegen genomen (Aachen-Köln-Betzdorf-Siegen). Die begint in Aachen, dus als je op tijd bent heb je gegarandeerd plek voor je fietsen. Daarna het boemeltje Betzdorf-Siegen-Erndtebrück-Bad Berleburg. Halverwege Betzdorf en Siegen overgestapt, in Kirchen, want dan was de overstap tenminste op exact hetzelfde perron :)

Mooi lijntje, via Erntebrück! Ik had er al wat over gelezen in een oud EK boekje over de BR 93, omdat de auteur, Moll, daar eens machinist is geweest op zo'n lok. Elke Arbo-medewerker krijgt stuiptrekkingen bij het lezen van die verhalen, maar het geeft wel wat extra cachet aan het rijden over dat lijntje :D

Enfin.... nadat ik me door de drie weken achterstand in het 083-338-draadje had heengewerkt :) had ik tijd voor DSO. Daar stond weer aardig wat fraais!

Vooral de laatste twee foto's: stoomtrein op het viadukt in Westerburg

Goederenverkeer in de jaren 90 in de Hunsrück. En deel twee.

Nog meer Hunsrück: Hermeskeil-Trier

En ook van de Eifelquerbahn was er wat te vinden:

Goederentrein in 1975

Bijna einde van de stoom in Mayen en Betzdorf

Heel mooie foto's uit 1988

Reinout

Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 6672
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3522 Gepost op: 11 augustus 2019, 21:59:59 »
Wederom dank voor het uitzoeken van de interessante pagina's  :)  Toch makkelijk als je ze zo aan kunt klikken hier  ;D

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 19740
    • Pagina van klaas
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3523 Gepost op: 11 augustus 2019, 22:01:04 »
Reinout, hoe doe je dat met de kampeerbagage op je fiets als je met de trein gaat? Hoe het in Duitsland gaat weet ik niet, maar in Nederland mag je alleen een kale fiets meenemen in de trein. Er mogen officieel niet eens fietstassen aan hangen. Waar ik me overigens niks van aantrek, want wat zou je moeten zonder fietstassen.
"Without" wordt omgebouwd tot "Heuvelland"
Het werk aan "Uit en Thuis" ligt daardoor even stil.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Online Online
  • Berichten: 5651
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #3524 Gepost op: 12 augustus 2019, 18:50:30 »
Inderdaad. Ik laat de bagage er gewoon aanzitten. Anders duurt het minimaal twee keer zo lang om alles de trein in/uit te krijgen. De twee ligfietsen zijn ook wat lastig van hun tassen te ontdoen. Wel haal ik van de twee normale fietsen vaak één tas af om alles wat makkelijker tegen elkaar te kunnen zetten.

Het gaat erom dat er voldoende ruimte over blijft om erlangs te lopen. Inmiddels ben ik er best goed in geworden om alles lekker compact en netjes tegen elkaar aan te zetten. In al die jaren heb ik daar geen negatieve opmerkingen over gehad. Soms wel een hard doorlopende conducteur, maar ook wel eens een compliment over de nette plaatsing.

Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)