Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stalen D 4 deurs spoor 0 door Michiel2
Vandaag om 20:40:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 20:40:00
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronaldk
Vandaag om 19:50:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:47:23
CIWL type P door grossraumwagen
Vandaag om 19:43:16
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 19:31:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door René 4312
Vandaag om 18:56:50
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:24:53
Piko 1136 van AC naar DC door Remco vM
Vandaag om 18:20:51
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:17:01
Rails roestig verven door jandcargo
Vandaag om 15:57:33
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 15:56:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2 door defender
Vandaag om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 15:36:20
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 15:34:14
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door jandcargo
Vandaag om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
Vandaag om 14:45:31
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:42:56
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:04:26
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door Jasperr
Vandaag om 12:49:13
Draaischijf digitaal aansturen. door Eenerspoor
Vandaag om 12:11:59
20 jaar BNLS door Hans Reints
Vandaag om 11:42:29
EifelBurgenBahn door meino
Vandaag om 11:09:47
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 10:52:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:45:05
Gewoon wat busfoto's door Hans Reints
Vandaag om 10:12:38
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 10:05:06
  

Auteur Topic: EifelBurgenBahn  (gelezen 1172547 keer)

HAR 67

  • Offline Offline
  • Berichten: 779
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #2130 Gepost op: 30 December 2016, 21:38:52 »
Ik volg het project van de achtergrond al een paar wekenen ik moet zeggen dat je een verbluffende diepte krijgt. Misschien moet je alleen nog eens kritisch naar de hoeken kijken. Probeer het een beetje rond te krijgen dan is het volgens mij helemaal af.

Groetjes Harry

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7746
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #2131 Gepost op: 30 December 2016, 21:47:15 »
Zeker bij Kelberg vallen de hoeken wel erg op. In het hoekje bij Berenbach komt er wel een boom voor, daar heb ik geen last van. Maar Kelberg... daar zal ik m'n hoofd nog over moeten breken. Demontabel moet het blijven... Eens kijken of het goed gaat als ik een "flapje" uit laat steken aan het uiteinde van de zijkanten. Kwaad kan het niet.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7746
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #2132 Gepost op: 30 December 2016, 22:49:01 »
Op stummiforum.de kreeg ik de suggestie om de overgang van de beek naar de achtergrond vorm te geven met een kleine stuw. Na initiële twijfel, gevolgd door vijf minuten piekeren, kreeg ik er opeens zin in! Dit lijkt me eigenlijk wel een leuke oplossing.

In plaats van een probleem (help, hoe camoufleer ik die overgang) wordt het een mooie blikvanger (als ik het goed maak).

Ik zit in de watermanagementhoek, dus dat maakt zo'n stuwtje ook aantrekkelijk. Ook al was die er niet in die buurt.

Je zit in zo'n beekdal trouwens altijd ermee dat ALS het hard regent dat er dan niet heel veel aan te doen is. Zorgen voor het vasthouden van water in de kleine beekjes is eigenlijk het beste. Vijvertjes, stuwtjes, niet alles gelijk de hoofdbeek in storten, enz. Want zodra het in de grote beek onder in het dal zit.... Hoogwater 2011 in Monreal: https://www.youtube.com/watch?v=iU9IMtI63fU

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7746
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #2133 Gepost op: 01 January 2017, 22:14:40 »
Halleluja! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. 2017 begint met, eindelijk, het door dochterlief (14) geschreven verhaal in mijn verhalendraadje.

Dit wordt een leuke :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5912
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #2134 Gepost op: 01 January 2017, 23:23:39 »
gelezen
en "whe want  more"  (y)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7746
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #2135 Gepost op: 03 January 2017, 17:59:34 »
Deel twee en deel drie staan er inmiddels ook op. Vooral deel drie, als intermezzo is het in dichtvorm, vind ik goed gelukt :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7746
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #2136 Gepost op: 03 January 2017, 19:25:38 »
Bij het maken van de Monreal-achtergrond zit ik met de aansluiting op de achtergrond die er haaks op staat. Hoe sluit het aan? Dus... poging één van die achtergrond. Daarvoor heb ik voornamelijk gebruik gemaakt van de blik die ik 's ochtends had vanuit het huisje in de Eifel, in Virneburg.

Weer als A3tjes uitgeprint en aan elkaar geplakt:



Tweezijdig tape aan de achterkant:



Twee foto's zittend vanaf het krukje genomen, het uitzicht dat ik vaak ga hebben, dus:





Vanuit wat andere hoeken:







Pas als ik m'n hoofd ongeveer door het dak steek zie je het akkerveldje dat me zo goed leek te staan:



Nou, hier ga ik straks weer eens rustig naar zitten kijken om te kijken wat ik nog wil veranderen. Volgens mij moet het in ieder geval aan de rechterkant een paar cm langer.

Reinout

Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #2137 Gepost op: 03 January 2017, 19:29:18 »
Lekker bezig! Wat heb je je kleuren fraai bij elkaar gezocht!  (y)

HAR 67

  • Offline Offline
  • Berichten: 779
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #2138 Gepost op: 03 January 2017, 19:48:34 »
Als het straks licht gebogen in de naad zit dan is het volgens mij helemaal goed. Het is echt de Eifel zoals ik het ken.

Grot Harry

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7746
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #2139 Gepost op: 07 January 2017, 21:49:20 »
Bij achtergrond hoort verlichting. En de verlichting bij Berenbach was wel erg provisorisch aangesloten. Het is nu in ieder geval iets verbeterd. De twee trafo's zitten netjes op een plankje.



In het midden van onderstaande foto zie je een schuin plankje. Een afgezaagde ikea plank die links op een dakbalk rust. Dan kan het bovenstaande trafo-plankje erin geschoven worden:



Aan de voorkant heb ik twee volt/ampere-metertjes aangebracht. Deels voor de lol, deels om later zeker te weten dat ik er niet teveel ampère door jas als ik meer ledstrips toe ga voegen.



Klein stapje, maar het is weer een stapje verder richting een baan die enigszins af is :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #2140 Gepost op: 07 January 2017, 22:40:26 »
En ineens schijnt de zon op de baan... (y)

Mvg,

Tis
********

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 667
  • Idioot op een skateboard
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #2141 Gepost op: 08 January 2017, 11:59:08 »
De achtergronden hebben je baan precies veel deugd gedaan Reinout! Lekkere opfrissing zeg maar. :)
Ook daar waar je je hoofd in het plafond moet steken sluit het mooi aan met de reeds begraste modules. :)
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

mwdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 531
    • Albulamodell forum
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #2142 Gepost op: 08 January 2017, 22:06:58 »
De achtergronden zijn heel fraai geworden: qua kleur en motief heel passend bij de voorgrond!
Wel veel werk geweest achter het beeldscherm, neem ik aan: je moet wel je weg in die programmatuur kennen om dergelijke fotoachtergronden samen te kunnen stellen.
Het resultaat mag er zijn!

Groeten, Michiel.
RhB / H0m-Dubbeldeklayout / Peco/Zelfbouwrails/DCC/Xpressnet
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70833.0.html

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7746
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #2143 Gepost op: 09 January 2017, 09:58:46 »
Klopt, in die achtergronden zitten uren en uren werk. Leuk werk, maar het "kost" wel tijd. Denk aan 10 à 20 uur per achtergrond. Kelberg gaat echt wel richting 20, de haaks-op-Monreal-achtergrond eerder richting 10. Even voor het idee.

En dan moet je echt wel vingervlugheid met dit soort rasterbewerkingsprogramma's hebben.

Maar het is wel zo dat ik redelijk detaillistische eisen heb. Een overweg op een bepaalde plek. Huizen met een bepaalde grootte. Straat die met het juiste perspectief naar achter wegloopt. Zodra je "alleen" een lap landschap nodig hebt wordt het veel eenvoudiger. Misschien een lantarenpaal wegpoetsen, maar dan ben je met twee uurtjes wel klaar.

Dus:

  • Bezint eer ge begint. Zeker als je denkt aan achtergronden die helemaal aangepast zijn aan het landschap. Er gaat veel tijd in zitten.
  • Laat je niet afschikken. Die bak tijd die ik erin heb gestopt komt ook omdat ik een lange, smalle baan heb en dus veel strekkende meter achtergrond nodig heb. En dan ook nog eens die schuine daken van m'n zolder en rare hoeken enzo... Bij een andere baan is het waarschijnlijk makkelijker.
  • Laat je niet afschikken. "Gewoon" landschaps-achtergrondje, drie meter lang, 70 centimeter hoog? Gewoon een foto en die iets opschonen? Dat is veel sneller te doen.
  • Oh, wat is het eindresultaat gaaf :)



Vanochtent nog wat gekliederd: maskering-prut op de resterende ruiten van de v100 aangebracht als voorbereiding op het vervuilen.



Voordat ik ga vervuilen moet ik nog reserveonderdelen aanbrengen. En het nieuwe loknummer aanbrengen zodat het een 211 wordt i.p.v. een v100 :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8844
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: EifelBurgenBahn
« Reactie #2144 Gepost op: 09 January 2017, 10:50:54 »
Hoi Reinout,

Al tijden volg ik jouw avonturen met de achtergrond en heb enkele van je foto's gedownload voor achtergrond ideeën. Ze geven mooi weer hoe een weg op het rechte vlak wegloopt en hoe hellingen verlopen. Dank voor het vele foto schieten. In je post van 3 januari zie ik de voorlopige achtergrond van Monreal en het gebied er naast. Blijft de scherpe hoek in de achtergrond? Of zie jij mogelijkheden een ronding er in aan te brengen?

Groet,
Michel