Den "Kohlehaufen" auf dem Tender stelle ich immer mit schwarzen Knetgummi her. UHU, echte zerschlagene Kohle aber auch hervorragend der schwarze grobe Steinschotter(3334) und fertig.
Op het beneluxspoor forum kan je je spoorlijn zoals die langzamerhand ontstaat tonen. Van het naakte multiplex tot het volgroeide stadium. Mijn foto zit er tussenin. Het landschap is vrijwel af, maar het kale multiplex aan de buitenkant is nog zichtbaar.Op het forum kan je discussies hebben. Zoals over de reflectorpaaltjes aan de weg onder aan het viadukt: bestonden die al in 1970? Antwoord: ja. Ook krijg je tips over de kolenimitatie die je op je tender weergeeft. De versie die je hier ziet glimt mooi, maar is misschien wat te hoog.De achtergrond is te eenvoudig. Dat werd me op het forum in ieder geval duidelijk gemaakt. Is een fotoachtergrond niet beter? Na wat heen-en-weer-gediscussieer ga ik binnenkort toch eens naar zelfgemaakte fotoachtergronden kijken. Kijk! Op die manier verhoogt een forum de kwaliteit van je baan! Mits het experiment slaagt, uiteraard.Wat je hier op de foto ziet is een module van anderhalve meter die boven een trapgat hangt. Het mormel heeft me twee maanden werk gekost. Twee maanden werk die ik met alle leed en (vooral) lief heb gedeeld op het forum. De enthousiaste reacties helpen om lekker door te gaan!Een tweede blik is waardevol, of het nou kritisch of lovend is. Lang leve beneluxspooor! (En Railmagazine ook, want ik heb twee strekkende meter modelkroniek/railmagazine met een flinke stapel gele memovelletjes die bruikbare pagina's aangeven).
Nu je het zegt.... als je zo'n brok in de vuurkist gooit zit er een deuk in...