Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
Vandaag
om 00:19:14
Gewoon wat busfoto's
door
GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
19 Toen
door
Benelux795
24 april 2024, 23:18:16
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE
door
MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
T.Spat
24 april 2024, 22:56:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024
door
D_Loc
24 april 2024, 22:43:55
Ijzeren Rijn: militair transport
door
Hans van de Burgt
24 april 2024, 22:41:05
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)
door
T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakeld niet
door
Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Aachenau West
door
wob
24 april 2024, 21:54:19
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
defender
24 april 2024, 21:51:02
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug
door
Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps
door
Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
US diorama in H0
door
Wim Vink
24 april 2024, 21:20:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
24 april 2024, 20:40:00
Station Roodeschool
door
Huup
24 april 2024, 20:27:09
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
Rob Moerkerken
24 april 2024, 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34.
door
Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog
door
Klaas Zondervan
24 april 2024, 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens
door
puntenglijder
24 april 2024, 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen.
door
Simplex
24 april 2024, 18:52:50
Update: baan in de tropen
door
Joost O
24 april 2024, 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM?
door
AlbertG
24 april 2024, 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje
door
NS264
24 april 2024, 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
24 april 2024, 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten?
door
freekvo
24 april 2024, 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30)
door
spoorijzer
24 april 2024, 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor
door
ronaldvd2000
24 april 2024, 15:22:42
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
EifelBurgenBahn
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
Vorige
-
Volgende
-
1
...
24
25
[
26
]
27
28
...
342
Omlaag
Auteur
Topic: EifelBurgenBahn (gelezen 1070216 keer)
Basilicum
Prae-adviseur
Offline
Berichten: 5336
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #375 Gepost op:
26 februari 2015, 20:01:24 »
Om de wissels te bedienen, kan het nog eenvoudiger. Een drukknop voor recht; een voor krom. Drukknoppen geven alleen spanning als ze ingedrukt worden. Ook voor seinen is dit principe prima bruikbaar, maar Reinout wil graag op zijn schakelpaneel kunnen zien wat de stand van de seinen is.
Groet,
Bas
Gelogd
Deining in Dönsdorf
•
Dahinterhofen im Bau
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7402
Forummoderator
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #376 Gepost op:
26 februari 2015, 20:06:00 »
Alleen drukknoppen is inderdaad nog eenvoudiger.
Inderdaad, het is de charme om iets seinhuis-achtigs te hebben dat ik kiepschakelaars gebruik.
Je kan er keurig de stand aan zien, maar... dan moet je niet vergeten zijn het knopje in te drukken
In de praktijk (twee dagen spelen) is het nog geen probleem gebleken. Ook niet toen zoonlief erachter zat.
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
moonshine73
Offline
Berichten: 70
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #377 Gepost op:
26 februari 2015, 23:50:48 »
Hoi Reinout.
Even naar aanleiding van reactie #358 over langere kabel voor de multimaus.
Kijk even bij Erwin (TEE) naar de loconet spiraalkabel van uhlenbrock.
1. is meer dan de helft goedkoper als die van roco zelf.
2. is ook nog eens een meter langer (uitgerekt) als die van roco zelf. uhlenbrock tot 3mtr, roco tot 2mtr
De uhlenbrock is nr 62035 kost 5.95
De roco is nr 10754 kost 17.40
Ik heb er zelf ook 2 (uhlenbrock) voor mijn multimaus en voor die van m,n zoon en bevallen goed.
mvg Richard
Gelogd
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7402
Forummoderator
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #378 Gepost op:
02 maart 2015, 23:27:53 »
Ik heb denk ik een probleem. (En dus iets om op te lossen).
Namelijk: ik heb twee wissels in Kelberg van een aandrijving voorzien. Maar de stroomvoorziening van het puntstuk en de tongen is nu niet goed meer. Ik vertrouwde op de betrouwbaarheid van de standaard stroomvoorziening van de peco wissels die ik gebruik, ondanks dat ze een voorziening hebben om "echte" polarisatie toe te passen.
Peco wissels zitten prima in elkaar! Als je niets doet krijgen de wisseltongen en het puntstuk stroom via de tong die tegen de rails wordt aangedrukt. Dit werkt prima, in ieder geval bij de handwissels die ik her en der heb liggen. Er zit een stevig veertje in die de tongen stevig tegen de rails aandrukt.
Je kan de draadjes onder de wissel die de stroom van de tongen aan het puntstuk doorgeven ook doorknippen. Dan moet je via de wisselaandrijving of een schakelaar zelf zorgen voor de juiste polarisatie. Naar wat ik las was dit betrouwbaarder, maar de ik-doe-het-via-de-tongen manier was wel zo aantrekkelijk voor een lui ingestelde Reinout, want dan hoefde 'ie niets te doen.
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik ook niet goed had nagekeken hoe het polariseren dan precies ging. Ik zag wat problemen qua snelheid van omzetten die er compleet niet zijn. Ook gaat polariseren het makkelijkst als je een wisselaandrijving koopt die dat ondersteund. Alleen... de conrad aandrijvingen heb je in twee uitvoeringen, met en zonder polarisatie. En alleen de versies
zonder
polarisatie zijn met kwantumkorting per drie te krijgen... Raad eens welke versie ik gekocht heb...
In ieder geval, de combinatie conradaandrijving/steldraad is niet betrouwbaar genoeg voor de twee wissels in Kelberg. In het schaduwstation gaat het wel goed. Hoewel... daar is er één wissel (die ik niet vaak gebruik) die óók storing geeft.
Ik zit me af te vragen wat ik nu moet doen. Ik kan gaan kijken of ik het aandrukken van de tongen kan verbeteren door wat aan de aandrijvingen te gaan rommelen. Of door wat te extra schoon te maken. Ik vrees alleen dat het dan over een halfjaartje alsnog mis gaat en er steviger maatregelen nodig zijn.
Of ik kan gelijk een stevige maatregel nemen: wissels los zien te halen en de draadjes die de tongen aan het hartstuk verbinden losknippen. Of wissels laten zitten en er van de zijkant een boortje inzetten en het zo los krijgen. En dan her en der wat draadjes aansolderen.
En dan de tweede pool van de wisselschakelaar (die vaak vrij is) gebruiken voor de polarisatie. En in sommige gevallen nieuwe schakelaars met
drie
polen kopen, want bijvoorbeeld het inrijwissel van Kelberg gebruikt al twee polen: eentje voor de wissel en eentje om het inrijsein onderscheid te laten maken tussen hp1 ("wissel recht") en hp2 ("wissel krom").
En dan moet ik langzamerhand ook over de handwissels nadenken. Blijft de stroomvoorziening daar (door de sterke veertjes) wèl OK? Of moet ik daar ook overstappen op handbediening via een schakelaar (zoals
bijvoorbeeld hier
)?
Ik ben er nog niet uit...
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Offline
Berichten: 3602
Als het maar elektrisch is.
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #379 Gepost op:
03 maart 2015, 09:12:15 »
Reinout,
Uit de luiestoel en schakelaar ertussen bij alle wissels. De veerdruk verloopt langzaam, dus de handwissels komen eraan.
Groet,
Gerard van der Sel.
Gelogd
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7402
Forummoderator
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #380 Gepost op:
03 maart 2015, 10:06:29 »
Gerard, klinkt als ervaring? Dat je zegt dat de veertjes van de handwissels op een gegeven moment ook niet meer voldoen om de stroomafname te garanderen? Dan moet ik
echt
aan de slag...
Langzamerhand moet ik toch een lijstje gaan maken van zaken die nu - na een half jaartje rijden - al wat gammel worden. En waar ik dus voordat ik teveel aan het landschap ga doen aandacht aan moet gaan schenken:
De handwissels: een of ander mechanisme zodat ik puntstukpolarisatie krijg.
De aangedreven wissels, puntstukpolarisatie toevoegen. Dit betekent wel dat ik de wissels deels los moet halen.
Overgang tussen de modules. Op sommige punten hoor je een duidelijker "tik" als een trein over de overgang rijdt dan me lief is. Op de meeste plekken heb ik scharnieren aangebracht, maar het lijkt me nu beter een koppeling te hebben die je in de loop der tijd aan kan passen om de boel net een halve millimeter naar boven of beneden te krijgen.
Ik wilde nog een vraag stellen waar ik het beste verenstaal kan krijgen, want dat denk ik wel nodig te hebben voor een deel van het wissel-kluswerk. Maar ik zie dat een
groothandel in Utrecht Overvecht
ook specifiek aan hobbyisten levert. En heel schappelijke prijzen. Kijk! Daar moet ik maar eens langsfietsen
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Offline
Berichten: 3602
Als het maar elektrisch is.
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #381 Gepost op:
03 maart 2015, 12:05:24 »
Conrad en Dynasys leveren ook verenstaal. Of de prijs ook zo gunstig is kan ik niet zeggen, omdat ik dat nog niet vergeleken heb. Utrecht kan een eind fietsen zijn
Groet,
Gerard van der Sel.
PS. kijk ook eens naar een eindschakelaar om de uiterste standen te detecteren.
Gelogd
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
tothebeach
Michel
Offline
Berichten: 8419
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #382 Gepost op:
03 maart 2015, 15:25:07 »
Citaat van: Reinout van Rees op 22 februari 2015, 22:47:14
Gezien je bedieningspanneel Kelberg is
dit
dan niet een optie? Stond ook in
Modelspoormagazine 144
Groet,
michel
Gelogd
La Fabrique
Dioramaatje 009
Schrijfblokkarton, etc... (h0)
Website Rangeerbanen
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7402
Forummoderator
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #383 Gepost op:
03 maart 2015, 16:40:37 »
Die oplossing ziet er ook leuk uit. De visuele gelijkheid is opvallend
Voor Berenbach (het tussenstation) zal ik in ieder geval iets anders moeten verzinnen omdat ik niets uit de bakken uit kan laten steken. Ach, een deels ingebouwde variant kan ook.
Ik vroeg me af of het niet mogelijk zou zijn electriciteitsbuis te gebruiken. Gewoon zo'n gele buis van ongeveer een cm doorsnee. Kost geen drol. Makkelijk om er een gaatje in te prikken voor een stelstang. Ook een gaatje in de buiswand waar zo'n kiepschakelaar met z'n stangetje in kan vallen is makkeljk. Geleiding door twee houtblokjes met een gat erin... Aan de voorkant is er vast goed een knopje ofzo aan vast te maken.
Ik bedoel: iedereen zit met dunne stangetjes te werken, dus denk ik automatisch aan iets compleet anders
(Totdat ik er achter kom dat de normale manier veel betrouwbaarder werkt, net zoals ik niet eigenwijs had moeten zijn met de polarisatie
)
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Christoph
Offline
Berichten: 3053
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #384 Gepost op:
03 maart 2015, 17:40:40 »
Hallo Reinout,
misschien is het polariseren van je wissels op te lossen met de methode zoals omschreven in de miba van september 2008.
Ik heb in mijn stoffige draadje, dit ook uitgevoerd voor de tillig wissels. Zie:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,2695.msg252172.html?PHPSESSID=sv88q7ljq2dfn7tsbgr816i5q7#msg252172
en dan uiteraard de tweede foto.
Mogelijk heb je deze miba ook, anders is deze misschien nog ergens te vinden. Ik zal ver op zolder moeten gaan zoeken, maar niets is onmogelijk.
Groeten,
Christoph
Gelogd
4k
Offline
Berichten: 154
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #385 Gepost op:
03 maart 2015, 19:03:15 »
Reinout mag ik hierop reageren met en vraag?
Bouw nu op dit moment een armsein van viessmann in de schmalspoor module het is de 4500 en gaat dien as inrijsein voor
Hubertshausen als proef aangesloten en alles werkt echter het is enkelsporig traject duas moet er weer een trein terug kunnen zonder de stop.
snap je. dit laatste is me ff een raadsel hoe aan te sluiten? weet jij de oplossing groetjes IVK
«
Laatst bewerkt op: 03 maart 2015, 21:09:06 door Bert van Gelder. Reden: Om te antwoorden de REAGEER-knop gebruiken, niet de CITAAT-knop a.u.b!
»
Gelogd
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7402
Forummoderator
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #386 Gepost op:
03 maart 2015, 21:05:07 »
Christoph: wat ik zo zie van de miba op die foto van je zegt me voldoende. Dat lijkt precies op de methode die peco ook voorziet voor polarisatie van z'n wissels.
Als je de twee juiste draadjes onder de wissel doorknipt zijn de tongen geïsoleerd van het puntstuk en kan je ze vast doorverbinden met de rail ernaast. Dat zit dan vervolgens altijd goed.
Vervolgens kan je op je gemak het puntstuk (+ het stukje resterende rails richting de tongen) polariseren via de aandrijving ofzo.
Klopt het dat dat ongeveer overeenkomt met die miba methode?
M'n probleem
is dat dat draadje dat ik door moet knippen onder de wissel zit. En de wissel al vastgelijmd zit. Ik heb zonet wat relatief subtiel hak- en breekwerk geprobeerd, maar ik krijg van de zijkant het draadje niet te pakken... De wissel zal dus echt los moeten komen.
Dat vind ik een beetje zonde, want alles ligt net netjes. Maar om er nu met de slijptol op los te slijpen om het alsnog
in situ
voor elkaar te krijgen... Ik ben nog aan het piekeren.
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7402
Forummoderator
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #387 Gepost op:
03 maart 2015, 21:25:35 »
4k: ik gok dat je een analoge baan hebt? En dat je "de twee rode draden" van de viessmann aandrijving gebruikt om spanning op de baan te zetten als het groen is (en de spanning eraf te halen als het sein op rood staat)?
En dan is dus je vraag hoe je, als het sein op rood staat, tòch spanning op de rails krijgt als de trein je station uit rijd langs het inrijsein (dat dan niet voor hem geldig is)?
Dat hangt er van af hoe je je baan aanstuurt. Als het analoog is zou je een diode kunnen gebruiken om in één richting toch spanning op de rails te krijgen. Simpelweg met een diode het stroomloze deel toch aansluiten. In één richting zal de spanning dan toch bij de rails komen. Als het de verkeerde kant uit is de diode omwisselen
En alternatief zou je een schakelaar toe kunnen voegen die voor uitrijdende treinen alsnog spanning op de rails zet. Maar dat hangt heel erg af van hoe je je bedieningspaneel enzo hebt opgezet.
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Tjalling
Offline
Berichten: 3393
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #388 Gepost op:
04 maart 2015, 11:42:11 »
Hallo Reinout,
Allereerst complimenten voor je draadje, het is vermakelijk en herkenbaar.
Over dat wissel: Als je deze gaat polariseren, waarom moet de verbinding tussen tong en puntstuk persé verbroken worden?
Je kunt het wissel sowieso niet open rijden, de enige mogelijke kans op korstsluiting is, als de binnenkant van een wiel de niet aanliggende tong raakt. Dat zou toch al niet moeten gebeuren.
Bij een nieuw te plaatsen wissel heb je helemaal gelijk, maar om hiervoor een stuk af te gaan breken
Groet,
Tjalling
Gelogd
modulebaan.nl
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7402
Forummoderator
Re: EifelBurgenBahn
«
Reactie #389 Gepost op:
04 maart 2015, 14:38:59 »
Tjalling: als ik de onderbreking niet maak moet ik zorgen dat de spanning alleen op de tongen+puntstuk staat in de uiterste standen. Dat kan niet met een schakelaar, maar
moet
met aandrijvingen met polarisatie in de eindstanden. En dus had ik andere aandrijvingen moeten kopen...
Als ik het onderbreek (zoals ook de bedoeling is bij de peco wissels, alleen dan
voordat
je de wissel plaatst) kan ik met een simpele schakelaar toe.
Dat wil zeggen... als er nog een pool over is op de schakelaar. Bij één schakelaar is dat niet het geval en bij twee schakelaars straks in Berenbach ook niet. Dus:
... heb ik tijdens de lunch maar een bezoekje gebracht aan de electronicazaak even verderop. Lekker om in het centrum van Utrecht te werken
3x om, da's afdoende.
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
Vorige
-
Volgende
-
1
...
24
25
[
26
]
27
28
...
342
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
EifelBurgenBahn