Het probleem is hier echt heel gecompliceerd: je kunt niet een doorlopende achtergrond maken voor enerzijds het schuine deel van het dak en anderzijds de verticale muur. Dat deze afloopt is niet zo'n probleem, voor het oog ga je dat vanzelf uitblenden en op fotos kies je vanzelf een geschikt standpunt.Ik denk dat je in elk geval in de hoek -overgang muur naar schuine dak- op de voorgrond, dus op de baan zelf een coulisse als iets van een bomen/struiken partij moet plaatsen om die overgang te maskeren.Dan kun je weliswaar de toon van beide zijden min of meer gelijk laten, maar dan het deel op het schuine dak zoals al werd voorgesteld, in een wat uitgerekte vorm uitvoeren.
Fotoapparaat-annex-mobieltjes die bagger worden genoemd: dat wordt mijns inziens te rap gedaan. Er loopt hier ook iemand rond die foto's op Ontraxs heeft gemaakt voor een modelbouwblad. Gewoon met z'n iphone. Beetje uitkijken dat je vanuit een bruikbare hoek fotografeert en geen last krijgt van scherptediepteverschillen, maar dan is het gewoon OK.Ik merk bij mezelf een enorme neiging om de spiegelreflex niet te lenen en uit pure eigenwijsheid alles met de iphone te doen Een betere reden is de vertrouwdheid die ik met de relatieve apparaten heb, maar goed.