Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 19:38:36
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 19:38:07
Station Steenwijk poging 2 door Jeroen95
Vandaag om 19:27:45
Revier Rheinbrenner (H0) door Marco1044
Vandaag om 19:14:52
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 19:13:05
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
Vandaag om 18:53:51
Rondom Charlois door R1954
Vandaag om 18:32:39
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
Vandaag om 18:24:08
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
Vandaag om 18:23:22
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 18:07:14
VERPLAATST: Probleem met inloggen door Duikeend
Vandaag om 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door linquenda2
Vandaag om 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 17:54:25
Modellbau Lingen 2026 door Scratchbuilt
Vandaag om 17:39:57
Resin kits best met of zonder grondlaag door Duikeend
Vandaag om 17:37:14
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 17:36:02
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:30:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen door BrightonBelle
Vandaag om 12:07:36
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
  

Auteur Topic: Wateringbury Railway Station in OO  (gelezen 216282 keer)

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6650
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #600 Gepost op: 08 November 2015, 01:27:25 »
Mja, als je die stock zo houden wilt....

@DE-II

Ja dat denk ik wel. Er wordt (stevig) geïnvesteerd in nieuw Brits materieel. Het oude wil ik echter niet weggooien.
Zo heeft Spock mijn oude Fleischmann stoomlocomotief van een geïsoleerd motorschild voorzien.
Daar kan nu dus een DCC decoder in.

Pure nostalgie...

Grzz, Hans

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6650
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #601 Gepost op: 08 November 2015, 23:23:42 »
Als het serieus wordt, gaat het toch altijd net iets anders...  :D

Het baanplan is ontworpen met 438mm als minimum boogstralen.
Om er zeker van te zijn dat het baanplan 1-op-1 wordt overgenomen, heb ik het met Anyrail ontworpen plan op ware grootte afgedrukt.
Dat wil zeggen, de kritische binnenboog van 438mm. De boog moet corresponderen met enerzijds de tunnel doorgang naar de traverse,
en anderzijds met met merkpunt op 175mm afstand voorzijde modelbaan.
De doorgang in de kast bij B&B is 250mm breed.



De binnenboog loopt precies gelijk aan de geprinte Anyrail afdruk.
De buitenboog die aan de zijde van B&B op 50mm h.o.h. begint, blijkt veel ruimer genomen te kunnen worden, dan gedacht.
Hij zit immers verstopt in de kast. Met een vloeiende boog komt hij vlak voor de tunneluitgang weer op de normafstand van 50mm.



In beide richtingen kunnen de treinen, soepel door de tunnels en door de bogen, zonder daarbij een obstakel en/of elkaar te raken.
Het tunnelportaal is met dubbelzijdige tape provisorisch vastgemaakt. Hij hangt 10mm hoger.
De donkere plaat net voor de tunnel moet vervangen worden. Hij heeft niet de juiste hoogte, en is scheef.
Aan de zijde van B&B ziet het er netjes uit. Op deze plaats komt een lage heuvel met een tunnelportaal.
Ik overweeg er een weg over leggen.

Grzz, Hans

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12010
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #602 Gepost op: 09 November 2015, 10:40:27 »
 (y)
Citaat
Als het serieus wordt, gaat het toch altijd net iets anders...
Ik dacht dat ik de enige was die dat had...

Leen.

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6650
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #603 Gepost op: 10 November 2015, 09:27:07 »
Misschien goed om weer eens een overzicht te geven het te gebruiken materieel.

(c) Hornby - R3238 - SR 0-6-0 700 Class “Black Motor” nr. 695 in Southern Black Green lined

Steam locomotives
  • Hornby Drummond 0-6-0 – 700 Class “Black Motor” nr. 695 in Southern Black Green lined
  • Hornby T9 Class 4-4-0 – nr. 729 in Southern Green
  • Hornby Terrier  0-6-0 – nr. 11 in Southern Green
  • Bachmann Branchline Class E4 Brighton tank 0-6-2 – nr. 473 in Southern Green
  • Hornby R2742 Schools Class 4-4-0 “Charterhouse” in Southern Green
  • Hornby R2622 Class N15 4-6-0 30778 “Sir Pelleas” & tender in BR Brunswick Green with early crest
  • Bachmann Standard Class 5Mt 73068 BR Brunswick Green late crest with BR1C tender

Coaches

Train A
  • Hornby R4143 Pullman 1st Class Parlour Car ‘Leona’ – Matchboard type
  • Hornby R4144Pullman 3rd Class Parlour Car ‘Car No. 35’ – Matchboard type
  • Hornby R4145 Pullman 1st Class Kitchen Car ‘Cynthia’ – Matchboard type
  • Hornby R4146 Pullman 3rd Class Kitchen Car ‘No. 171’ – Matchboard type
  • Hornby R4150C Pullman 3rd Class Brake Car ‘No. 162’ – Matchboard type
Train B
  • Hornby R4304E  BR Maunsell Composite Coach ‘S 5650 S’ – Southern Green
  • Hornby R4299B  SR Maunsell Composite Coach ‘S 5141’ – Olive Green
  • Hornby R4300 SR Maunsell 6 Compartiment Brake – Olive Green
  • Hornby R4318C – SR Maunsell Brake Composite Coach (BTK) – Olive Green
  • Hornby R4298G – SR Maunsell Corridor 1st Class Coach (FK) – Olive Green
  • Hornby R4297E – SR Maunsell Corridor 3rd Class Coach (TK) – Olive Green
Train C
  • Hornby R4303B  BR Maunsell Corridor 1st Class Coach ‘S 7229 S’ – Southern Green
  • Hornby R4304E  BR Maunsell Composite Coach ‘S 5650 S’ – Southern Green
  • Hornby R4379 BR Maunsell Composite Coach ‘S 5634 S’ – Southern Green
  • Hornby R4379 BR Maunsell Brake Composite Coach ‘S 6574 S’ – Southern Green
  • Hornby R4379 BR Maunsell 3rd Class Coach ‘S 787 S’ – Southern Green
Er zijn met dit materieel meerdere combinaties samen te stellen.

Wagons

8x Private owner short wagons to use on the Inglenook sidings.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12010
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #604 Gepost op: 10 November 2015, 11:05:43 »
Een mooie lijst met materieel, Hans!  (y)

Doe je geen trein met Mk1's?
En ook geen Bulleid Pacific?

Leen.

draisinenl

  • Offline Offline
  • Berichten: 1694
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #605 Gepost op: 10 November 2015, 11:17:30 »
Zijn die niet van buiten het vastgestelde tijdperk Leen?

Ik mis eigenlijk wel wat materieel voor doorgaande goederentreinen... Die reden er in die tijd toch ook meer dan voldoende..


Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12010
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #606 Gepost op: 10 November 2015, 11:26:45 »
De Standard 5MT en de BR-coaches zijn uit het MK1 tijdperk, Michael.

Leen.

Tanks+Treinen

  • Offline Offline
  • Berichten: 459
  • Ben een beetje van het Brits af...
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #607 Gepost op: 10 November 2015, 11:30:55 »
@Hans (en Rolph!)

Ik ben het met Michael eens. De passagierstreinen zijn goed voor elkaar, maar ik zou inderdaad minstens 1 doorgaande goederentrein willen zien...
(En in Warley is gegarandeerd het een en ander aan goederenwagons te krijgen voor een leuk prijsje!)

Sierd Jan

rvdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 190
  • Rolph
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #608 Gepost op: 10 November 2015, 11:56:18 »
Dit is niet de wensenlijst. Dit is wat er nu is. En inderdaad... er moet nog veel goederenspul bij.
Rolph

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12010
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #609 Gepost op: 10 November 2015, 12:00:41 »
Het is een mooie lijst hoor.
Maar er moet wel wat te wensen blijven.  (y)
Geen Bulleids en Mk1's dus?

Leen.

rvdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 190
  • Rolph
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #610 Gepost op: 10 November 2015, 12:06:34 »
Bulleid... misschien. Manston Battle of Britain class vind ik ook leuk. Op termijn...

Mk1. Ja die staan wel op de lijst. Alleen heb ik daar geen goed beeld welke modellen daar van bestaan (Hornby/Bachmann) en welke je het beste kunt zoeken. Tips?

Goederentrein zijn trouwens ook suggesties voor welkom. Wat is een mooie samenstelling voor een reëel beeld?
Rolph

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12010
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #611 Gepost op: 10 November 2015, 12:19:34 »
Als je Mk1's koopt, dan is Bachmann de referentie voor prijs/kwaliteit
Let op dat het productnummer met 39-*** begint.

Er zijn diverse oude versies van MK 1's in omloop o.a. van Hornby, Mainline en volgens mij ook nog van Bachmann/Replica.
Die kun je beter mijden.

Sinds een jaar of twee heeft Hornby geheel vernieuwde Mk1's zoals deze:
http://www.ehattons.com/60177/Hornby_R4350_Mk1_CK_corridor_composite_in_BR_maroon_New_tooling_for_2013/StockDetail.aspx

Ik ken ze niet maar het schijnen heel aardig goede modellen te zijn en ze zijn niet duur.
Als je op Warley rondloopt moet je er maar eens een besnuffelen.

Verder geldt dat Mk1's tot 1956 in het crimson/cream beschilderd werden en daarna in SR green.
Dat wil overigens niet zeggen dat er na 1956 alleen maar groene rondreden.

Leen.

rvdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 190
  • Rolph
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #612 Gepost op: 10 November 2015, 12:37:01 »
Edit: handig dat Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/British_Railways_Mark_1

Hoi Leen. Dat snap ik niet helemaal. Waren ze waren dus tot 1956 Chrimson/cream en daarna SR groen? Toen was het toch al BR....

En hoe zit het met de geheel bruinrode versies?? Wanneer zijn die dan gekomen?


Maarruh... Deze Hornby kleur is dus ongeschikt voor SR:

(c) foto website hornby

Het is wel leuk als niet alles groen is dus dan is crimson/cream wel wat lijkt me.
« Laatst bewerkt op: 10 November 2015, 12:46:03 door rvdb »
Rolph

draisinenl

  • Offline Offline
  • Berichten: 1694
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #613 Gepost op: 10 November 2015, 15:45:24 »
Gelukkig heeft Bachmann mooiere Mk-1's die er wel in BR (SR)green zijn...

Ik heb er zelf 2..

Op Eurospoor de Bachmann en Hornby (railroad reeks) Mk-1's wwns naast elkaar gezet... Dan wint Bachmann met een straatlengte... Als koppelingen op die rijtuigen gebruik ik trouwens Kadee 20's..

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #614 Gepost op: 10 November 2015, 16:14:49 »
Ik vind persoonlijk Bachmann in alles beter/mooier/kwalitatiever dan Hornby.

Michel