Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
US diorama in H0
door
MOVisser
Vandaag
om 08:48:53
lais dcc decoder aan sluiten
door
henk
Vandaag
om 08:47:59
Piko 2025
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 08:45:54
Br 38 Piko Superen.
door
puntenglijder
Vandaag
om 08:32:19
keerlusproblemen
door
Ronald Halma
Vandaag
om 08:29:20
Bauarbeiten im gange
door
Jelmer
Vandaag
om 08:16:05
Aachenau West
door
Jelmer
Vandaag
om 08:10:56
Minibaan Visserskaai H0
door
Jelmer
Vandaag
om 08:03:45
Maasmuiden Haven
door
Jelmer
Vandaag
om 08:00:04
Raadplaatje
door
Keska
Vandaag
om 07:51:51
Br 41 Weinert, loop of sloop ?
door
puntenglijder
Vandaag
om 07:38:40
Philotrain NS6001-6006
door
orientexpress
Vandaag
om 07:13:55
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Frits C
Vandaag
om 06:37:33
Ik kom er niet uit... zelfbouw schakelprint
door
Martijn1974
Vandaag
om 05:21:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Lobomotion69
Vandaag
om 02:43:22
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor
door
Joz
Vandaag
om 01:44:01
Rijnstraat
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 00:45:49
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Ronald Halma
25 June 2025, 23:19:04
Voor een beginner welk spoor is handing bij bepaalde oude treinen
door
sncf231e
25 June 2025, 22:35:35
Verschil leveranciers DCC decoders?
door
Sven
25 June 2025, 21:03:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Sven
25 June 2025, 20:44:13
Een nieuw begin
door
Frits C
25 June 2025, 19:14:56
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Bor de Wolf
25 June 2025, 18:52:08
NZH A 1001 - 1004
door
Rob Ellerman
25 June 2025, 17:32:39
Klein baantje 1200x1200mm
door
Prutsert
25 June 2025, 16:43:07
20 jaar BNLS
door
Bor de Wolf
25 June 2025, 16:40:25
Vraag iz ballast
door
Voske
25 June 2025, 16:23:59
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking
door
PBModels
25 June 2025, 15:54:54
ÖBB smalspoor in het Waldviertel.
door
Hollandserhbfan
25 June 2025, 15:22:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
25 June 2025, 13:39:38
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
9
Omlaag
Auteur
Topic: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan (gelezen 40913 keer)
martijn v m
Offline
Berichten: 4529
Heerwijk in H0
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
«
Reactie #45 Gepost op:
27 July 2014, 11:18:29 »
Leuk baanplan.
gaat een prachtige baan worden.
@peter
een klompentrein heeft aan de uiteinden een 2200 zitten dus hoeft niet gekeerd te worden.
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Peter Kleton
Offline
Berichten: 3969
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
«
Reactie #46 Gepost op:
27 July 2014, 12:25:50 »
OK Martijn,
Dat was ik vergeten.
Ik heb ze ook nooit in het echt gezien, want ze reden hier niet in West Nederland.
Dan mag je dus je plan van mij zo houden.
Peter
Gelogd
NS 1924-heden.
0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail met bovenleiding voor front en sluitsein.
Met kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Bart spruitje
Offline
Berichten: 508
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
«
Reactie #47 Gepost op:
27 July 2014, 12:40:33 »
Hoi Peter,
De flexrails krijg ik wel netjes in de juiste straal, het gaat meer om de vrije zaken zoals het viaduct tekenen of bijv een weg met bochten.
Hierin is het lastiger, maar ja het is dan ook een baanontwerp programma, dus eigenlijk wel logisch.
Groeten Bart
Gelogd
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996
Bart spruitje
Offline
Berichten: 508
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
«
Reactie #48 Gepost op:
27 July 2014, 12:43:15 »
Weet iemand hoe lang een klompentein in Ho is. Ik kom zelf tot ongeveer tot onderstaande maar ik kon niet alle lengtes vinden op het net
lengte mm type
161 loc 2200
265 plan E
265 plan E
100 verwarmingswagen artitec
161 loc 2200
952 mm totale lengte
Is er iemand die het na kan meten voor mij?
Groeten Bart
Gelogd
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996
Railhopper
Offline
Berichten: 2366
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
«
Reactie #49 Gepost op:
27 July 2014, 13:00:33 »
Een klompentrein bestaat toch uit 4 plan e rijtuigen?
Leuk baanplan trouwens :-)
Gelogd
Michel van den Hof
Offline
Berichten: 1490
Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
«
Reactie #50 Gepost op:
27 July 2014, 13:04:39 »
Ik heb een complete klompentrein te koop. 5x B Plan E (nieuw), Energiewagen (nieuw) en keuze uit 7 stuks 2200. Ik splits de set pas op als ik alle losse delen bij elkaar ook kan verkopen.
Met vriendelijke groet,
Michel
Gelogd
Bart spruitje
Offline
Berichten: 508
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
«
Reactie #51 Gepost op:
27 July 2014, 13:39:12 »
Hoi,
Kun je in ieder geval wel de lengte voor mij meten met twee rijtuigen en een verwarmingswagen??
Kun je ook een pb sturen met een foto wat je te koop aanbiedt?
Gr Bart
Gelogd
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996
Michel van den Hof
Offline
Berichten: 1490
Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
«
Reactie #52 Gepost op:
27 July 2014, 14:36:06 »
Bart, PB gestuurd. Zal zo even meten.
Mvg, Michel
Gelogd
Michel van den Hof
Offline
Berichten: 1490
Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
«
Reactie #53 Gepost op:
27 July 2014, 14:40:30 »
Lengtes over buffers.
2200 = 12 cm.
Plan E = 26,5 cm.
Verwarmingswagen = 12 cm.
Mvg, Michel
Gelogd
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8590
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
«
Reactie #54 Gepost op:
27 July 2014, 15:11:46 »
l.o.b. 2200 is maar 12 cm? Typfoutje denk ik?
Echte 2200 is volgens wikipedia 14, 01 meter lang (14 meter voor gemak) = 1400cm : 87 ~ 16,1 cm.
«
Laatst bewerkt op: 27 July 2014, 15:18:26 door Jeronimos
»
Gelogd
Jeroen
Michel van den Hof
Offline
Berichten: 1490
Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
«
Reactie #55 Gepost op:
27 July 2014, 15:27:33 »
Idd typefoutje.
2200 = 16 cm.
Gelogd
Bart spruitje
Offline
Berichten: 508
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
«
Reactie #56 Gepost op:
05 September 2014, 16:28:27 »
Update,
Hierbij wat foto's van de vorderingen.
https://images.beneluxspoor.net/bnls/20140901_192621.jpg[/img]]
https://images.beneluxspoor.net/bnls/20140901_192632.jpg[/img]]
https://images.beneluxspoor.net/bnls/20140901_192641.jpg[/img]]
[url=http://
]
https://images.beneluxspoor.net/bnls/20140901_192752.jpg[/img]]
https://images.beneluxspoor.net/bnls/20140901_192816.jpg[/img]]
We bouwen rustig verder
Gr bart
«
Laatst bewerkt op: 08 June 2015, 09:15:44 door Bert van Gelder. Reden: url
»
Gelogd
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996
Bart spruitje
Offline
Berichten: 508
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
«
Reactie #57 Gepost op:
07 June 2015, 19:29:16 »
Update
Even een kleine update (mijn collega kijkt mee en had commentaar dat ik niks post). In de tussen tijd is er veel gebeurt. Ben nu bezig met perron 1 en 2 van het station. Van een forumgenoot heb ik met de kerst een CNC frees overgenomen en daar ben ik druk mee in de weer.
Het perron is van multiplex en in een aantal delen (steeds verschuiven op de CNC machine want de te frezen lengte is max 400mm) gefreesd en dat levert een mooi perron op, die strak en nauwkeurig in de getekende boogstraal is. Daar kan geen decoupeerzaag tegenop
.
Daarna uit 1mm styreen de in autocad getekende perron betegeling frezen met een 0,6mm freesje.
het eindresultaat zien er dan als volgt uit:
Moet alleen nog even met de instellingen rommelen zodat de lijntjes helemaal tot het eind doorlopen. In Cad lopen ze echt door tot het einde maar de frees gaat in het laatste stukje al naar boven om zich te gaan verplaatsen naar het volgende stuk. Deze ramp op opgang hangt samen met de frees snelheid. Hoe sneller je frees beweegt van links naar rechts hoe eerder hij met omhoog lopen begint. Als ik hem langzamere feed laat lopen gaat het een stukje beter. Blijven rommelen dus.
Daarna het gefreesde perrondeel op het multiplex plakken.
Nu nog 4 delen en perron 1 heeft tegels. Daarna de keerwanden frezen en op de kopse kant er tegen aan plakken.
Al met al een leuke manier om te hobbyen. CNC geeft een leuke nieuwe dimensie aan de hobby.
Tot de volgende update.
Groeten Bart
Gelogd
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996
Martin Hornis
Offline
Berichten: 1433
Re: overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
«
Reactie #58 Gepost op:
07 June 2015, 23:54:07 »
Citaat van: Bart spruitje op 19 July 2014, 20:38:35
Ik twijfel nog of het railmateriaal van tillig of peco wordt.
Aan de foto's is te zien dat de twijfel weg is, want er liggen rails en wissels. Is het Tillig geworden?
Gelogd
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.
Bart spruitje
Offline
Berichten: 508
Re: Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan
«
Reactie #59 Gepost op:
08 June 2015, 07:21:52 »
Hoi Martin,
Ja de twijfel is weg. Het is Tillig geworden, wat vooral mooi is zijn de wissels met de wisseltong u it 1 deel zonder draaipunt zoals bij andere fabrikanten. tillig flexrails is wel wat lastiger als devpeco die ik gewent was. de bedding is nl verdeeld in losse secties en deze willen nogal eens losschieten tov elkaar. oplossing is een druppeltje secondelijm om de bedding alle aan elkaar te maken.
Ook moet je heel erg opletten dat overal de bielsafstand gelijk is.
Verder zijn we lekker bezig. moet alleen nog het spoor naar de haven leggen. Maak vandaag wel even fots van de rest van de baan.
Groeten bart
Gelogd
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
9
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Overstappen naar h0 en daarbij een nieuw baanplan