Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 10:24:10
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Besselspoor
Vandaag om 10:19:34
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:50:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:16:55
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:19:18
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Rody v. G.
27 maart 2024, 23:03:46
Al mijn goede ideeën... door MartinRT
27 maart 2024, 22:57:39
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
27 maart 2024, 21:57:02
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
Aachenau West door 741230
27 maart 2024, 18:55:45
  

Auteur Topic: Modernisering dubbeldekkers VIRM  (gelezen 77538 keer)

EddyK

  • Offline Offline
  • Berichten: 397
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #210 Gepost op: 19 november 2020, 16:55:14 »
Grafische blunder... zo zou ik het omschrijven ;D
Met een paar kleine wijzigingen is er best wat van te maken...
Eddy

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #211 Gepost op: 19 november 2020, 16:57:35 »
Zoals wat dan?

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #212 Gepost op: 19 november 2020, 19:51:27 »
Zoals bijvoorbeeld het hele geheel?? Ziet er niet uit  :-X :-X
Groeten Joop, machinist Lls

metresil

  • Offline Offline
  • Berichten: 396
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #213 Gepost op: 19 november 2020, 20:10:35 »
Vind wel wat hebben, eens weer wat anders dan die blauwe banen ....... zal alleen die deurenpartijen wit maken , steekt mooi af bij NS vignet.
metresil     ook op youtube

WesleyMunnik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1166
    • Modelspoor Design
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #214 Gepost op: 19 november 2020, 20:47:15 »
Zo fel zijn die lampen niet hoor.
Bij FLIRT en SNG wel, maar hoe ouder hoe slechter.

Mijn telefoon geeft meer licht dan bijvoorbeeld een SGM  ;D

Dan moet je bij de SNG wel de felste stand van de 4 of 5 mogelijkheden kiezen :p
Met vriendelijke groet,

Wesley Munnik

www.modelspoordesign.nl

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3841
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #215 Gepost op: 20 november 2020, 00:37:34 »
Maakt niet uit, de mogelijkheid is er
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

EddyK

  • Offline Offline
  • Berichten: 397
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #216 Gepost op: 20 november 2020, 05:25:34 »
Zoals wat dan?
In ieder geval niet het logo afsnijden, en de kop is ook veel te donker.
Voor het logo zou het niet eens gek zijn het wit over het blauw gewoon door te tekenen ipv afsnijden.
Eddy

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 1956
  • A-C
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #217 Gepost op: 20 november 2020, 17:31:53 »
Zwart logo links naast de achterste deur, en dan een stuk kleiner  :angel:
Dat wit op geel zie je toch niet, zeker als de zon erop staat en dan met 140 km/u

Verder vind ik het wel wat hebben  (y)
hedde gij nie al genoeg spullekes?
Uuuh nee 😂

Chrisjantje

  • Offline Offline
  • Berichten: 350
  • I'm always keep TRAINing!!
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #218 Gepost op: 20 november 2020, 20:34:58 »
Ik vind hem wel mooi geworden, lekker fris en moderne jas.

Wellicht hadden ze wel beter een blauwe lijn kunnen trekken om het logo, zodat de overgang van wit naar geel een beter contrast geeft en dan het wit door laten lopen in het blauw en het logo compleet afbeelden. Nu valt het een beetje weg vind ik.

Het wit is natuurlijk van de sprinters afgeleid, dat zijn nu eenmaal de "nieuwe" NS kleuren. Zwart vind ik daar niet bij passen. Een mooi blauw lijntje om het logo af te bakenen was voldoende geweest.
Als ik vroeger wist wat ik nu weet, had ik liever vroeger geleefd!!

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #219 Gepost op: 20 november 2020, 20:37:43 »
Wie zegt dat de sprinters in hun huidige kleurstelling blijven?

Chrisjantje

  • Offline Offline
  • Berichten: 350
  • I'm always keep TRAINing!!
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #220 Gepost op: 20 november 2020, 20:41:06 »
Denk wel dat NS hoofdzakelijk deze 3 kleuren blijft gebruiken. Hoe een en ander toegepast gaat worden zullen we dan wel weer zien  ;)
Als ik vroeger wist wat ik nu weet, had ik liever vroeger geleefd!!

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #221 Gepost op: 21 november 2020, 02:01:37 »
KLM vindt de oude kleuren kennelijk ook mooier dan die van na de revisie, aldus hun persfoto bij een artikel op luchtvaartnieuws.nl.

Bij het artikel op KLM.nl kun je de afbeelding ook in hoge resolutie downloaden als je dat leuk vindt (als wallpaper of zo).
Oeps!

Rob Bennis

  • Stroomlijners, mijn favorieten
  • Offline Offline
  • Berichten: 848
    • Mijn YouTube filmpjes
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #222 Gepost op: 29 november 2020, 14:07:54 »
Ik was vandaag wat foto's aan het opschonen in mijn cloud en kwam ik deze tegen.

Ik heb deze gemaakt in oktober 2018 op de Dutch Design week op het universiteits terrein (Klokplein) in Eindhoven. In deze week presenteren diverse studenten hun afstudeer projecten. Maar er waren ook stands van diverse bedrijven die hun innovatieve ontwikkelingen lieten zien waaronder de NS. Wat je ziet is het studiemodel wat is gebruikt voor de interieurs van de nieuwe Intercity treinstellen. Als ik naar de buitenkant kijk zie ik het kleurenschema dat nu wordt toegepast op revisie VIRM stellen. Het is vrijwel ongewijzigd toegepast.



Daarnaast vind ik het wel een hele blits ontwerp. Is de nieuwe ICNG echt wel een beetje boel saai.

Rob
Met vriendelijke groet,
Rob Bennis

Mijn YouTube kanaal
Materieel 1946

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #223 Gepost op: 29 november 2020, 15:24:12 »
Er valt me aan dat model wel meer op.
Een ICNG achtig uiterlijk met dubbeldekker wagons er achter  :o ???
Ook een plan voor de toekomst van NS ??
(maar goed ik dwaal af van het topic hiermee ;) )
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #224 Gepost op: 29 november 2020, 15:52:01 »
NS heeft in de aanbesteding van DDNG (opvolger DDZ en misschien meer) dat ze een trein willen die bestaat uit een combinatie van enkeldeks bak(ken) en dubbeldeks bakken.