Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stationsplein Baden Baden door frits959
Vandaag om 03:21:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:35:59
25 jaar geleden door Willem1951
18 april 2024, 23:43:22
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
18 april 2024, 23:15:37
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Aachenau West door MichielB
18 april 2024, 22:22:36
"Nederlandse" modellen door Marc tramt
18 april 2024, 21:56:41
Bouw van materieel 40 treinstellen door FRIE
18 april 2024, 21:50:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
18 april 2024, 21:24:49
US diorama in H0 door basjuh1981
18 april 2024, 21:19:01
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
18 april 2024, 21:16:29
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Noordernet
18 april 2024, 20:44:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
LS Models 2024 door 4020 281-4
18 april 2024, 18:03:40
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
18 april 2024, 17:09:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 17:02:09
Frans/Belgisch H0e baantje door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 16:49:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
18 april 2024, 16:03:04
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Besselspoor
18 april 2024, 15:22:30
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Benelux795
18 april 2024, 14:17:23
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door spoorzeven
18 april 2024, 14:07:57
  

Auteur Topic: Modernisering dubbeldekkers VIRM  (gelezen 77828 keer)

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 996
  • D813 Groningen,1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Gepost op: 17 maart 2014, 17:04:18 »
Beste mensen,

Op NOS teletekst staat vandaag een bericht dat NSR 418 dubbeldekstreinen gaat moderniseren. Er komt nieuw meubilair in en de stroomlijning wordt verbeterd. Er komt ook internet aan boord. Ze moeten 20% zuiniger worden in energieverbruik. De eerst treinen moeten in 2016 klaar zijn.

Over welke treinen gaat dit?

Mvg,
Henk
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2014, 09:53:47 door Bert van Gelder. Reden: Titel aangevuld »
H0 2-rail, ECoS, TwinCenter, LocoNet, Koploper, iTrain.

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re: Modernisering dubbeldekkers
« Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2014, 17:06:45 »
Virm, van een ander type dubbeldekkers heeft de NS er lang niet zoveel.
Nieuwe banken voor die dingen was hard nodig. Vond ze altijd vrij oncomfortabel.
Ze gaan hetzelfde principe toepassen als bij de DDZ al gebeurd is dus.


NS/NMBS fan uit Oostenrijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re: Modernisering dubbeldekkers
« Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2014, 01:23:38 »
,,stroomlijning wordt verbeterd"

Krijgen ze dan en nieuwe kopvorm ???

Zo als bij de DB de 425.....en aal die S-Bahntjes ;D

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4452
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Modernisering dubbeldekkers
« Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2014, 06:13:14 »
Nee ik denk dat er minder uitstekende dingen over de trein zodat se stroomlijn beter is net als bij ddz.
Zat afgelopen vrijdag en zo'n ddz en die zitten uitstekend.
Dus als die banken ook in virm komen is dat een goeie zaak.

Groet martijn.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7812
Re: Modernisering dubbeldekkers
« Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2014, 08:07:59 »
Welke uitstekende dingetjes?
Aan een VIRM zit nou niet echt veel wat uit steekt en wat je eraf kan halen.

DDZ banken zitten redelijk comfortabel als je er een niet al te lange afstand mee moet.
Een ritje Eindhoven - Delft vindt ik wat et veel van het goede. Krijg je naar mijn ervaring toch wel een blikken kont van.
Liever iets zachter zit meubilair  (y)
Gr.
Eric

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1595
Re: Modernisering dubbeldekkers
« Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2014, 08:29:28 »
Wat stroomlijn betreft zou je het gat van de koppeling wat meer kunnen dichtmaken, en de bult op het dak naar voren halen. Maar of dat wat uitmaakt?

Sent from my Lumia 920 using Tapatalk

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re: Modernisering dubbeldekkers
« Reactie #7 Gepost op: 18 maart 2014, 09:50:23 »
Misschien die lege "kuilen" waar stroomafnemers in hebben gezeten egaliseren ?
Wel jammer moet ik mijn eigen VIRM 6je weer aanpassen.
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1075
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #8 Gepost op: 18 maart 2014, 10:51:26 »
Ik hoop toch dat dit niet de werkelijkheid gaat worden:

Nu lopen de blauwe banen mooi gelijk met de dakrand. Waarom dit nu willen aanpassen?

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 857
Re: Modernisering dubbeldekkers
« Reactie #9 Gepost op: 18 maart 2014, 11:38:34 »
Misschien die lege "kuilen" waar stroomafnemers in hebben gezeten egaliseren ?
Wel jammer moet ik mijn eigen VIRM 6je weer aanpassen.

Als ik het goed gelezen heb worden alleen de oudste generatie VIRM's moderniseert. Dus misschien is het niet nodig.

Ik hoop inderdaad ook niet dat dat de definitieve kleurstelling wordt. Liever het oude schema of anders iets originelers.

Groeten Edwin.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4458
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #10 Gepost op: 18 maart 2014, 11:42:40 »
Je kunt de pantografen eraf halen. ;D Scheelt ook weer.

Duvel

  • Offline Offline
  • Berichten: 438
Re: Modernisering dubbeldekkers
« Reactie #11 Gepost op: 18 maart 2014, 11:42:49 »
Wat stroomlijn betreft zou je het gat van de koppeling wat meer kunnen dichtmaken, en de bult op het dak naar voren halen. Maar of dat wat uitmaakt?

Die bult op het dak achter de cabine is al een afneembaar ding, ik heb wel eens een VIRM zonder zien rijden en dan zit er gewoon een rechthoekig blok.
Met vriendelijke groeten, altijd.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8425
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #12 Gepost op: 18 maart 2014, 11:58:52 »
Als je een plaatje laat zien van de buitenkant dan ook van de binnenkant



van www.ns.nl
Jeroen

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re: Modernisering dubbeldekkers
« Reactie #13 Gepost op: 18 maart 2014, 12:03:44 »
en de bult op het dak naar voren halen. Maar of dat wat uitmaakt?
Op Somda wordt gemeld dat dat inderdaad de bedoeling is.

Als ik het goed gelezen heb worden alleen de oudste generatie VIRM's moderniseert.
De andere series zullen erna volgen, die zijn dan ook wel 15 jaar in dienst.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Rolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #14 Gepost op: 18 maart 2014, 17:40:43 »
De bult boven de cabine is een polyester kap die met een paar beugeltjes vast zit. Dus gewoon een langere kap er over.